"PSD vrea cresterea veniturilor populatiei, PNL si Dacian Ciolos vor austeritate"

     * Interviu cu deputatul Georgian Pop, vicepresedinte PSD si presedintele Comisiei comune permanente a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii SRI
     *  "Strategia PSD este sa nu vorbim despre nume de premier sau ministri pana nu castigam alegerile"
     * "Nu m-a sesizat nimeni ca SRI se implica in politica, in aceasta perioada"
     *  "SRI a fost institutia care a ajutat la prinderea celor din dosarul Black Cube, si nu invers"
       Reporter: Stimate domnule Pop, cum apreciati scena politica actuala, fata de acum patru ani, in preajma alegerilor? Sunteti multumit de activitatea guvernului tehnocrat, care si-a asumat organizarea alegerilor din luna decembrie?
     Georgian Pop:Cred ca tema principala a acestor alegeri ar trebui sa fie modul in care vedem dezvoltarea Romaniei si modul in care ne raportam la economie, pentru urmatorii patru ani

.
     Pot sa caracterizez ultimele unsprezece luni intr-un singur cuvant - dezamagire. Chiar o foarte mare dezamagire.
     Iar, pe fond, cifrele spun totul.
     De pilda, programarea bugetara pentru anul 2015 - an de guvernare al PSD - a fost de 255 de miliarde de lei, cheltuiti inclusiv in investitii, iar programarea bugetara a domnului Ciolos si a Guvernului tehnocrat a fost mai mica cu 86 miliarde lei.
     In momentul de fata, din aceste 86 miliarde de lei, au ramas bani necheltuiti 29 miliarde lei.
     Ceea ce nu este bine, in conditiile in care investitiile reprezinta cel mai important lucru pentru economie si pentru o crestere economica sanatoasa.
      De asemenea, in 2015 - an de guvernare PSD - investitiile publice realizate au fost 42 miliarde de lei, iar programarea pentru anul 2016 a domnului Ciolos a fost de doar 38 miliarde de lei. Din start, rezulta cu 4 miliarde de lei mai putin.
     In mod normal, guvernul tehnocrat ar fi trebuit sa isi propuna mai mult.
     Dar potrivit executiei bugetare, in primele noua luni din acest an, au fost realizate investitii de doar 17 miliarde de lei si au ramas necheltuite 21 miliarde lei.
     In conditiile in care Comisia Nationala de Prognoza previziona, in acest an, o crestere economica in jur de 5%, din cauza acestor evolutii si a incapacitatii Guvernului Ciolos de a cheltui banii, estimarea de crestere economica pentru anul in curs s-a micsorat.
     Țara noastra are nevoie de cresteri anuale de peste 5%, ca sa reducem decalajele fata de media UE, ca sa diminuam dezechilibrele de dezvoltare pe plan intern, ca sa crestem nivelul de trai etc.
     Dar 2016, an al guvernarii Ciolos, este pierdut din acest punct de vedere. In loc sa depasim tinta de 5% crestere economica, vom cobori la circa 4%...
     Cred ca cifrele pe care le-am prezentat sunt elocvente.
     Opinia mea este ca cea mai importanta calitate a unui premier si indicatorul cel mai eficient de evaluare a activitatii unui Guvern il reprezinta capacitatea acestuia de a dezvolta economia si de a redistribui cresterea economica.
     Din acest punct de vedere, Dacian Ciolos si Guvernul de tehnocrati pe care il conduce - care, de fapt, este un Guvern sustinut de PNL - au o foarte mare restanta si arata ca nu stiu sa dezvolte Romania.
     Cifrele noastre arata ca ori de cate ori PSD a fost la guvernare Romania s-a dezvoltat.
     Mai mult, in perioada in care am avut crestere economica, ma refer la perioada guvernarii PSD din 2012 pana in 2015, punctul de pensie, salariu minim si salariul mediu au crescut, in conditiile unei inflatii scazute. Daca inflatia ar fi fost mare, degeaba cresteam veniturile populatiei, pentru ca nu majoram puterea de cumparare. Dar in 2015, am avut chiar deflatie, practic inflatia nu a mancat din puterea de cumparare a romanilor.
     Reporter: Cum vede PSD dezvoltarea Romaniei pentru urmatorii patru ani?
     Georgian Pop: Noi avem in vedere o crestere economica in care investitiile si exporturile trebuie sa aiba o pondere mult mai mare in formarea PIB-ului decat in momentul de fata.
     Modelul economic in care predominant este consumul nu mai sustenabil pe termen lung. Țara are nevoie de investitii, iar noi am gasit trei surse principale de investitii.
     In primul rand, vrem sa atragem masiv fonduri europene. Pana acum, PSD a demonstrat ca stie cel mai bine sa faca acest lucru.
     In anul 2012, cand am preluat guvernarea, nivelul de absorbtie era foarte redus si am reusit, in patru ani, sa aducem in Romania peste 19 miliarde de euro, adica rata de absorbtie sa ajunga undeva la peste 75%.
     In momentul de fata, Guvernul tehnocrat a atras intr-un an de zile 0 fonduri europene.
     Banii europeni care au intrat in aceste luni in Romania sunt, de fapt, niste avansuri, conform procedurilor standard ale UE, care vin in mod automat in momentul in care trimiti proiecte eligibile aprobate. De fapt, aceste proiecte au fost trimise in 2015.
     De asemenea, banii europeni care au ajuns anul acesta in Romania mai reprezinta si decontari ale unor facturi trimise tot in 2015. De obicei, decontarea nu se face pe loc, ci in urma unei analize de la Comisia Europeana, care ulterior iti ramburseaza banii.
     Reporter: Dar nu este normal sa fie asa, sa pornim un pic mai greu?
     Georgian Pop:Ba da. Eu sunt de acord, dar nu poti sa ai un an decupat complet, in care sa nu ai nici un proiect major aprobat si care sa iti produca un efect de multiplicare in economia romaneasca.
     Aceasta este, pana la urma, marea nemultumire pe care mi-o exprim aici.
     Noi ne-am propus ca, in urmatorii patru ani, sa ajungem din nou, exact cum am facut in 2012-2015, undeva la peste 70% absorbtie fonduri europene.
     Pe langa marile proiecte de infrastructura, pentru suportul economic, prin generare de noi locuri de munca, absorbtia de fonduri europene inseamna si bani la bugetul general consolidat al Romaniei. Vorbim, in medie, de circa 30% - TVA plus taxe si impozite, bani care pot fi folositi in alte parti.
     Reporter: Care ar fi a doua sursa de investitii?
     Georgian Pop:Avem un program foarte ambitios de constituire a unui fond suveran de investitii si dezvoltare. Este un punct central al programului nostru de guvernare si practic care ne diferentiaza de PNL si de celelalte partide.
     Statul roman are, in momentul de fata, participatiuni la vreo 300 de companii, in diverse procente (la unele 100%, cum este CEC Bank, la altele are pachete minoritare cum este la Transgaz etc). Din aceste 300 de companii, peste 200 sunt profitabile.
     Ideea este sa strangem toate aceste participatiuni in acest fond suveran, care nu poate fi niciodata vandut, nu poate fi listat, ci ramane in proprietatea statului.
     Facand un pachet mare cu aceste actiuni, poti sa aduni dividendele in acelasi cos, ai bani pentru dezvoltare, pentru proiecte, poti sa emiti obligatiuni.
     Estimarea noastra este ca, incepand din 2018, putem emite obligatiuni in valoare de peste 5 miliarde de euro.
     In plus, poti sa atragi in proiecte de parteneriat alte fonduri mari de investitii din Romania sau din strainatate, cum este cel norvegian. Polonia are trei astfel de fonduri.
     In Romania avem fondurile private de pensii care ar putea sa investeasca in proiecte viabile de dezvoltare, nu doar in actiuni speculative la Bursa.
     Mai avem in vedere si demararea unor mari proiecte de infrastructura - anul acesta, nu s-a dat in folosinta nici macar un km de autostrada-, mai vrem sa realizam 9 mari spitale - un spital Republican in Bucuresti si 8 regionale.
     Pentru aceste mari proiecte trebuie sa fie implicate si Primaria Municipiului Bucuresti, dar si Guvernul Romaniei, inclusiv prin intermediul acestui fond suveran.
     De asemenea, avem nevoie de o linie de metrou care sa lege aeroportul Otopeni de Capitala, asa cum au toate marile orase din lume.
     Niciodata nu vom putea vorbi de fluidizarea traficului din Bucuresti, indiferent ce semafoarte inteligente cumparam, cat timp nu vom avea o centura de minim patru benzi, ocolitoare a Bucurestiului. Pe langa aceasta centura avem ca proiect dezvoltarea unei autostrazi - inelul 2 in jurul Bucurestiului.
     Pe de alta parte, vrem sa investim, prin intermediul acestui fond suveran de investitii si de dezvoltare, in linii ferate de mare viteza. Daca ne uitam putin la modul cum se desfasoara transportul public in UE, vedem ca, de foarte multe ori, trenurile de mare viteza suplinesc transportul auto.
     Un alt segment de investitii pe care il vizeaza acest fond este agricultura.
     O mare problema in momentul de fata este ca Dumnezeu ne-a dat un pamant bogat unde putem face productii de cereale si legume foarte mari. Problema pentru producatorii mici si medii este ca nu au ce sa faca cu produsele. Ca sa rezolvam aceasta problema, vrem sa dezvoltam centre de colectare si puncte industriale de prelucrare a fructelor, a legumelor si a cerealelor, mai ales pentru zona intens agricola din Romania: sudul tarii, in Moldova, Banat si Transilvania.
     Daca intram acum in orice supermarket vom vedea ca avem legume conservate din import. Am putea foarte bine sa avem legume conservate din Romania.
     Ca sa inchei acest subiect, va spun ca am demonstrat, in anul 2015, ca PSD la guvernare stie ce sa faca cu banii de investitii, spre deosebire de anul 2016, care arata ca Guvernul tehnocrat a ramas cu o treime din bani necheltuiti pentru ca nu stie cum sa faca acest lucru si nimeni nu isi asuma o semnatura si raspunderea pentru a realiza investitii publice.
     Aceasta este marea diferenta de management intre ei si noi.
     Cu aceste mari investitii ne propunem nu doar ca structura PIB-ului sa se modifice (industria si exporturile sa creasca in PIB), dar ne intereseaza foarte mult si impactul social. Ne dorim o societate mai echitabila, mai echilibrata, in care sa crestem foarte mult numarul salariilor bine platite si sa iesim din modelul de dezvoltare pe care l-am avut in ultimii 25 de ani. Nu ne mai dorim sa fim atractivi pentru investitiile straine doar prin faptul ca avem forta de munca inalt calificata si prost platita.
     Vrem sa cream o clasa de mijloc foarte puternica, marind veniturile.
     Reporter: Intelegem ca, daca PSD va ajunge la guvernare, Hidroelectrica nu se va mai lista la Bursa.
     Georgian Pop:Ideea noastra este ca si dividendele de la Hidroelectrica sa ajunga in acest fond ca sa poata fi reinvestiti.
     Este clar ca trebuie sa luam cele mai bune decizii pentru ca activitatea fondului suveran sa fie maxima.
     Reporter: Veniturile la buget au scazut foarte mult in acest an, intrucat colectarea a fost redusa, comparativ cu anii precedenti. Ionut Dumitru, de la Consiliul Fiscal, a spus ca anul viitor vom avea cele mai mici taxe din istorie din cauza Codului Fiscal. Cum ne vom descurca cu aceste venituri reduse?
     Georgian Pop:Nu poti sa faci nici o investitie, nu poti ca cresti fondul de pensii sau de salarii, nu poti investi in educatie sau sanatate daca nu colectezi bani la buget.
     Comparativ cu primele noua luni din anul 2015, in primele noua luni din 2016, colectarea a scazut cu peste 7%.
     Se pare ca si aici actualul guvern se confrunta cu un prost management.
     Pot sa spun ca, pentru urmatorii patru ani, PSD vine cu o relaxare fiscala si o debirocratizare foarte mare.
     De pilda, avem in vedere ca impozitul pe venit sa scada de la 16% (2016) la 0% la 1 ianuarie 2018 pentru salariatii care au minim 2.000 de lei brut pe luna si de la 16 % la 10 % (2018) pentru cei cu un salariu brut lunar mai mare de 2.000 lei.
     Si pentru pensionarii care au mai putin de 2.000 de lei brut pe luna avem in vedere eliminarea impozitului pe venit de la 1 ianuarie 2017 si reduderea de la 16% pana la 10% pentru cei care depasesc 2.000 de lei brut pe luna. Mai vrem sa scadem sau sa eliminam anumite contributii - CAS, CASS, somaj, concedii etc., iar pensionarii nu ar mai trebui sa plateasca contributiile la sanatate.
     Dar ca sa poti sa faci o relaxare fiscala, trebuie sa te asiguri ca iti vin bani din alte surse.
     Peste calculele Comisiei Nationala de Prognoza, am suprapus efectele pozitive pe care noi le asteptam din: atragerea de fonduri europene, investitiile din fondul suveran, investitiile publice si cresterea veniturilor pentru populatie.
     Daca vom creste anul viitor salariul minim pe economie, automat anumite taxe vor merge la bugetul general consolidat.
     Calculul Statisticii si cifrele bancilor arata ca, in momentul in care ai crescut venitul oamenilor din clasa mijlocie si al celor cu venituri scazute, 17% merg spre economisire, 83% se duc in consum.
     Acest consum are efecte pozitive si pentru bugetul de stat pentru ca, automat, incasezi TVA si alte taxe. Cred ca veniturile in plus din sursele pe care le-am spus mai sus vor fi in jur de 98,4 miliarde de lei.
     In cei patru ani, deficitul care rezulta din scaderile de taxe si impozite va fi in jur de minus 89,2 miliarde de lei.
     Diferenta este, de fapt, un plus de 9,2 miliarde de lei, adica aproape 1% din PIB.
     Prognozam pentru 2020 un deficit bugetar de doar 2%, fata de 2,9% in 2016. Mai mult, datoria publica nu va depasi niciodata 60% din PIB.
     Programul nostru de guvernare este proiectat in conditiile si conditionalitatile Tratatului de la Maastricht.
     Reporter: PSD sustine in continuare aderarea Romaniei la structurile UE?
     Georgian Pop:Este esential acest lucru.
     Pilonii politicii strategice a Romaniei, in perioada urmatoare, sunt consolidarea participarii in NATO, consolidarea integrarii in UE si parteneriatul strategic cu Statele Unite. Acestea sunt elementele principale, inclusiv de politica externa, pe care ne vom construi guvernarea.
     Reporter: Cum vedeti evolutia acestor parteneriate, in conditiile alegerii lui Donald Trump la Casa Alba?
     Georgian Pop:Eu sunt optimist si am sa va explic si motivele optimismului.
     Practic, Romania a devenit si este principalul partener strategic al Statelor Unite in zona, avand in vedere evolutiile politice din vecinatatea noastra, instabilitatea de tip geopolitic in special din Ucraina si din estul Romaniei.
     Țara noastra trebuie sa asigure functia de frontiera estica atat pentru NATO, cat si pentru UE. In mod clar, pentru ceea ce inseamna politica strategica a SUA, partenerul principal din aceasta regiune este Romania.
     Pe de alta parte, presedintele ales al SUA Donald Trump a declarat, in campania electorala, ca va consolida parteneriatele cu statele care isi respecta obligatiile din Tratatul de aderare la NATO si care aloca 2% din PIB pentru cheltuieli de aparare, pe ideea ca SUA nu isi mai permit si nu isi mai doresc sa sustina din propriul buget cheltuielile necesare apararii si securitatii colective pentru intreg blocul NATO.
     In programul de guvernare al PSD, avem scris ca, in urmatorii zece ani, vom aloca 2% din PIB catre aparare.
     Printr-un management inteligent, sper sa reusim ca circa 20% din buget sa fie alocat pentru cercetare de dezvoltare si pentru achizitii majore pentru armata romana.
     Stabilitatea unei tari si performanta in negocierile de tip diplomatic si strategic sunt date, printre altele, si de capacitatile militare pe care le detine.
     Istoric, Romania si armata Roma¬niei nu au avut niciodata politici de atac, agresive. Noua ne-a placut sa promovam pacea si sa ne aparam.
     Cu o armata puternica, cel mai important fenoment este cel de descurajare. Daca ai echipamente moderne si o armata capabila sa actioneze masiv si in timp foarte scurt, un potential agresor se gandeste de foarte multe ori inainte sa lanseze un atac.
     Daca ne uitam la evolutiile din ultimii patru ani, vom observa ca mediul de securitate, cel militar sau modul de desfasurare a conflictelor militare s-a schimbat, in mod traditional.
     Pentru Romania, nu un conflict de tip clasic este principala amenintare.
     Razboiul hibrid se desfasoara sub cu totul alte forme, ma refer la "omuletii verzi" neasumati de nimeni, care vin si fac destabilizare, la foarte multe atacuri cibernetice care pun la pamant infrastructura unui stat. La atacurile cibernetice nu te aperi cu tancuri sau cu avioane.
     O tara se poate confrunta cu multe actiuni ostile, de destabilizare, de stimulare a unor conflicte de tip social, de instabilitate politica si sociala, unele coordonate foarte bine de structuri specializate din exteriorul tarii ale competritorilor nostri geo-politici. La astfel de actiuni de destabilizare nu te aperi cu fregatele, ci trebuie sa o faci inteligent.
     De aceea, pentru urmatorii 4 ani, modul in care vom concepe dezvoltarea si modernizarea armatei Romaniei vizeaza o armata mai puternica, mai flexibila, dar care sa faca fata acestor tipuri de agresiuni.
     Trebuie sa gandim in mod inteligent procesul de achizitii si de modernizare a armatei Romaniei.
     Reporter: Surse politice ne-au spus ca, desi PSD ar putea sa castige alegerile, presedintele Iohannis nu va desemna un premier PSD.
     Ce ne puteti spune despre viitorul premier?
     Georgian Pop:Strategiile generale pe acest subiect, pe care PSD si PNL le au, sunt complet diferite.
     Cred ca noi avem o strategie extrem de corecta fata de cetateni si nu vrem sa discutam de nume de ministri sau de premieri pana nu vedem votul romanilor.
     Pana atunci, vrem sa vorbim doar despre programul nostru de guvernare.
     Am ales sa procedam anul acesta asa pentru ca, in cei 26 de ani de la Revolutie, de foarte multe ori ne-am bazat optiunile de vot pe ideea liderului salvator care vine si in sine, prin aura lui, rezolva problemele Romaniei.
     Am constatat ca, in acesti 26 de ani, niciodata nu s-a intamplat acest lucru.
     Uitati-va, de pilda, la domnul Dacian Ciolos. Practic, acum un an, noi am votat in Parlament un mit, mitul tehnocratului care vine si gestioneaza foarte bine Romania.
     Acum v-am prezentat cifrele - venituri la buget cu 7% mai mici, peste 20 de miliarde de lei bani de investitii pe care nu au stiut sa-i cheltuiasca.
     Si atunci am decis sa nu mai mergem pe ideea unui om care sa rezolve problemele, ci sa ne bazam pe ideea unui program.
     Indiferent cine va fi premier, daca PSD va castiga alegerile, va trebuie sa respecte programul nostru de guvernare.
     PNL, care nu are un program de guvernare bazat pe cifre, vrea sa se ascunda in spatele imaginii unui om si anume Dacian Ciolos.
     Sunt convins ca domnul Klaus Iohannis, in momentul in care va vedea votul masiv pentru PSD, o sa numeasca premierul nostru asa cum este normal intr-o democratie.
     Reporter: Cat preconizati ca va obtine PSD la alegerile din decembrie?
     Georgian Pop:Nu ma hazardez sa arunc cifre si puteti consulta sondajele. Cred ca votul final acordat PSD o sa fie peste media sondajelor din ultima perioada.
     Cu siguranta, PSD va castiga alegerile. Imi bazez aceasta afirmatie pe faptul ca trendul pentru PSD este crescator in urma prezentarilor saptamanale pe care le facem cu privire la programul de guvernare.
     Noi practicam o campanie electorala pozitiva, nu bazata pe atacuri politice.
     Reporter: Dacian Ciolos a spus ca va trimite la Curtea Constitutionala toate "pomenile electorale".
     Georgian Pop:Eu sper ca domnul Ciolos sa nu aiba aceasta posibilitate, in conditiile in care mandatul domniei sale se termina pe 11 decembrie sau cand va fi investit noul Guvern.
     Exista o mare diferenta intre cum vedem noi dezvoltarea Romaniei in urmatorii 4 ani si cum o vad PNL si domnul Ciolos.
     Noi vrem dezvoltare economica si cresterea veniturilor romanilor, ei vad in continuare austeritate, fara investitii.
     Reporter: Cum caracterizati relatia pe care o aveti cu presedintele Liviu Dragnea?
     Georgian Pop:Am o relatie foarte corecta si foarte buna, fac parte din echipa de vice-presedinti a PSD, fac parte din echipa domnului Dragnea, ne respectam reciproc si reusim sa facem echipa buna.
     Reporter: A fost buna pentru PSD plecarea spre PRU a nucleului format in jurul lui Sebastian Ghita? Ati fost acuzat ca faceti parte dintr-un grup care a dorit inlaturarea din conducerea PSD a politicienilor apropiati de Victor Ponta.
     Georgian Pop:Orice plecare din partid a unui membru PSD ma intristeaza, dintotdeauna.
     Dar, de regula, sa stiti ca fiecare politician isi alege drumul in viata.
     Si in momentul in care pleaca de buna-voie si nu este fortat de partid, atunci este deciza lui.
     Fiecare politician isi doreste sa faca politica in conditii de eficienta mai mare pentru ideile politice pe care le promoveaza si sa ii fie lui mai bine.
     Cu privire la acuzatiile care mi s-au adus, eu nu sunt un om conflictual. Nu am avut si nu am conflicte cu nimeni din PSD, nici cu parlamentarii colegi din Comisia de Control asupra activitatii SRI, chiar daca mai exista schimburi de replici prin mass-media. Pe fond, consider ca activitatea in aceasta comisie a fost una foarte buna. Desi suntem membri din toate partidele parlamentare, cu o singura exceptie, toate deciziile si votul in comisie au fost luate in consens. Pentru fiecare hotarare am discutat foarte mult,cu argumente, si intotdeuana a prevalat ratiunea.
     Reporter: Isi face SRI treaba?
     Georgian Pop:In mandatul meu de presedinte al Comisiei de Control asupra activitatii SRI, am facut sute de acte de control. Nu a existat nici o acuzatie publica la adresa SRI fara ca noi sa nu declansam un control de legalitate.
     Ce inseamna acest control si care sunt competentele unei comisii parlamentare?
     Nu doar in Romania, ci peste tot in lume o comisie parlamentara nu are competentele pe care le are, de pilda, Parchetul Militar sau orice alt parchet.
     Noi solicitam informatii, documente, facem audieri, mergem in controale la unitatile la SRI. Dar nicaieri in lume o comisie parlamentara nu are acces la documentele secrete care vizeaza operatiuni in desfasurare.
     In urma declansarii acestor controale, am primit documente oficiale ale statului roman. Sigur ca sunt acte secrete, dar sunt asumate cu stampila, cu semnatura si va asigur ca nimeni nu cred ca isi permite sa faca fals in documente publice ale statului roman.
     Am observat, insa, ca, desi ne-am facut treaba conform competentelor, avem un deficit de imagine, ceea ce ma deranjeaza.
     Acest lucru se intampla in conditiile in care tuturor interlocutorilor le explic care sunt competentele noastre si cum am actionat, avand documente ca marturii.
     Ori de cate ori cineva a facut o acuzatie publica la adresa SRI cum ca ar fi facut o ilegalitate, m-am pronuntat public sa vina la comisie, sa aduca orice date detine, ca sa le punem pe hartie si sa declansam un control. Vreau sa va spun ca nimeni din cei care merg toata ziua pe la televizor si acuza SRI sau Comisia parlamentara ca nu isi fac treaba, nu a venit la noi sa depuna vreun document, desi se spune foarte clar in lege ca orice cetatean al Romaniei, ca este jurnalist, magistrat, politician etc - poate sa faca sesizari la noi.
     Am avut astfel de cazuri celebre. Fiind, insa, campanie electorala ma opresc aici. Nu vreau ca, in aceasta perioada, tema serviciilor secrete sa fie un subiect important.
     Am facut si un apel la colegii din politica si am spus ca, in timpul campaniei electorale, trebuie sa lasam serviciile secrete sa isi vada de treaba lor.
     Reporter: Dar ele isi vad de treaba lor?
     Georgian Pop:Trebuie sa isi vada de treaba lor. Rolul meu de la Comisie a fost, in permanenta, sa transmit mesajul catre SRI sa isi vada de competentele legale si constitutionale si sa nu interfereze cu politica.
     Cred in principiul ca in timpul campaniei electorale trebuie sa vorbim mai mult despre politica si mai putin de servicii, cu o exceptie. Daca cineva are date concrete ca un serviciu secret, in speta SRI, nu respecta legea, trebuie sa vina la Comisie ca sa declansam controlul.
     Reporter: Ati primit informatii in aceasta perioada ca SRI se implica in politica?
     Georgian Pop:Nu am primit, nu m-a sesizat nimeni cu privire la acest lucru.
     Reporter: Ce ne puteti spune despre dosarul Black Cube?
     Georgian Pop:Este un dosar foarte important.
     Competentele Comisiei sunt zero pe acest caz pentru ca regula legala este ca, in momentul in care un parchet - Parchetul General, DIICOT sau DNA - declanseaza o actiune, nici o comisie parlamentara nu mai poate sa investigheze absolut nimic pe acel subiect.
     Va asigur ca, initial, am discutat cu conducerea SRI si mi-au spus foarte clar ca ei au contribuit, conform competentelor legale, in mod semnificativ, la aflarea adevarului si la sprijinirea procurorilor.
     De fapt, SRI a fost institutia care a ajutat la prinderea celor din dosarul Black Cube si nu invers.
     Reporter: Va asteptati la actiuni ale procurorilor DNA in aceasta perioada de campanie, impotriva membrilor PSD?
     Georgian Pop:In primul rand, nu comentez justitia, ca om politic. Cred, insa, ca toate institutiile din Romania - Parlamentul, Guvernul SRI, DNA - toate trebuie sa respecte legea, nimeni sa nu faca abuzuri.
     Referitor la DNA, foarte multi ne acuza ca suntem partidul care ne opunem luptei anti-coruptie, ceea ce este complet eronat. Nici un Guvern nu a alocat atatea fonduri catre DNA cat a facut-o Guvernul PSD. Am sprijinit financiar aceasta institutie ca sa isi faca treaba si am marit schema de posturi ca sa fie mai eficienta, ceea ce inseamna sustinerea luptei anti-coruptie.
     Suntem un partid responsabil si respectam statul de drept.
     Reporter: Mi-ati spus la recentul interviu pe care l-am avut ca PSD este in proces de reformare. S-a reformat PSD?
     Georgian Pop:Da! Iar cifrele vorbesc de la sine. La Senat avem 85% nume noi dintre candidatii PSD, care nu au mai fost pe liste pana acum, iar la Camera Deputatilor avem 84%.
     Nu cred ca a mai existat vreun proces de reformare a unui partid asa amplu si profund cum a facut PSD la aceste alegeri.
     Reprter: Vizati un post in viitorul Guvern PSD?
     Georgian Pop:Asa cum am mai spus, strategia cea mai buna este sa nu vorbim despre nume de premier sau ministri pana nu castigam alegerile.   
Publicat de : ---
Data publicării: 28 Noi 2016 - 05:51
 

Link știre