Primaria Capitalei taie din terenurile Romaero fara stiinta ministrului Codrut Seres [1]

Ministrul economiei, Codrut Seres, a aflat cu surprindere, saptamana trecuta, ca Primaria Capitalei a somat Romaero Baneasa (n

.n., aflata in subordinea MEC) sa permita de urgenta accesul firmei elene Psallidas in incinta sa pentru efectuarea unor vaste lucrari de canalizare.

Lucrarile - care ar vaduvi Romaero de circa 8.000 metri patrati din terenul pe care il are in proprietate – sunt parte din proiectul de canalizare al noului cartier Baneasa. Conducerea Romaero se opune categoric proiectului care i-ar afecta activitatea si care ar scadea valoarea imobiliara a societatii aflate in curs de privatizare.Ministrul economiei, Codrut Seres, a aflat cu surprindere, saptamana trecuta, ca Primaria Capitalei a somat societatea Romaero Baneasa (n.n., aflata in subordinea Ministerului Economiei si Comertului - MEC) sa permita de urgenta accesul firmei elene Psallidas in incinta sa pentru efectuarea unor vaste lucrari de canalizare pe terenurile societatii. Beneficiarul principal este societatea Baneasa Investment, care administreaza lucrarile de constructie ale celui mai nou cartier de lux din Nordul Capitalei, ne-au declarat surse din Romaero. Lucrarile de canalizare - care ar vaduvi Romaero de circa 8.000 metri patrati din terenul pe care il are in proprietate - vizeaza instalarea unui canal colector cu diametrul de 1.200 mm, instalarea de canale principale si guri de canale la intervale de la 60 la 80 metri, precum si o serie de lucrari de alimentare cu apa. Intrucat, din motive de securitate, traseul conductei nu putea traversa zona Aeroportului International Baneasa, proiectul intitulat „Reabilitarea zonei suburbane de nord a Bucurestiului“ prevede amplasarea caminelor de vizitare CV 7-CV9 pe terenul Romaero. Aceasta in conditiile in care nici conducerea societatii si nici cea a MEC - actionarul majoritar al Romaero - nu au fost consultate la proiectare si nici ulterior.

Nimeni nu-si asuma responsabilitatea juridica
„Conducta are un diametru foarte mare, iar amplasarea acesteia pe terenul Romaero - uzina care desfasoara si activitati speciale - implica asumarea unor obligatii pe care societatea nu doreste sa le ia asupra sa. Trebuie avut in vedere faptul ca acest obiectiv de investitii implica ulterior lucrari permanente de mentenanta, iar in caz de accident, platformele speciale ale Romaero ar trebui sparte. Nu trebuie omis nici faptul ca aceasta conducta, aflata in imediata vecinatate a zonei de securitate a Aeroportului Baneasa, poate fi penetrata cu usurinta, data fiind dimensiunea ei. Si, nu in ultimul rand, asa-zisa investitie va afecta dramatic valoarea imobiliara a societatii, deja stabilita“, ne-au declarat sursele citate. Acestea au precizat ca Romaero nu este de acord cu acest proiect, cu atat mai mult cu cat nimeni nu-si asuma responsabilitatea juridica a constructiei. „Cand s-a luat aceasta decizie, nimeni nu a luat in calcul faptul ca si Romaero are retele de canalizare proprii, dar si retele electrice cu o vechime de 80 de ani, a caror distrugere va afecta procesul de productie. Am propus Primariei Capitalei ca firma greaca Psallidas sa ia in calcul un nou traseu al conductei, pe strada Gratioasa, aflata in vecinatatea Romaero si unde lucrarile nu ar aduce prejudicii nimanui, insa propunerea noastra a fost respinsa“, au mai spus sursele citate.

MIE face presiuni pentru a obtine acordul MEC
Intr-o adresa inaintata saptamana trecuta oficialului MEC, Codrut Seres, ministrul integrarii europene, Anga Boagiu, ii solicita acestuia sa intervina pentru a permite firmei elene sa inceapa in aceasta luna lucrarile de constructie la camine in incinta Romaero. „In eventualitatea inexistentei dreptului de acces, o reclamatie din partea constructorului este inevitabila“, se arata in adresa trimisa ministrului economiei. Documentul mai precizeaza ca refuzul Romaero ar putea duce la „compromiterea unei investitii de 5,6 milioane de euro, cu impact negativ asupra capacitatii Romaniei de absorbtie a fondurilor comunitare“. In plus, se stipuleaza faptul ca „solutia de ocolire propusa de Romaero nu este viabila, deoarece intervalul de timp ramas la dispozitie pana la expirarea termenului de plata a proiectelor finantate prin Programul Phare 2002, repectiv 30 noiembrie 2006, nu permite realizarea unei reproiectari. In plus, noul amplasament va determina costuri suplimentare, ele neputand fi acoperite in conditiile in care mare parte din rezerva bugetara a proiectului a fost deja consumata“, se arata in document.

Precizam ca Proiectul „Reabilitarea zonei suburbane de nord a Bucurestiului“ este finantat in cadrul Memorandumului de Finantare Phare 2002, semnat intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana la 11 decembrie 2002 si ratificat prin OG nr.50/29.07.2003, beneficiar local fiind Primaria Municipiului Bucuresti. 

Publicat de : Marilena Dan
Data publicării: 02 Mai 2006 - 05:29
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=17364&titlu=Primaria_Capitalei_taie_din_terenurile_Romaero_fara_stiinta_ministrului_Codrut_Seres