Stire tematica: e Turbo News

Turism&Travel : POW WOW 2011 – o "gală" a turismului american

Thursday 26 May 2011
- corespondență specială din San Francisco, de la ANA ȘTEFANIA ANDRONIC -

Ana Stefania AndronicAnul acesta, pentru prima dată, gazdele POW WOW 2011 de la San Francisco, au introdus un sistem de evidențiere a vechimii participanților: de badge-ul de identificare se lipea o bandă care menționa a câta participare este aceasta. M-am simțit foarte mândră pentru faptul că cei din jur puteau să vadă acum că nu mai sunt un „boboc”, ci un participant cu experiență.

Dacă anul trecut, la Orlando, m-am simțit pierdută în mulțimea celor 5000 de delegați, dacă acolo am găsit cu greu camera presei în uriașul Convention Center și era să pierd ambele tururi, de data asta am ajuns la fix. M-a ajutat și faptul că fiecare ediție respectă cu sfințenie nu doar un program, ci și dispunerea în spațiu a feluritelor componente le târgului, dar, mai ales, excelenta campanie de orientare și de informare a gazdelor.

...Am ajuns la San Fracisco, gazda celei de-a 43-a ediții a Târgului Turismului American – POW WOW – după un zbor de 14 ore, cu escală la Frankfurt. Spre deosebire de Orlando, la aeroportul din SF nu am beneficiat de o poartă specială de intrare, așa încât formalitățile de imigrare au durat destul de mult – mai ales că uriașul Boeing 777 descărcase brusc peste 400 de pasageri. Un șofer de autobuz cam dezorientat ne-a plimbat vreo două ore prin centrul orașului, până când a reușit să ajungă la hotelul de destinație – Westin St. Francis, unul dintre cele mai vechi și mai prestigioase, plasat în buricul orașului, în Union Square. De la prima vedere orașul m-a impresionat prin normalitatea sa. Nu este genul de metropolă care te sufocă și te copleșește cu arhitectura sa, ci unul făcut parcă mai mult pentru oameni decât pentru automobile. După o scurtă plimbare prin centru m-am întors la hotel unde, copleșită de cele mai mult de 24 de ore de călătorie, am căzut într-un somn adânc. Sâmbătă dimineață m-a trezit la timp pentru a ajunge, pe jos, la Moscone Convention Center, unde mi-am făcut formalitățile de acreditare. Am regăsit-o, la Press Room pe aceeași coordonatoare de anul trecut, dar cu vreo zece kilograme mai slabă. Am avut răgazul necesar să întâlnesc grupul din care făceam parte și să mă îmbarc în autocarul ce urma să ne poarte, preț de vreo 6 ore, prin San Francisco, refăcându-i din mers istoria și geografia atât de spectaculoasă. N-a lipsit din itinerar celebrul Golden Gate, nici cartierul gay Castro (SF se mândrește a fi cel mai tolerant oraș al Americii), urcând și coborând celebrele străzi în pantă cu istoricele tramvaie trase de cablu, în funcțiune, și cu ciorchini de turiști (de câte 5 dolari) atârnați de scări.

Duminică, reprezentanții presei – circa 500, din 70 de țări - s-au reunit la unul dintre celebrele debarcadere de pe faleza portului, pentru tradiționalul brunch, după care grupul meu s-a îndreptat spre portul turistic de unde am plcat în prima croazieră, cu un catamaran istoric, de-a lungul Golfului. De aici ne-am transferat pe un rocket boat care ne-a purtat pe același traseu, cu viteze de peste 70 km/h, într-o serie de viraje spectaculoase care-ți înghețau sângele în vine. La San Francisco vremea era neașteptat de rece pentru perioada aceasta – circa 16 grade Celsius – și am avut câteva prilejuri să regret că garderoba luată cu mine n-a fost cea mai potrivită.

Astfel, cele două zile introductive ale târgului au luat sfârșit. Luni dimineață, puhoiul de participanți a invadat Convention Center și târgul propriu-zis a plecat la drum cu motoarele turate la maxim. Asta însemnând că pe la cele peste 1000 de standuri ale diferitelor organizații de turism de pe tot cuprinsul Americii, au început să se perinde cumpărătorii de vacanțe și tururi din țările participante – între care și România. Programul târgului a cuprins, în cele trei zile de desfășurare, reuniuni pre-programate pe computer de câte 20 de minute. Fiecare participant avea dreptul la circa 40 de astfel de contacte – cu precizarea că „ratarea” a două astfel de întâlniri îl excludea practic de la viitoarea ediție pe imprudentul care credea că acolo se bate apa în piuă. Contracte de 3,5 miliarde de dolari se încheie la fiecare ediție, ceea ce face din turism una dintre ramurile economiei naționale cu o contribuție importantă la PIB. Dealtfel, din 100 de slujbe americane, 12 sunt în turism!

Pentru a implica mai puternic ziariștii prezenți, organizatorii au programat două sesiuni speciale în cadrul programului Media Market. Prima – reprezentanții organizațiilor turistice îi primesc în standuri speciale pe jurnaliști. A doua – jurnaliștii devin gazde, și în standurile proprii se întâlnesc cu reprezentanții firmelor turistice. Această modalitate s-a dovedit până acum extrem de eficientă și standurile românești – ale publicațiilor AlegRO, Universul Pădurii, AMOS NEWS, Q Magazine, Convexus 2000 și Traveller au fost asaltate pur și simplu, americanii dorind să afle mai multe despre oportunitățile pe care le reprezintă potențialii vizitatori din România.

Fiecare dintre cele trei zile de lucru ale târgului reprezintă un serios consum de energie. Tocmai de aceea organizatorii – US Travel Association și San Francisco Visitors and Convention Bureau - au insistat asupra unui mod activ de relaxare prin inițierea, în fiecare seară, a unei mari petreceri. Cea mai importantă, de la San Francisco, a fost vizita organizată pe insula Alcatraz, unde, mai bine de 80 de ani, a funcționat un celebru penitenciar care, printre alții, l-a găzduit și pe faimosul gangster Al Capone. Dealtfel, printre suvenirurile oferite participanților a figurat și o copie a cheii de la celula în care a stat acesta. Vizita pe insulă a fost extrem de interesantă, Departamentul Penitenciarelor făcând din ea un obiectiv turistic bine organizat, care produce bani prin tururile care se succed continuu aici și prin gama variată de suveniruri. Penitenciarul – din care n-au reușit să evadeze decât 5 deținuți – a fost dezafectat datorită cheltuielilor mari de întreținere, insula neavând nici o sursă de apă.
Am să mă opresc aici cu relatarea mea din San Fracisco, menționând doar că, după încheierea Târgului, o parte dintre jurnaliști și agenții de turism participă la câte un tur de familiarizare pe cuprinsul statului California, menit să prezinte oferta turistică a unor zone mai puțin cunoscute, dar cu nimic mai puțin interesate decât marea metropolă San Francisco. (26 Mai 2011) 

Click to view full size image
Click pe imagine...


Autor: Ana Stefania Andronic
<< World-class sculptors to compete in Knickerbocker Ice Festival ::: Index e Turbo News ::: inapoi la lista >>
| | Accesari: 1344 |
Page created in 0.39791393280029 seconds.