Miercuri, 17 Iunie 2015 - 05:29 AM Aleg.RO: Agentiile revin in joc: "ordonanta Voiculescu", aprobata cu modificari

Publicat de: ---

Bursa      Legea privind Ordonanta de Urgenta 25/2013, cunoscuta publicului larg drept "ordonanta Voiculescu", a fost adoptata cu mai multe modificari esentiale in Senat, camera decizionala in acest caz . Introdusa in urma cu doi ani, aceasta ordonanta a lovit puternic in afacerile agentiilor de publicitate, profitul acestora scazand considerabil. Conform hotnews.ro, agentiile vor putea sa reprezinte clientii de publicitate, in anumite conditii, iar radiodifuzorii vor putea emite si catre acestea facturile aferente achizitionarii de spatiu publicitar TV.
     Una dintre principalele modificari aduse textului legii este urmatoarea: "1. La articolul I punctul 1, alineatele (1) - (4) ale articolului 291 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "Art. 291. - (1) Achizitionarea de spatiu publicitar televizat de catre beneficiar se poate face fie direct de la radiodifuzor, fie printr-un intermediar (agentie sau regie) (2) In cazul in care achizitionarea spatiului publicitar televizat se face printr-un intermediar, contractele vor fi tripartite la cererea oricareia dintre parti. (3) In ambele cazuri prevazute la alin. (1), radiodifuzorul va emite catre beneficiarul publicitatii televizate sau, dupa caz, catre intermediar facturi aferente achizitionarii de spatiu publicitar televizat in care va fi evidentiat orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, conform contractului. (4) In cazul contractelor derulate prin intermediar, acesta va emite facturi aferente serviciilor de intermediere corespunzatoare prevederilor contractului. Intermediarii nu pot primi alta plata sau cotraprestatie decat cea pentru remunerarea serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radio¬difuzorului."
     Ordonanta de Urgenta 25/2013 a fost adoptata de guvern fara vreo consultare cu piata de media si publicitate si la scurt timp a fost confirmata prin lege, dar fostul presedinte Traian Basescu a trimis-o inapoi, pentru reexaminare, in Parlament. Ordonanta elimina agentiile din circuitul platilor pentru publicitatea televizata, obligand clientii sa incheie contracte de publicitate in mod direct cu statiile de televiziune. In noiembrie 2014, Camera Deputatilor a adoptat o forma modificata a legii, ce permitea agentiilor de media care administreaza bugetele de publicitate ale companiilor sa revina in circuitul banilor de reclama TV. In martie 2015, Comisia de Cultura din Senat a adus noi modificari si a trimis textul rezultat spre aprobare plenului Senatului, in luna mai fiind facute ultimele "ajustari" ale textului legii, care a fost adoptata la inceputul acestei saptamani.   


(175 )

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Bursa

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Bursa:

Agentiile revin in joc: "ordonanta Voiculescu", aprobata cu modificari | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.