analiza politica al Presedintiei, adaugandu-l in echipa sa de consilieri si pe profesorul Cristian Preda, politolog cu studii aprofundate in Occident
. Cei doi nu au experienta de marketing politic, dar sunt buni cunoscatori ai spatiului conflictual autohton si pot lucra la strategii serioase, cu gandul ca poate Traian Basescu se va transforma si el din neobositul jucator al partidelor ad-hoc in presedintele calculat, care inaintea fiecarei miscari se gandeste la efectele ei ulterioare. Aducerea acestora la Cotroceni demonstreaza ca presedintele vrea sa se schimbe, fiind impulsionat chiar de principalul sau adversar.Calin Popescu Tariceanu a incetat de cateva luni sa mai fie politicianul previzibil, cu replici flasce, mereu in criza de solutii si de inspiratie. Arthur Finkelstein, fostul strateg al presedintilor americani Regan si Nixon, si Tal Silberstein, fostul consilier al premierului israelian Ehud Barak, angajati de PNL sa salveze onoarea primului ministru, au reusit intr-un timp relativ scurt sa modifice echilibrul de forte in favoarea lui Tariceanu, sa schimbe majoritatea parlamentara prin compromisuri cu PSD, PRM si PC, sa-l puna la colt pe seful statului. Expertii in imagine platiti sa-l revigoreze pe premier l-au invatat pe acesta cum sa para, precum Basescu inconjurat de multime. Dar nu pe spatii mari, caci acolo pot surveni surprize, ci in locuri inchise, sigure si populate preponderent de doamne si domnisoare. Fostul model Tariceanu defileaza zambitor si natural printre ele, fara teama ca ar putea fi admonestat, injurat, bruscat. Baia de multime printre croitoresele de la Barlad poate avea la televizor acelasi efect ca intalnirile presedintelui cu poporul. Consilierii sai stiu cum sa lucreze cu defectele si calitatile clientului in asa fel incat sa le ascunda pe unele si sa le puna in evidenta pe celelalte, dar nu e sigur ca acest lucru ar putea sa-i foloseasca lui Tariceanu si la inevitabila confruntare cu electoratul. Calin Popescu Tariceanu este promovat dupa toate regulile marketingului politic, iar proportiile negativului si pozitivului in discursuri si actiuni sunt dozate homeopatic. Reactiile si actiunile premierului, transformate in picatura chinezeasca televizata in direct, vor avea ca efect pe termen scurt invartosarea lui Tariceanu si a liberalilor in sondaje. Pe termen lung insa, primul ministru ar putea repeta experimentul Nastase, folosindu-se chiar de consilierii acestuia. In vreme ce Tariceanu este un fel de plastilina in mainile strategilor, Basescu se va lasa cu greu modelat, iar rabdarea noilor consilieri va fi probabil greu pusa la incercare.
Publicat de
:
---
Data publicării: 19 Mar 2007 - 08:47
| |
|