Primaria Oltenita, afaceri cu statul [1]

Dupa încercarea nereusita a fostului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, de a "resuscita" megaproiectul, "Canalul Dunare-Bucuresti", lucrarea a reintrat în "adormire"

. Nu si cei care, dupa 1990, au devalizat tot ce se putea, pe toata lungimea santierului, de la Bucuresti pâna la Oltenita.Activele fostelor întreprinderi care au lucrat pe acest santier pâna în 1990, inclusiv utilajele si materialele de constructii, au fost luate cu japca, unele "reciclate" si folosite la diverse "lucrari edilitare", altele taiate si vândute la fier vechi. Si terenurile aferente lucrarilor au fost praduite, în special de administratiile locale pe raza carora se aflau. Vom prezenta azi ceea ce s-a întâmplat cu terenurile si cu materialele de constructii de la Oltenita, unde ar fi trebuit sa se construiasca una dintre cele trei ecluze ale canalului si un port. De ambele obiective s-a ales praful. Pentru unii însa, aceasta situatie a constituit o adevarata mana cereasca. Am aflat care este situatia la Oltenita de la conducerea uneia dintre putinele societati care au fost angrenate în acest proiect si care au supravietuit si dupa 1990. Administratorul societatii Scutol-Oltenita, inginerul Manciu Mihai, ne-a declarat: "Societatea noastra provine din ACH1 Oltenita - constructorul «Amenajarii Argesului pentru navigatie si alte folosinte», care a executat lucrarile pe Dunare, între kilometrul zero si Soldanu, situat la kilometrul 23. Practic, suntem în teritoriu înca din anul 1986 si pot sa va spun ca terenurile pe care s-au executat lucrarile erau în proprietatea privata a statului".UN PARC ÎN CÂMP!În legatura cu ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani cu aceste terenuri, dar si cu utilajele si materialele fostelor societati co­merciale care au lucrat în zona Oltenita, dl Manciu ne-a declarat: "Terenurile de pe malul Dunarii, unde s-au realizat platforma si cheiurile de acostare ale viitorului port Oltenita, de la gura Canalului Durare-Bucuresti, au fost vândute sau atribuite de Consiliul Local Oltenita unor persoane fizice. Pe malul stâng al Dunarii au fost organizate puncte de descarcare a agregatelor minerale. Calea ferata de acces la platformele portuare si drumul aflat în betonare la data opririi lucrarilor au fost demontate si «valorificate». Unele depozite de pamânt realizate în vederea construirii digurilor de aparare la ecluza Oltenita sunt folosite acum pentru umpluturi în alte locatii. Din aceste depozite, pe care noi nu le-am predat niciodata beneficiarului, a fost extras un volum de circa 150.000 de metri cubi. Din materialul granular depus de noi în cadrul lucrarilor realizate în perioada 1986-1990, a fost extrasa o importanta cantitate, circa 100.000 de metri cubi de balast ce apartinea beneficiarului lucrarilor de pe râul Arges si valorificat în scopuri proprii de Primaria Oltenita. Din organizarea de santier a societatii comerciale Scutol s-au sustras mari cantitati de piatra sparta si prefabricate din beton, de firme agreate de Primaria Oltenita. Materialele sustrase au fost folosite pentru executia unor lucrari edilitare în municipiul Oltenita, inclusiv a unui parc situat, fara nici o noima, în afara orasului. Aceste materiale au fost ridicate de firmele respective la sugestia si cu acordul Primariei Oltenita, aceasta motivând actiunea sa prin faptul ca acele terenuri îi apartin conform unei Hotarâri a Consiliului Local".
Publicat de : ---
Data publicării: 09 Noi 2009 - 06:17
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=34672&titlu=Primaria_Oltenita__afaceri_cu_statul