Pentru cine a intervenit Basescu la Transporturi? [1]

Seful statului a cerut Ministerului Transporturilor sa analizeze si sa rezolve legal litigiul CFR cu omul de afaceri Dumitru Bucsaru

. "Cetateanul" Bucsaru a fost reprezentat legal de Elena Udrea, iar fiul vitreg al acesteia, Alin Cocos, a jucat in echipa de fotbal patronata de acelasi Bucsaru. Presedintele Traian Basescu a inaintat in aprilie 2005 catre Ministerul Transporturilor un memoriu al societatii Art Constructii ‘92 SA in care ceruse sprijin Presedintiei pentru a recupera de la CFR 110.553.029.464 de lei vechi, pentru lucarile pe care societatea le executase la "Complexul Snagov", "Cantina Restaurant MTCT", "Gara Obor", "Gara Galati", "Gradinita Witting" si pentru "Modernizare Statie CF Focsani la standarde europene". Traian Basescu pune o rezolutie pe memoriul inaintat ministrului Gheorghe Dobre (PD): "Dl Ministru Dobre, Rog analizati si rezolvare legala". Memoriul si rezolutia au fost publicate ieri de doua cotidiane centrale: Adevarul lui Dinu Patriciu (prietenul premierului Tariceanu) si Ziua lui Sorin Rosca Stanescu (prietenul lui Patriciu si al lui Tariceanu), acesta din urma dezvaluind mai multe legaturi dintre patronul acestei firme, omul de afaceri Dumitru Bucsaru, in prezent cercetat de DNA, si lideri ai PD (vicepresedintele Ioan Oltean), dar mai ales apropiatii presedintelui, cuplul Elena Udrea – Dorin Cocos. In firmele detinute de acestia si cele detinute de Bucsaru exista asociati comuni, precum Teodor Andrei Ganciu si Anca Dinu. VERIGA UDREA. Demersul sefului statului este pus sub semnul intrebarii nu atat de rezolutia pusa pe document, cat de interesele din jurul acestuia. Elena Udrea, care in aprilie 2005 era sefa Cancelariei prezidentiale, este nimeni alta decat avocatul lui Dumitru Bucsaru, dupa cum ea insasi i-a marturisit lui Mircea Badea, realizatorul emisiunii "In gura presei" de la Antena 3. Badea a reluat in emisiunea de joi seara discutia pe care a avut-o cu Elena Udrea in urma cu un an (primavara lui 2006), dupa ce el vorbise se post despre cumpararea fostei SC Comaico de catre Dumitru Bucsaru. Udrea fusese si ea vazuta pe terenurile fostei Comaico, iar Badea se intreba ce cauta apropiata presedintelui in afacerile "sistemului ticalosit" Necolaiciuc – Bucsaru. A doua zi, Udrea l-a sunat in calitate de avocat al omului de afaceri. "S-a recomandat ca reprezentant legal al lui Dumitru Bucsaru, iar eu am insistat, intreband daca e avocatul lui. Mi-a confirmat", ne-a declarat ieri Mircea Badea. Inca un element intre familia Udrea – Cocos si afaceristul Bucsaru este fiul lui Dorin Cocos din prima casatorie, Alin Cocos, jucator in lotul echipei Unirea Urziceni, patronata tot de Bucsaru, inainte de a se transfera la FC National. In acest context, canalul de comunicare dintre "petitionarul" Bucsaru si presedintele Basescu a fost chiar Elena Udrea. In aprilie 2005, aceasta era sefa Cancelariei prezidentiale si, potrivit organigramei, cea abilitata sa trieze corespondenta sefului statului. O astfel de petitie ar fi trebuit trimisa nu presedintelui, ci departamentelor de specialitate (economic) spre analiza. Elena Udrea neaga insa ca ar fi vorba despre vreo interventie pentru afaceristul Bucsaru, rezolutia semnata de seful statului fiind, in opinia sa, un act legal, asemenea multora care vin la Cotroceni din partea firmelor sau cetatenilor. Ea a declarat ieri, pentru Realitatea TV, ca nu ar fi fost avocatul lui Bucsaru niciodata si ca nici nu are afaceri cu acesta, nici sotul sau neavand legaturi cu acesta. ADRIANA SAFTOIU: "PRESEDINTELE, OBLIGAT SA RASPUNDA" Sorin Lupsa/ROMPRES FOTO Purtatorul de cuvant al Prese-dintiei, Adriana Saftoiu (foto), a explicat ieri intr-o conferinta de presa ca, potrivit legislatiei in vigoare, Administratia Prezidentiala are obligatia sa raspunda tuturor petitiilor si memoriilor care ii sunt adresate, ca atare rezolutia presedintelui ar fi "o practica fireasca, institutionala". "Rezolutia semnata de presedinte pe memoriul trimis catre Ministerul Transporturilor este o practica fireasca si institutionala si angreneaza o singura obligatie din partea institutiei vizate: sa analizeze petitia si sa se pronunte asupra modului de rezolvare", a spus Saftoiu. Ea a aratat ca Traian Basescu nu a cerut CFR sa rezolve cazul, ci Ministerului Transporturilor, care era institutia competenta sa se pronunte asupra modului de rezolvare a problemei. "Presedintele nu are nici o legatura cu firma respectiva, nu il cunoaste pe semnatarul petitiei si nici pe actionari", a spus purtatorul de cuvant al Presedintiei. Adriana Saftoiu a dezvaluit insa si ca circuitul documentelor in Administratia Prezidentiala s-a schimbat fata de martie-aprilie 2005, cand a fost primit si trimis memoriul lui Bucsaru. La momentul cu pricina, "in general" mare parte din scrisorile care veneau pe numele presedintelui ajungeau direct la Cancelaria prezidentiala (condusa de Elena Udrea), care le trimitea catre departamente sau catre institutii. "De aceea si pe memoriul de astazi, dupa cum ati vazut, este trecut numarul de la Cancelaria prezidentiala", a spus Saftoiu. Dupa numirea in functie a consilierului Gabriel Piscociu, responsabilitatea a fost preluata de Departamentul pentru probleme cetatenesti. PLATA LA PACHET Ministerul Transporturilor a precizat ieri, printr-un comunicat de presa, ca firma lui Bucsaru nu a fost platita preferential, ci in acelasi timp cu alte 13 firme aflate in aceeasi situatie, la trei luni dupa memoriul trimis de presedinte. Potrivit ministerului, lucrarile efectuate de firma lui Bucsaru la statia de cale ferata Focsani fac parte din programul finantat dintr-un imprumut extern, iar platile se fac numai dupa verificarea documentelor justificative de catre banca finantatoare. In perioada noiembrie 2004-iulie 2005 creditul a fost insa suspendat, ca atare nu s-a facut nici o plata pentru nici una din cele 14 firme care facusera lucrarile din acest program. "Abia dupa reluarea imprumutului in luna iulie 2005, s-au facut plati catre toate firmele care in acel moment derulau contracte de reabilitare la garile incluse in programul sus-amintit. Subliniem faptul ca aceste plati s-au efectuat la 3 luni dupa primirea acestui memoriu si nu doar catre aceasta firma ci catre toate cele 14 societati si numai dupa ce acest credit a fost reluat", se arata in comunicatul Ministerului Transporturilor. Fostul ministru, Gheorghe Dobre, in prezent secretar general adjunct la Ministerul Integrarii, declara si el ca rezolutia lui Basescu pe memoriul Art Constructii ’92 S.A. nu a influentat in nici un fel solutionarea situatiei semnalate de firma. ANCHETA Liderul PRM, C.V. Tudor, a anuntat ieri ca va cere luni la Senat constituirea unei subcomisii de ancheta subordonata comisiei de abuzuri care sa elucideze scandalul Bucsaru. "Vom depune probe si vom aduce martori ofiteri in rezerva ai serviciilor secrete", a spus Vadim, prezentand totodata si o nota, pe care sustine ca a primit-o de la Servicii, in care sunt enumerate opt contracte derulate de firmele Art Construct ’92 si Valahorum, firme administrate de Bucsaru cu Ministerul Transporturilor. La randul sau, democratul Ioan Oltean a recunoscut ca il cunoaste pe Bucsaru, il considera o cunostinta buna, un om serios, chiar un prieten, contrazicandu-l astfel pe omul de afaceri, care a spus ca il stie pe deputat doar de la televizor. "Sunt indicii de coruptie la nivel foarte inalt, prin transformarea presedintelui in recuperator de creante in favoarea unei firme private", a spus si Mircea Geoana, precizand ca este un nou exemplu de incalcare a Constitutiei din partea sefului statului. "Cand cu referendumul, cand cu biletelul, cand cu dosarul. Sunt campanii aproape isterice, indreptate nu impotriva unei persoane, ci care tin de lupta politica", a aratat Marko Bela. Liberalul Ludovic Orban a declarat ca cele doua biletele ale lui Basescu de pana acum demonstreaza ca "actiunile presedintelui sunt aproape de granita infractionalitatii, a traficului de influenta si abuz in functie". (Carmen Vintila)
Publicat de : ---
Data publicării: 17 Feb 2007 - 06:05
 

Link ştire   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=23648&titlu=Pentru_cine_a_intervenit_Basescu_la_Transporturi?