Dupa tichete de masa si tichete-cadou, romanii ar putea primi si tichete de bicicleta [1]

Angajatorii ar putea acorda angajatilor subventii sub forma unor tichete de bicicleta (tichete valorice pentru achizitionarea bicicletelor), o data la trei ani, valoarea maxima a subventiei fiind de 1

.500 lei, potrivit unui comunicat de presa al UNPR.

Aceste tichete vor putea fi utilizate atat pentru achizitionarea de biciclete, dar si pentru accesorii, piese de schimb, unelte si produse de intretinere sau echipamentul pe care il poarta ciclistul.

Totodata, liderul UNPR vrea ca angajatorii sa poata acorda indemnizatii pentru mersul pe bicicleta angajatilor care utilizeaza acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de munca sau pentru deplasarile in interes de serviciu. Aceasta indemnizatie este acordata tot sub forma tichetelor de bicicleta, intr-o limita anuala de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru. Angajatorii au libertatea de a defini, dupa consultarea angajatilor vizati, lista documentelor justificative necesare acordarii indemnizatiei si frecventa prezentarii acestora.

/* (c)AdOcean 2003-2016, thinkdigital_ro.mediafax.ro.mfax_politic.640x160_adtext */ ado.slave('adoceanthinkdigitalrormipfomkid', {myMaster: 'rdSQfzL9Nw72omxcthT1CcrUDlMDKdsjAzX7YKd_VCf.p7' });

''Ideea acestui proiect se datoreaza uneia dintre cele mai vechi pasiuni ale mele: mersul pe bicicleta. Tin minte si acum bicicleta pe care am invatat sa merg, era o frumoasa cursiera albastra. Am folosit bicicleta ca mijloc de deplasare inca din liceu si am continuat sa o folosesc si atunci cand eram student, in facultate. Chiar si acum utilizez bicicleta inclusiv pentru a ma deplasa spre Parlament si am toate motivele pentru a face aceasta alegere: ma antrenez, ajung mai repede si chiar reusesc sa contribui la reducerea noxelor. Cu ajutorul acestei legi, imi propun sa conving un segment important din mediul urban sa-mi urmeze exemplul si cred ca astfel am produce o schimbare importanta la nivelul traficului din marile orase. Ar fi un mic pas al fiecaruia dintre noi pentru o schimbare mare, in bine, la nivelul comunitatilor in care traim. Si ca sa ma fac mai bine inteles, mesajul meu pentru tanara generatie este: Keep calm and ride a bike!", a declarat deputatul Valeriu Steriu, potrivit sursei citate.

Legea se inspira din initiative similare implementate de mai multe state UE pentru incurajarea cumpararii unei biciclete in vederea efectuarii traseului domiciliu-loc de munca-domiciliu (Olanda, Irlanda, Regatul Unit – cu celebrul program Cycle to work din 1999) si pentru deplasarile in interes profesional (Olanda, Belgia, Regatul Unit, Austria), prin asa-numitele indemnizatii de kilometraj pentru bicicleta. Franta este unul dintre statele europene care la randul sau incurajeaza folosirea bicicletei pentru deplasarile in interes de serviciu.

"Prezenta propunere vizeaza stimularea utilizarii bicicletei pentru deplasarile cotidiene in Romania, in primul rand pe traseul domiciliu-loc de munca-domiciliu si pentru deplasarile in scop profesional si isi propune sa creasca totodata presiunea pentru crearea infrastructurii fizice necesare ciclismului. Cnform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 15 minute petrecute pe bicicleta pe zi pot creste durata de viata cu pana la 7 ani. Utilizarea pe scara larga a bicicletei pentru deplasarile cotidiene, incepand cu cele intre domiciliu si locul de munca, reduce mortalitatea si aduce o imbunatatire substantiala a starii de sanatate a populatiei, care se traduce si printr-o reducere a cheltuielilor publice de sanatate si prin cresterea productivitatii. Legea introduce o noua forma de tichete valorice – tichetele de bicicleta. Asemanator tichetelor de masa sau tichetelor cadou, tichetele de bicicleta sunt acordate de angajatori angajatilor pentru a stimula folosirea de catre acestia a bicicletei pentru deplasarile intre domiciliu si locul de munca, precum si pentru deplasarile in interes de serviciu", se mai arata in comunicatul UNPR.

Sumele corespunzatoare tichetelor de bicicleta se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale cu deductibilitate limitata. Tichetele de bicicleta sunt emise de unitati autorizate de catre Ministerul Finantelor Publice, institutie care stabileste si criteriile de acordare a autorizatiei de functionare.

Tichetele de bicicleta pot fi utilizate in magazinele specializate in vanzarea bicicletelor, a echipamentului de ciclism sau in furnizarea serviciilor de intretinere, numite unitati afiliate, cu care unitatile emitente contracteaza serviciile respective.

Normele metodologice de punere in aplicare a legii vor stabili atat valoarea unui tichet de bicicleta – 10 RON sau multiplu de 10 RON, de exemplu – precum si lista tipurilor de bicicleta, a echipamentului si serviciilor eligibile.

Termenul «bicicleta», in acceptiunea initiatorului acestui proiect, ar trebui inteles in sens larg pentru a include, alaturi de bicicletele traditionale sau electrice, si monociclurile, tricicletele, trotinetele, cu sau fara asistenta electrica, vehiculele de tip «half-bike» si «segway».

/* (c)AdOcean 2003-2015, thinkdigital_ro.mediafax.ro.mfax_politic.624x30_text_final art */ ado.slave('adoceanthinkdigitalrotlppdvnoaf', {myMaster: 'rdSQfzL9Nw72omxcthT1CcrUDlMDKdsjAzX7YKd_VCf.p7' }); /* (c)AdOcean 2003-2015, thinkdigital_ro.mediafax.ro.mfax_politic.600x152_up_300x250_560x152_final art */ ado.slave('adoceanthinkdigitalrowkijqxdkqk', {myMaster: 'rdSQfzL9Nw72omxcthT1CcrUDlMDKdsjAzX7YKd_VCf.p7' });
Publicat de : ---
Data publicrii: 01 Iun 2016 - 04:35
 

Link tire   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=55046&titlu=Dupa_tichete_de_masa_si_tichete_cadou__romanii_ar_putea_primi_si_tichete_de_bicicleta