Primaria va alege una dintre cele sapte firme care au depus oferte Pasajul Basarab ar putea fi realizat in cel mult trei ani [1]

In aceasta primavara vor fi demarate lucrarile la Pasajul Basarab, unul dintre proiectele importante promovate de fostul primar Traian Basescu pe care nu a reusit sa-l puna in practica din cauza disputelor politice cu PSD

. Asa ca misiunea de a realiza deja celebrul pasaj ii revine actualului primar Videanu, care a demarat deja formalitatile pentru inceperea lucrarilor. La sfarsitul saptamanii trecute a avut loc licitatia pentru stabilirea firmei sau a consortiului care va executa lucrarea. Caietele de sarcini au fost cumparate de 58 de firme, dintre care sapte au depus ofertele la termenul stabilit. Firmele au avut posibilitatea sa depuna oferte alternative, diferite fata de proiectul de baza, propus de municipalitate. Cei sapte ofertanti au venit cu 17 variante de solutii tehnice. Criteriul utilizat pentru atribuirea contractului de lucrari este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic. Castigatorul va fi desemnat in zilele urmatoare, dupa analiza ofertelor de catre comisia de evaluare. Proiectul primariei Conform proiectului intocmit la cererea Primariei Capitalei si care a fost prezentat la sfarsitul anului trecut de primarul Videanu, pasajul va avea o lungime totala de 1900 de metri, dintre care 1.607 de metri va avea podul. Distanta minima fata de constructiile de pe Bd. N. Titulescu va fi de 14 metri. Suprafata totala a pasajului va fi de 55.880 de metri patrati. Investitia a fost estimata la aproape 140 de milioane de euro fara TVA, ceea ce inseamna 1.133 de euro/metru patrat. Durata de realizare a fost stabilita la aproximativ trei ani. Pasajul va pleca printr-o rampa de acces din Bd. N. Titulescu, in apropierea intersectiei cu Bd. Al. I. Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata, Bd. Dinicu Golescu, inscriindu-se apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, va supratraversa intersectia Plevnei-Orhideelor-Giulesti si Podul Grozavesti, revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata, avand legaturi pietonale cu statia de cale ferata si metrou, accesul calatorilor facandu-se cu ajutorul ascensoarelor sau scarilor rulante. Investitia include rampe de acces, modificari in reteaua sinelor de tramvai in apropierea pasajului suprateran, schimbari minore la statia de metrou Basarab si adaptari ale diferitelor retele din zona. Pe tronsonul dintre Bd. Dinicu Golescu si intersectia Giulesti-Plevnei, la nivelul solului va fi realizata o constructie, pentru aceasta fiind necesare demolari si exproprieri ale fronturilor construite pe Soseaua Orhideelor, cu precadere pe latura de sud, unde fondul imobiliar este de slaba calitate. Traficul auto se va putea desfasura pe doua benzi pe sens, iar pe mijloc va circula tramvaiul. Sub pasaj, la nivelul solului, de o parte si de alta a stalpilor centrali ai pilelor va fi amplasata calea de rulare a tramvaielor de pe relatia Gara Basarab-Pod Grozavesti. Latimea totala a pasajului in aceasta zona va fi de 25,5 metri. In cadrul acestei investitii se va realiza si largirea Podului Grozavesti cu cate sapte metri pe carosabil si trei metri pe trotuar, atat in amonte, cat si in aval de pod, pentru facilitarea relatiilor de circulatie la nivelul solului. Legatura auto dintre pasaj si Calea Grivitei va fi posibila pe bretelele de acces amplasate pe trotuarul de vest al Caii Grivitei, bretelele avand un profil transversal de pod. Pe latura de sud a pasajului intre Podul Grozavesti si intersectia Orhideelor-Giulesti-Plevnei va fi realizata la nivelul solului o bretea cu doua sensuri de circulatie, cu cate doua benzi/sens si cu trotuar de trei metri latime. O parte a relatiilor auto ale inelului principal cu Calea Plevnei si Soseaua Giulesti va fi realizata prin intermediul unor bretele de acces, care cu latimi carosabile si pante corespunzatoare asigura urcarea sau coborarea de pe pasaj. Avantajele constructiei Dupa realizarea Pasajului Basarab, se va realiza inchiderea inelului principal de circulatie, ceea ce va conduce la evitarea zonei centrale a orasului pe axa nord-sud, a zonei Garii de Nord, cat si la intregirea liniei de tramvai pe acelasi inel principal. Astfel, se va descongestiona centrul orasului si in special axa nord-sud, ca urmare a inchiderii inelului principal de circulatie. Se va reduce cu peste 3,7% pe an consumul de carburanti pentru mijloacele auto care tranziteaza zona. Se vor crea peste 1.500 de locuri de munca pe perioada executiei si alte 50 pe timpul exploatarii. Propunerile concrete ale celor sapte firme Au depus oferte urmatoarele firme, care au specificat si durata de realizare, in functie de solutia aleasa: - asocierea dintre Z†BLIN A.G. - DYWIDAG-ALPINE - 481.242.929 RON - 36 luni pentru varianta primariei si 476.045.276 - 36 luni pentru varianta alternativa - MAX B…GL BAUUNTERNEHMUNG GmbH & Co KG - 442.210.592,92 RON - 30 luni pentru varianta primariei si 469.065.557,49 RON - 22 luni, respectiv 428.368.146,36 RON - 30 luni pentru variantele proprii - J.V. PIZZAROTTI & C S.p.A - TIRRENA SCAVI S.p.A. - 392.021.127,10 RON - 30 de luni pentru varianta primariei si 370.965.294,62 RON - 28 de luni si 367.765.762,66 RON - 28 de luni pentru variantele proprii - BENTO PEDROSO CONSTRUCOES SA (ODEBRECHT), SC IMSAT SA si MONIZ DA MAIA, SERRA & FORTUNATO - EMPREITEIROS SA (MSF) - 514.229.604,71 RON - 28 de luni pentru varianta primariei si 511.648.853,79 RON - 26 de luni pentru varianta proprie - MOCHLOS - SOCIETATEA ANONIMA DE COMERT, INDUSTRIE, CONSTRUCTII SI TURISM - 363.304.701,98 RON - 30 de luni pentru varianta primariei si 345.921.701,98 RON - 30 de luni pentru cea alternativa - AKTOR SA - 388.379.219,38 RON - 34 de luni pentru proiectul primariei si 381.670.311,33 RON - 34 de luni pentru cel propriu - ASTALDI S.p.A. - FCC CONSTUCCION SA -406.707.153,55 RON - 29 de luni si 396.331.491,60 RON - 28 de luni si respectiv 339.489.135,35 RON - 27 de luni pentru varianta proprie. Toate preturile sunt fara TVA. Responsabilii din primarie care vor analiza ofertele vor decide daca se va alege proiectul propus de municipalitate sau o alternativa adusa de firme. Un articol de Cristina Boiangiu
Publicat de : ---
Data publicării: 05 Apr 2006 - 06:30
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=16566&titlu=Primaria_va_alege_una_dintre_cele_sapte_firme_care_au_depus_oferte_Pasajul_Basarab_ar_putea_fi_realizat_in_cel_mult_trei_ani