Surpriza pe care ne-o pregatesc hipermarketurile dupa scaderea TVA [1]

Organiza?iile patronale sus?in ca inaintea scaderii TVA la produsele -agro-alimentare exista mai multe semne ca hipermarketurile i?i vor mari marja de profit

. Pre?urile vor scade cu un procent mai mic decat ar trebui.

Afi?area in paralel a pre?ului vechi ?i a celui nou, dupa reducerea TVA, timp de doua saptamani. Aceasta propunere a fost facuta la intalnirea recenta dintre reprezentan?ii Ministerului Finan?elor, al Agriculturii, Consiliului Concuren?ei, organiza?iilor patronale din industria alimentara ?i cei ai hipermarketurilor. Insa, reprezentan?ii magazinelor au refuzat, motivand ca ar fi un volum de munca prea mare. Organiza?iile patronale arata ca motivele reale sunt altele.

\'Avem informa?ii de la furnizori ca unele hipermarketuri incearca sa renegocieze taxele pentru a suplini viitoarele reduceri de pre?, ca -urmare a reducerii TVA la alimente de la 1 iunie. Asta dupa ce au majorat in -decembrie taxele pentru 2015. In final, aceasta cre?tere a taxelor impuse de marile lan?uri de magazine se va reflecta in pre?, ceea ce ar putea conduce la o anulare a efectelor scaderii TVA\', a precizat, pentru \'Romania liberaø, Aurel Popescu, pre?edintele Patronatului Roman din Industria de Morarit, Panifica?ie ?i Produse Fainoase. -Acesta spune ca exista ?i cateva semnale ca unele magazine incearca sa mareasca pre?urile, premergator reducerilor de TVA.

Dorin Cojocaru, pre?edintele Asocia?iei Patronale Romane din Industria Laptelui este de parere ca furnizorii sunt presa?i de hipermarketuri nu numai din cauza reducerii TVA, dar ?i a produselor marca proprie ?i a pre?urilor de dumping ale produselor din Polonia, Slovenia ?i Ungaria. \'Producatorii sunt obliga?i sa apara de cateva ori in revistele lor de promovare, ceea ce ii costa circa 10.000 de euro, platesc taxa de raft, cea de capat de raft daca vor o expunere mai buna etc. Daca se deschide un nou magazin, producatorii trebuie sa plateasca o noua taxa sau daca se renoveaza unul din magazine.

De asemenea, furnizorii platesc 5% din cifra de vanzari pentru marfa expirata, ca hipermarketurile sa o trimita la Protan. Aceste taxe sau servicii de marketing cum mai sunt numite, cresc de la an la an ?i au ajuns sa cumuleze chiar ?i 50% din valoarea marfurilor\', ne-a spus Cojocaru. Pre?edintele APRIL arata ca un producator nu poate negocia de pe picior de egalitate cu un hipermarket ?i ca toate aceste costuri ajung in pre?ul final pe care il achita cumparatorul. \'Daca nu le convine, hipermarketurile ii delisteaza, iar o relistare costa intre 10.000 ?i 15.000 de euro/produs\', spune -Cojocaru. Acesta sus?ine ca reducerea TVA este un bun prilej pentru ca magazinele sa-?i creasca marja de profit, in realitate pre?urile scazand cu mai pu?in de 12%, cat ar fi trebuit ca urmare a reducerii TVA.

Cum raspund hipermarketurile acuza?iilor aduse de organiza?iile patronale? Ce taxe trebuie sa plateasca un furnizor pentru a-?i desface produsele intr-un hipermarket ?i cat reprezinta, in medie, ponderea taxelor din valoarea produselor? Aceste intrebari le-am adresat reprezentan?ilor Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Metro ?i Selgros, cele ?ase lan?uri de hipermarketuri prezente in ?ara noastra.

\'In 2013 Carrefour Romania a lucrat indeaproape cu producatorii ?i procesatorii de produse de panifica?ie pentru implementarea TVA redusa la paine, astfel incat pre?urile de la raft au reflectat aceasta modificare. Vom continua dezvoltarea de parteneriate reale cu furnizorii no?tri, cu producatorii romani, pentru ca reducerea TVA la produsele agro-alimentare sa fie in beneficiul acestora, dar mai ales al clien?ilor no?tri. In ceea ce prive?te taxele practicate de Carrefour Romania, nu va putem oferi detalii, aceste informa?ii fiind confiden?iale\', ne-au raspuns reprezentan?ii lan?ului francez. \'Compania ?ine sa ii asigure pe consumatori ca strategia sa comerciala nu urmare?te cre?terea artificiala a pre?urilor pentru a compensa scaderea TVA\', a ?inut sa ne asigure ?i lan?ul Cora, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize. Pana la inchiderea edi?iei, celalalte magazine nu ne-au raspuns la intrebari.

Legea hipermarketurilor

Anul trecut, deputatul Marin Anton a ini?iat un proiect de modificare a Legii 321 din 2009, care reglementeaza comertul cu produse alimentare astfel incat sa se reechilibreze raportul dintre hipermarketuri ?i furnizori, in special pentru producatorii romani.

\'Pentru ca nu am avut sus?inere politica nu am reu?it sa trec anul trecut acest set de modificari, insa acum am sus?inerea necesara ?i sper ca maxim intr-o luna proiectul sa intre in discu?ii. Iar, pana la sfar?itul acestui an proiectul va trece prin Parlament\', ne-a spus Anton. Acesta subliniaza ca propunerile sale vizeaza in special aducerea pe rafturi a produselor romane?ti, in condi?iile in care, in prezent, 80% din marfurile alimentare din hipermarketuri sunt importate. \'In pre?ul de achizi?ie hipermarketurile includ toate taxele, ceea ce nu este corect. Astfel, mascheaza cheltuielile de promovare ?i de cre?tere a profitabilita?ii lor, care sunt astfel suportate de furnizori. Hipermarketurile se capitalizeaza pe spinarea fermierilor ?i a producatorilor romani. Statul nu i?i protejeaza propriii producatori fiindca Legea 321 a fost promovata de unele persoane care au avut anumite interese\', sus?ine deputatul.     

10% reducere la anvelopele de iarna! comenteaza /* (c)
Publicat de : ---
Data publicării: 28 Apr 2015 - 05:32
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=46357&titlu=Surpriza_pe_care_ne_o_pregatesc_hipermarketurile_dupa_scaderea_TVA