Cine da mai mult sa īsi pastreze fabrica din oras? [1]

Īn urma pierderilor uriase īnregistrate īn SUA, producatorii de automobile Ford si General Motors, precum si furnizorii de componente Visteon si Delphi trebuie sa īsi restructureze activitatile

. Decizia implica īnchiderea unui numar important de fabrici, fapt care a stīrnit reactia oficialitatilor.

Un val de concedieri
Īn urma cu doua saptamīni, General Motors anunta ca planul de reorganizare a operatiunilor din SUA, menit sa reduca pierderile companiei, cuprinde disponibilizarea a aproximativ 30.000 de salariati si īnchiderea a 12 fabrici. The Detroit News informa ca al doilea mare producator de automobile din SUA, Ford, intentioneaza sa anunte, īn luna ianuarie a anului viitor, īnchiderea a 10 fabrici din State, ceea ce ar trimite īn somaj circa 30.000 de angajati. Pusi īn fata cresterii somajului si a tuturor consecintelor acestuia, primarii, guvernatorii, organizatiile civice si liderii de sindicat au īnceput o adevarata competitie, prin care īncearca, cu diferite mijloace, sa īi convinga pe producatorii de automobile sa nu īnchida tocmai fabrica din orasul lor.

Coada cu rugaminti
Reusita comunitatii īn schimbarea deciziilor marilor companii este un lucru care se petrece destul de rar. Cel mai cunoscut caz de supravietuire este cel din urma cu 14 ani cīnd General Motors, īn cadrul planului de īnchidere a 21 de fabrici, a anuntat ca va mentie fie uzina din Texas, fie pe cea din Michigan. Lupta dintre cele doua fabrici a fost cīstigata de Texas, argumentul decisiv venind de la guvernatorul statului, care a oferit General Motors mai multe scutiri de taxe si alte ajutoare oficiale.
Īn prezent, pentru evitarea desfiintarii fabricilor din zonele lor, oficialii apeleaza la o gama īntreaga de argumente. Astfel, reprezentantii statului Michigan considera ca Ford nu trebuie sa īsi īnchida fabricile din acest stat deoarece acesta este locul de origine al companiei. Oficialii statului Minnesota ofera "argumente" financiare pentru continuarea productiei de masini la ei: transformarea uzinei Ford īntr-o zona scutita total de taxe si, īn plus, īsi ofera ajutorul producatorului de automobile sa realizeze vehicule cu un consum redus de carburant. Īn St. Louis, posibilitatea īnchiderii uzinei din Hazelwood a readus dorinta de salvare a facilitatii, dorinta care a functionat īn 2003 cīnd, īn urma unui lobby facut de doi senatori americani, Ford a crutat unitatea si a īnchis īn locul sau fabrica din Lorain, Ohio. Georgia a pierdut deja o uzina General Motors si acum risca disparitia fabricii Ford.
Pentru pastrarea acesteia, oficialii statului au oferit scutiri de taxe, īmbunatatirea infrastructurii de transport si o serie de terenuri aflate īn proprietate publica.
Publicat de : Mark Constantinescu
Data publicćrii: 12 Dec 2005 - 05:52
 

Link ŗtire   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=12813&titlu=Cine_da_mai_mult_sa_isi_pastreze_fabrica_din_oras?