Simpozionul de presă
Cu prilejul manifestărilor derulate pe parcursul Expoziției Mondiale de la HANOVRA - EXPO 2000, Fundația AlegRO și Comisariatul Pavilionului României au organizat un simpozion de presă intitulat "Mass Media româna între plumb si INTERNET".
Desfășurat pe parcursul a trei sesiuni, simpozionul a reunit cele mai semnificative nume ale presei scrise și audiovizuale de la acea oră, comunicările prezentate conturând un tablou pertinent și foarte exact al evoluțiilor pe care le-a cunoscut presa românească în cel mai framântat deceniu al istoriei sale.
Întrucât, din varii motive, lucrarea care trebuia să facă cunoscut publicului rezultatele acestor analize n-a mai vazut lumina tiparului (nici administrația care-și încheia conturile în 2000 și nici cea care prelua activele și pasivele în 2001 nemaimanifestând interes), o prezentăm celor interesați in format electronic.
Sumar:
Sesiunea I-a (7 iulie 2000)
- Horia Alexandrescu: Politica și mass-media
- Lucian Avramescu: Agenția de presă alternativă
- Carmen Bendovschi: Suntem conectați la Internet. Și ce dacă?
- Alin Ciocârlie: Presa economică - înger si demon
- Iolanda Stăniloiu: Presa electronică
- Octavian Știreanu: "Provocările" și presa
- Mihai Tatulici: O realitate jalnică
- Octavian Andronic: Mass media - detonator și vector al emergenței democratice
- Sorin Roșca Stănescu: Odiseea presei de investigație
- Cristian Tudor Popescu: Presa de atitudine
Sesiunea a-II-a (21 august 2000)
- Simona Constănceanu: Relația sponsor-organizator-mass media
- Carol Roman: Ziarul - scuturat de bolile programului Internet
- Dumitru Tinu: Presa și noile tehnologii
- Dan Constantin: Despre tehnici redacționale
- Gheorghe Călin: Pericolele zodiei Internet
- Mariana Andronic: Presa feminină după 1989
- Ion Cristoiu: Manipularea opiniei publice prin presă
- Gilda Lazar: Fețele comunicării
- Valentin Păunescu: Lumile paralele
- Razvan Haritonovici: Presa locală - prezent și evoluții
Sesiunea a-III-a (11 septembrie 2000)
- Cornel Nistorescu: Cursa continuă
- Zoltan Kovacs: Presa în Vestul României
- Teodor Iftime: Viitorul înseamna marketing
- Ada Teslaru: Celebrity magazines vs Gossip Magazines
- Alexandru Lazescu: Mass Media - afacere sau instrument de putere?
- Mihaela Cutuș: Televiziunea privată - televiziune alternativă
- Valentin Negoiță: Evoluția presei economice în anii '90
- Mircea Toma: Presa cripto-revoluționară