Deputatii au birjarit cele 513 masini ale Camerei pe post de taxiuri in campania electorala [1]

In anul electoral 2004, unul din Mercedesurile utilizate de conducerea Camerei Deputatilor a consumat nu mai putin de 12.550 de litri de benzina, adica peste o mie de litri pe luna.

Potrivit situatiei autovehiculelor din dotarea Camerei si combustibilului consumat in 2004, alcatuita de Secretariatul General al acestei institutii, cele 13 Mercedesuri E 200 care-i transporta pe membrii Biroului Permanent au consumat intre 7.000 si 12.550 de litri pe an. La un consum mediu de 10 litri la o suta de km, se poate calcula ca aceste masini au circulat intre 70.000 si 120.000 de kilometri pe an, adica strabateau zilnic - inclusiv sambata si duminica sau in zilele de sarbatoare - cam 250-300 de km. Si o parte din cele 33 de autoturisme Daewoo Nubira ll care sunt utilizate de liderii de grup si presedintii de comisii au avut un consum imens - intre 7.000 si 8.000 de litri pe an. La aceste masini, consumul mediu poate fi de circa 8 litri la suta de kilometri, deci s-a circulat cu ele pe o distanta de aproximativ 100.000 de km. Si mai interesanta este situatia celor 13 masini ARO care sunt dotate cu motoare Toyota cu motorina - deci au un consum redus - si care au ars intre 3.000 si 8.000 de litri de carburant. Documentul cuprinzand aceste date nu precizeaza cine sunt persoanele care au circulat in 2004 cu aceste masini. Totusi, este clar ca, in 2004, parcul auto al Camerei a fost folosit din plin in campania electorala. Teoretic, aceste masini ar fi trebuit ca, timp de patru zile pe saptamana, sa nu faca decat patru drumuri pe zi: la deputat acasa, apoi la Parlament si inapoi. In week-end ar fi fost normal ca masinile sa ramana in garaj, avand in vedere ca parlamentarii pleaca in provincie cu avionul, iar la birourile din teritoriu ii asteapta nu mai putin de 346 de Dacii SupeRNova. In realitate, dupa cum se vede din aceste date, masinile au circulat non-stop, in regim de taxi. De altfel, chiar si in aceste conditii, nu se explica imensul consum al masinilor care utilizeaza motorina, asa ca este foarte posibil ca o buna parte din carburant sa fi fost pur si simplu subtilizat. Interesant este ca cel mai mare consum il au o autocisterna pentru apa, dotata cu perie de maturat, si o alta autospeciala, dotata cu plug de curatat zapada. Aceste masini - care utilizeaza motorina - au consumat peste 12.000 de litri de carburant, desi nu ar trebui sa se deplaseze decat prin curtile din jurul Parlamentului. Anul trecut, parcul auto al Camerei Deputatilor a avut in inventar nu mai putin de 513 autovehicule - din care 2 Renault Kangoo nou-noute, cumparate pe sest, pentru transportul de marfa. Pentru intretinerea acestui imens parc auto, Camera si-a amenajat - cu sume imense, imposibil de contabilizat, intrucat in fiecare an s-au acordat noi sume - un service auto extrem de sofisticat. In plus, cu toate ca la Camera exista aproape orice masina doresti - de la tractoare la Dacii sau de la Mercedes la ARO - fostul presedinte al Camerei Deputatilor, Valer Dorneanu, a circulat cu masinile BMW ale SPP. Mai rafinat, noul presedinte al Camerei, Adrian Nastase, si-a adus de la Guvern o masina de teren de peste 50.000 de euro, un Volkswagen Touareg.
Publicat de : Mircea MARIAN
Data publicării: 15 Apr 2005 - 09:09
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=3310&titlu=Deputatii_au_birjarit_cele_513_masini_ale_Camerei_pe_post_de_taxiuri_in_campania_electorala