Noile trasee de maxi-taxi, în dezbatere publica

Noile trasee de maxi-taxi, în dezbatere publica Cele 17 trasee propuse vor ocoli zona centrala si vor avea statii mai multe      Comisia de Transporturi si Infrastructura Urbana a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), a prezentat 17 noi trasee pe care municipalitatea le propune pentru operatorii de transport public privati

.      Acestea vor fi în dezbatere publica timp de 30 de zile si vor mai face obiectul si unor discutii cu firmele interesate. Pentru stabilirea noilor trasee s-au luat în calcul solicitarile de linii adresate de bucuresteni Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), actualele trasee ale acesteia, precum si ale Metrorex si cele pe care circula în prezent operatorii privati. Noile trasee vor ocoli zona centrala, dar leaga puncte importante din oras si au o lungime cuprinsa între 10 si 20 de kilometri.      Pentru acoperirea traseelor propuse, firmele vor trebui sa foloseasca 188 de microbuze, cu mai putin de 17 locuri pe scaun si care sa permita transportul calatorilor în picioare. De asemenea, vor mai fi necesare 108 autobuze urbane, cu o capacitate cuprinsa între 18 si 22 de locuri pe scaun si care, la fel, sa permita transportul în picioare. Municipalitatea va impune firmelor un numar mai mare de statii, situate la distante mai mici decât cele din prezent si ale RATB, de 200-250 de metri. Este vorba de 1.500 de statii, dintre care doar 450 vor fi comune cu cele ale RATB. Municipalitatea cauta si gasirea unor alte solutii pentru eliberarea biletului, astfel încât sa fie eliminata evaziunea fiscala existenta în prezent. Totodata, pretul biletului ar putea fi unul dintre criteriile pe baza carora se vor acorda licentele de transport, care vor avea o valabilitate de trei ani. In prezent, în Capitala opereaza 44 de operatori, pe 26 de trasee si cu 305 microbuze. Dupa finalizarea dezbaterii publice, în luna martie, noile trasee, precum si conditiile pentru firmele care vor face obiectul unei hotarâri vor fi discutate de CGMB. Dupa aprobarea proiectului de consiliul municipal, traseele vor fi scoase la licitatie. (A.M.Press) RATB se întoarce în Ilfov din martie      Autobuzele regiei bucurestene de transport vor reveni pe cele 68 de trasee în Ilfov, însa din luna martie si numai dupa ce autoritatile judetului vor gasi 236 de miliarde de lei vechi, pentru a acoperi diferenta de subventie, a anuntat primarul Capitalei, Adriean Videanu.      Edilul general s-a întâlnit, vineri seara, cu o delegatie formata din reprezentanti ai Consiliului Judetean Ilfov, prefectul judetului si mai multi primari din localitati limitrofe Bucurestiului, pentru a stabili conditiile în care RATB îsi va relua treseele în Ilfov.      "Avem cadrul legal pentru a putea încheia acel protocol între municipalitate si autoritatile din Ilfov, pentru a crea premisele reluarii transportului RATB în Ilfov. Am clarificat unele aspecte privind numarul de trasee, iar opinia unanima a fost pentru mentinerea tuturor celor care au existat. (...) Le-am atras însa atentia ca transportul în comun este un serviciu subventionat si atunci va trebui sa gasim formule comune pentru a sprijini desfasurarea acestui serviciu pe teritoriul judetului Ilfov", a precizat Videanu.      Potrivit edilului Capitalei, autoritatile din Ilfov ar trebui sa aloce 236 de miliarde de lei vechi pentru subventionarea transportului în comun. "Diferenta de subventie calculata de RATB este de 236 de miliarde de lei (vechi - n.red.), suma care ar reveni autoritatilor din Ilfov", a mai spus Videanu. Primarul general a mentionat ca pe cele 68 de trasee din Ilfov vor circula 197 de autobuze, adica aproape 20 la suta din parcul auto de care dispune RATB. Se opreste curentul electric      "Electrica Muntenia Sud" - SA anunta ca va întrerupe alimentarea cu energie electrica astazi în judetul Ilfov între orele 09.00-16.00 în urmatoarele zone: l Comuna 1 decembrie - strazile I.L. Caragiale, Oituz, 9 Mai; l Intre orele 09.00-12.00, în urmatoarele zone: l Localitatea Pipera - zona Câmpul Pipera. 14 candidati pe loc la Politia de Frontiera      Ca urmare a numarului mare de candidati înscrisi la concursurile de încadrare din sursa externa a posturilor la viitoarea frontiera a Uniunii Europene, Politia de Frontiera Româna a fost nevoita sa prelungeasca perioada de examinare. Pâna la data de 8 februarie a.c. termenul limita de depunere a cererilor s-au înscris la concurs 16.134 de candidati - 1.426 pentru cele 128 posturi de ofiter si 14.708 pentru 1.000 posturi de agent - multi dintre acestia fiind absolventi ai unor institutii de învatamânt superior. Concursul de încadrare se va sustine în urma promovarii probelor eliminatorii - testare psihologica si medi-cala si probe de evaluare a aptitudinilor fizice. Numarul neasteptat de mare de candidati a determinat Inspectoratul General al Politiei de Frontiera sa propuna Ministerului Administratieie si Internelor modificarea graficului de concurs întrucât testarea psihologica a celor înscrisi necesita o perioada mai mare de timp fata de cea planificata initial. Examinarea psihologica si evaluarea performantei fizice se desfasoara în perioada 14 februarie-2martie 2006, iar testul scris de verificare a cunostintelor a fost stabilit pentru 4 martie 2006. (Prompt Media) Copyright 2005 Cicero Group. Conceput de Andreipac. Intretinut de Dora Mitache, Monica Enasoiu si Gigi Grigorescu. Toate drepturile rezervate.
Publicat de : ---
Data publicării: 20 Feb 2006 - 07:19
 

Link știre