Vineri, 27 Mai 2016 - 05:14 AM Aleg.RO: Video ZF Live. Valer Hancas, director de marketing clienti la Kaufland Romania: Cand deschidem un magazin ne uitam la concurenta si proximitate. Sunt rare cazurile in care mergem la periferie

Publicat de: ---

ziarulfinanciar Autor: Alexandra Marcu 27 .05.2016

Mai bine de jumatate din produsele de pe rafturile magazinelor Kaufland sunt ?made in Romania?, cele mai multe fiind la panificatie, oua si lactate. Acum, compania cauta sa majoreze procentul si pentru carne de porc.

?Produsele romanesti sunt sem­na­lizate diferit fata de cele din im­port. Consu­ma­to­rul roman are un apetit pentru cum­pa­ra­turi, dar stu­diaza raportul ca­li­ta­te-pret, tine cont de brand, iar in mo­mentul achizitionarii unui pro­dus inter­vine emotia?, a spus in cadrul emisiunii ZF Live Valer Hancas, directorul de marketing clienti din cadrul Kaufland Ro­mania. El are 40 de ani si lu­creaza in Kau­fland de aproape 12 ani, iar primul post pe care l-a ocupat a fost acela de sef de magazin.

?Segmentul de pa­ni­ficatie este 100% ro­manesc, cel de oua este dominat de pro­duse ro­manesti in pro­portie de 90%, iar lac­tatele autoh­tone au depasit pragul de 50 de pro­cente.?

Intr-o perioada in care consumatorii locali cauta tot mai mult produse ?made in Ro­mania? si retailerii cauta sa incheie tot mai multe parteneriate cu furnizori locali pentru ca pe rafturi sa existe tot mai multe produse romanesti. In cazul Kaufland, s-a ajuns la circa 50%. In cele mai mari magazine Kaufland exista circa 18.000 de produse, insa in total in oferta sunt 24.000 de articole listate.

In ceea ce priveste planul de viitor al Kaufland, directorul de marketing clienti spune ca initiaza un program in parteneriat cu Ministerul Agriculturii prin care propune ca in urmatorii ani sa achizitioneze de la producatori romani peste 50% din carnea de porc pe care o comercializeaza. ?Romania simte lipsa coope­ra­tivelor.? Hancas e de parere ca autoritatile sta­tului, agentiile, coope­rativele de pro­ducatori sau agri­cultori si retai­lerii trebuie sa discute si sa gaseasca solutii sustenabile pentru viitor in ceea ce priveste cantitatea de produse romanesti destinate supermar­keturilor. El mai spune ca trebuie sa vedem care sunt suprafetele care pot fi cultivate ca sa asiguram fluxul tuturor legumelor si fructelor de care e nevoie.

?Pentru a vinde un produs acesta trebuie sa fie in permanenta prezent la raft. Calitatea, prospetimea si modul de ambalare il fac pe consumator sa ia decizia finala.?

Afirmatiile executivului roman vin in contextul in care se poarta o serie de discutii in jurul proiectului de lege care le cere magazinelor din comertul modern sa comercializeze in proportie de cel putin 51% produse locale pe segmentul alimentelor. Proiectul a fost amanat timp de o luna dupa ce deputatii PSD l-au trimis inapoi la Comi­sia de agricultura pentru reali­zarea unui raport supli­mentar, potrivit datelor pu­blice pe site-ul Camerei Deputatilor. Proiectul este unul dintre cele mai con­troversate din comertul autohton, atat marile rete­le de comert, cat si Cabinetul Ciolos afirmand ca nu sunt de acord cu acesta, invocand printre altele incalcarea princi­piului constitutional al economiei de piata bazata pe libera initiativa si con­cu­renta, cat si legislatiei euro­pene privind libera circulatie a marfurilor.

In ceea ce priveste achizitiile de produse locale, Valer Hancas spune ca lantul de hipermarketuri cumpara produse regionale in functie de zona si de apetitul de consum. ?Este un lucru benefic ca apetitul consumatorilor pentru produse romanesti este crescut. Totusi, clientii trebuie sa aiba in vedere faptul ca in spatele fiecarui pret de la raft se afla anumite procese tehnologice, de colectare, fabricare, transport, logistica sau depozitare. La toate aceste costuri se adauga pretul de achizitie al materiei brute.?

Hancas spune ca retailerul accepta si producatori mici pe lista furnizorilor, desi este dificil pentru o companie de talia Kaufland sa primeasca mici cantitati de marfa. ?Acceptam si produse in cantitati mici, dar din punct de vedere logistic este foarte greu pentru noi. Pentru producatorii mici care ne livreaza produse, acordam termene de plata foarte reduse, aproximativ 15 zile. Suntem convinsi ca au nevoie de flux financiar.?

Totusi, lantul german de hipermarketuri Kaufland apare in topul celor mai mari 20 de importatori locali. In top apare si reteaua sora, Lidl, pozitionata chiar mai sus in clasament. Cele doua retele sunt cunoscute pentru modelul lor de business care presupune productia de marca privata pe o anumita piata pentru mai multe tari. Astfel, ei pot produse in Polonia spre exemplu pentru toata regiunea. La fel, pe piata din Romania pot fi realizate anumite bunuri si apoi exportate. 

Kaufland este liderul pietei locale de comert alimentar cu 108 magazine si afaceri de peste 2 mld. euro. 

In ceea ce priveste vanzarile din acest an Valer Hancas afirma ca primul trimestru din acest an a fost conform asteptarilor, iar compania are planuri de expansiune similare cu cele din 2015, respectiv deschiderea a sase magazine. ?Cand deschidem un magazin luam in calcul concurenta si proximitatea, arealul pe care il putem acoperi. Sunt rare cazurile in care suntem plasati la marginea orasului si se ajunge destul de greu la noi.? Pe lista factorilor luati in considerare la deschiderea unui magazin se numara salariul mediu, rata somajlui, localitatile limitrofe ce pot aduce un plus de clienti. 

Luna viitoare compania va deschide o unitate in cartierul Ferentari din Bucuresti, cel mai sarac din Capitala.

 

 


(723 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Ziarul Financiar

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Ziarul Financiar:

Video ZF Live. Valer Hancas, director de marketing clienti la Kaufland Romania: Cand deschidem un magazin ne uitam la concurenta si proximitate. Sunt rare cazurile in care mergem la periferie | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.63913011550903 seconds.