Consiliul Judetean va concesiona Aeroportul [1]

Executivul CJ a decis sa nu recurga la o investitie proprie sau la PPP pentru realizarea celei de-a doua faze a obiectivului de investitii Autoritatile brasovene au luat decizia ca etapa a doua a constructiei Aeroportului International Brasov - Ghimbav sa fie scoasa la licitatie si atribuita in concesiune, renuntandu-se astfel la ideea de a construi obiectivul in regie proprie de catre Consiliul Judetean Brasov sau la aceea de a crea un parteneriat public-privat

. "Vom identifica un investitor care sa finanteze, sa proiecteze si sa construiasca aerogara, dar si sa opereze aeroportul pentru o perioada pe care o vom stabili in urma negocierilor din cadrul licitatiei", ne-a declarat vicepresedintele CJ Brasov, Mihai Pascu. Intentia initiala a CJ a fost ca operarea sa fie cedata investitorului pentru o perioada de 25 de ani. Luna trecuta, Executivul a cerut alesilor judeteni imputernicirea pentru a analiza si alege "varianta optima pentru realizarea etapei a II-a a investitiei «Aeroport international Brasov - Ghimbav»". La mijlocul lunii noiembrie, dupa mai bine de cinci luni de la organizarea licitatiei, a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia pistei Aeroportului International Brasov-Ghimbav. Potrivit contractului, proiectarea si constructia pistei care va avea o lungime de 2.850 de metri si o latime de 45 de metri ar trebui sa dureze 12 luni. Potrivit studiului de fezabilitate al proiectului realizat de Mott McDonald, in primul an de functionare, aeroportul de la Brasov va avea un trafic de pasageri de 300.000 de persoane, urmand ca abia in al 8-lea an de functionare sa depaseasca un milion de pasageri pe an. Traficul de pasageri va continua sa creasca pana la peste doua milioane de pasageri in cel de-al 25-lea an de functionare. In cei 25 de ani, potrivit studiilor, aeroportul va avea un trafic de 34,367 milioane de pasageri. Potrivit studiului de impact comandat de CJ Brasov in zona Brasov - Harghita - Covasna - statiunile de pe Valea Prahovei, gradul de asteptare al acestui aeroport este de peste 92%. "Credem ca aeroportul va genera un flux de cash in zona de 2,4 miliarde de euro in primii 8 ani de activitate - 1,1 miliarde de euro urmand sa se regaseasca in taxe si impozite, iar restul in salarii si alte venituri. In ceea ce priveste numarul de locuri de munca ce va fi generat de acest proiect direct, indirect si indus, el se apropie de 10.000", ne-au declarat surse apropiate administratiei judetene.
Publicat de : ---
Data publicării: 21 Ian 2013 - 06:40
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=40414&titlu=Consiliul_Judetean_va_concesiona_Aeroportul