Primarul Timișoarei: Pe transportatori îi doare în 14 de orașul acesta [1]

Taxa de habitat și taxa de tranzit, dorite de Executivul Primăriei Timișoara pentru anul 2010, au suscitat dezbateri încinse în cadrul plenului Consiliului Local Timișoara, în ședința de marți, informează corespondentul AMOS News.

După discuții aprinse dintre democrat-liberali și liberali, de o parte, și primarul Gheorghe Ciuhandu, de cealaltă parte, aleșii au respins taxa de habitat și au acceptat impunerea unei taxe de tranzit pentru mașinile grele, care vor să treacă prin Timișoara.

Înainte de vot, primarul Ciuhandu i-a acuzat pe consilierii PD-L și PNL de populism și a spus că nu va retrage această taxă, deoarece este corect ca dacă toți plătesc pentru reabilitarea termică a blocurilor, trebuie să se plătească o sumă și pentru reabilitarea clădirilor istorice.

Taxa de habitat dorită de Executivul Primăriei a fost fixată la suma de 40 de lei pe an, pentru fiecare proprietar de imobil din oraș. Sumele strânse urmau să fie folosite pentru a repara fațadele clădirilor istorice. Reprezentanții PSD, PNL și PD-L au afirmat, anterior ședinței, că nu vor vota această taxă, pentru că ar favoriza oamenii de afaceri care au birouri în centru ori pe cetățenii romi care nu își plătesc nici impozitele.

Primarul le-a cerut aleșilor să voteze de principiu cele două taxe, pentru că nomenclatorul impozitelor pentru 2010 este stabilit până în 31 mai și nu se mai pot introduce apoi. "Doar să aprobați ideea, nu taxa în sine. Am căutat să introduc un sistem de echilibrare. La anveloparea blocurilor, plătesc toți, mi se pare normal și la cele istorice sa fie la fel. Este o taxă absolut necesară pentru a avea surse în plus față de ce primim de la nemți pentru clădiri. Dacă vă pică o cărămidă în cap, să nu veniți la mine. Eu nu retrag această taxă, dacă o trântiți, e responsabilitatea voastră. Fiecare trebuie să știe că, dacă se prăbușesc clădirile, există o răspundere. Eu nu pot să răspund pentru toate lucrurile. Nu am impus această taxă pentru a impozita populația, ci pentru a asigura un viitor acestor clădiri cu care ne fălim. E trei lei pe lună, vi se pare mult? Mă deranjează ipocriza care începe să pătrundă în Consiliul Local. Când o să pice casele unele peste altele, să vă asumați răspunderea. Vă luptați ca leii, pentru niște voturi iluzorii", le-a spus Ciuhandu consilierilor.

Amendamentul de scoatere a acestei taxe de pe lista dărilor ce vor trebui plătite în 2010 a fost aprobat, așa că taxa a picat. Dorința PD-L de a fi eliminată și taxa hotelieră a fost respinsă, primarul considerând-o "aberantă". Totuși, în urma deciziei aleșilor timișorenilor de marți, taxa de tranzit de 200 de lei pe care trebuie să o achite șoferii de mașini cu o greutate de 7,5 tone va fi aplicată.

"E o batjocură că, în zona de vest, după Revoluție, nu s-a făcut absolut nimic. Avem cele mai proaste drumuri din țară. Când s-a luat decizie cu privire la drumurile din Timișoara, nici nu am fost consultați. Dacă se poate taxă la Mamaia, de ce să nu se poată și la noi? Pe acești transportatori îi doare în 14 de acest oraș, cu ei să fim cu duhul blândeții? Dacă nu sunt bani de la guvern pentru noi, o sa facem noi rost de bani și le punem taxă, să ne lase în pace", a motivat primarul.

Taxa de tranzitare a Timișoarei va fi aplicată din 2010.
Publicat de : Ioana TOMA
Data publicării: 27 Mai 2009 - 05:45
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=33217&titlu=Primarul_Timisoarei__Pe_transportatori_ii_doare_in_14_de_orasul_acesta