Marți, 01 Septembrie 2015 - 05:25 AM Aleg.RO: "Detest situatia in care am ajuns din cauza Bancpost"

Publicat de: ---

Bursa      *  Grija fata de client: Bancpost s-a adresat lui Cristian Dan cu "doamna Moisei" si "doamna Morar"
     *  Reprezentantii bancii: "Bancpost analizeaza si raspunde tuturor solicitarilor venite din partea clientilor"
       Unele persoane imprumutate in franci elvetieni (CHF), care primesc, dupa indelungi negocieri, oferte de conversie din partea bancilor, le refuza intr-un final, din cauza lipsei de incredere, considerand ca banca ii insala din nou .
     Dupa ce cazul lui Cristian Dan, administratorul Grupului Clientilor imprumutati in CHF, a fost foarte mediatizat, in special in ziarul BURSA, BNR cerand, chiar, Bancpost schimbarea contractelor pe fondul acestei spete, iata ca acum clientul se arata neincrezator in promisiunile bancii sale.
     Cristian Dan ii multumeste Bancpost pentru oferta facuta, mentionand, insa, in cadrul unei scrisori in care raspunde ofertei operatorului financiar: "Nu vreau sa ma «sinucid» din nou si sa cumpar, astfel, un apartament evaluat de Bancpost la o suma cu 10.000 de euro mai mica decat soldul pe care vreti sa mi-l convertiti in lei. Cum se face ca acum imi acordati un credit in lei de o valoare cu mult mai mare decat am contractat initial, desi acum sunt intr-o situatie financiara mai proasta decat la momentul incheierii contractului de credit ipotecar? Cum se face ca acum acceptati conversia creditului meu, desi anul trecut mi-ati respins cererea de conversie? La mine nu s-a modificat absolut nimic financiar, fata de anul 2014 cand v-am cerut ajutorul si m-ati refuzat".
     Bancpost, institutia la care domnia sa are credit in moneda elvetiana, i-a propus clientului conversia in lei a imprumutului contractat in CHF, cu o dobanda anuala fixa de 1,7%, in primul an, urmata de o dobanda variabila alcatuita din valoarea indicelui de referinta ROBOR la 6 luni si marja fixa a bancii de 2,59% pe an.
     Reprezentantii Bancpost i-au transmis imprumutatului ca oferta individualizata "conduce la reducerea sumei actuale de plata cu 38% in primul an si aproximativ 20% incepand cu cel de-al doilea an".
     In schimb, clientul este de parere ca, in instanta, ar putea obtine o reducere de 50% a soldului.
     Cristian Dan ne-a precizat: "Nu toti cei imprumutati la Bancpost au primit aceeasi oferta. Conditiile pe care banca mi le-a propus sunt mult mai bune decat cele facute altor persoane cu credite la aceeasi institutie, insa eu deja am platit peste 20.000 de franci, iar in instanta as putea obtine o reducere de jumatate din suma ramasa de plata".
     De altfel, aceasta oferta nu a fost prima trimisa de Bancpost debitorului, cazul domnului Cristian Dan fiind mediatizat de cotidianul BURSA.
     In urma stirilor publicate recent de ziarul nostru, Banca Nationala a Romaniei (BNR) a solicitat bancii sa modifice toate contractele de conversie efectuate pana in prezent.
     Informatiile din BURSA aratau ca, din cauza exprimarii deficitare a Bancpost, propunerea initiala a operatorului financiar inducea ideea ca procedura de conversie s-ar face la un curs mai mare decat cel practicat de banca.
     Concret, in oferta pe care clientul ne-a trimis-o se mentioneaza ca banca schimba "moneda creditului in sold in valoare de 43.432,44 CHF, in noul sold in valoare de 196.371,09 RON", de unde reiese ca valoarea cursului la care s-ar face conversia ar fi de 4,52 de lei/CHF, in conditiile in care, in ziua in care a fost facuta oferta, institutia financiara practica un curs de 4,22 lei/CHF.
     Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din cadrul Bancii Centrale, ne-a spus ca este vorba despre o "eroare de comunicare" a bancii si despre o formulare gresita care apare in contractele incheiate cu clientii.
     Reprezentantul BNR ne-a precizat: "Bancpost nu a stiut sa comunice. Trebuia sa spuna asa: «banca acorda un credit in limita plafonului de atatia lei, necesar cumpararii unei cantitati de atatia franci elvetieni». Comunicarea a fost de vina".
     Institutia de credit a modificat cele 20 de contracte de conversie, anuntandu-l si pe Cristian Dan ca, in contractul cadru pus la dispozitia sa, "a fost mentionat in mod eronat ca plafonul aprobat (...), respectiv suma de 196.371,09 lei, reprezinta soldul creditului".
     * Cristian Dan: "Eroarea in care consumatorii s-au aflat la semnarea contractului de credit este provocata de inducerea ideii false a unei dobanzi reduse, avantajoase"
     Primul aspect pe care domnul Cristian Dan l-a transmis, recent, bancii, ca raspuns la oferta de conversie, este urmatorul: "Detest situatia in care am ajuns din cauza Bancpost - aceea de a-mi dedica timpul si energia unei lupte inegale (dar pe care va asigur ca o voi castiga): lupta intre un debitor de buna credinta, care a vrut sa aiba un acoperis deasupra capului si o banca mincinoasa, care luna de luna isi insuseste in mod abuziv, bani pe care eu ii muncesc - bani cu care trebuie sa platesc rate umflate, pentru ca am facut marea prostie ca in anul 2007 sa va calc pragul si sa am incredere intr-un mincinos de ofiter de credite, care m-a asigurat ca produsul financiar credit ipotecar in CHF este cel mai potrivit nevoilor mele si cel mai avantajos din punct de vedere al costurilor".
     In ceea ce priveste comisionul de administrare lunara a creditului aplicat la valoarea soldului, domnia sa este de parere ca acesta este abuziv.
     In scrisoarea pe care am primit-o si noi, Cristian Dan subliniaza: "Daca sustineti ca acest comision este legal, va rog sa luati legatura cu doamna Mihaela Manolescu, seful serviciului Produse si Servicii Financiare din cadrul ANPC, si sa-i transmiteti ca bate campii si dezinformeaza consumatorii, intrucat in urma verificarii contractului meu de credit ipotecar cu Bancpost, mi-a comunicat in scris ca acest comision reprezinta o clauza posibil abuziva si un contract similar cu al meu a fost inaintat instantei de judecata in vederea analizarii. Apoi sa-mi comunicati si mie raspunsul dansei. (...) O caracteristica pentru care atat comisionul de administrare, cat si cel de risc comporta o natura abuziva, se refera la aplicarea lui la soldul creditului. In esenta, daca banca pune la dispozitie si «administreaza» 1 leu sau 10 lei, din punct de vedere informatic sau organizatoric aceasta foloseste aceleasi metode, fara importanta de esenta asupra cuantumului, motiv pentru care este evident ca insasi formula de aplicare la soldul creditului nu este echitabila din punctul de vedere al contraprestatiei efective. In plus, pentru prestarea serviciilor de administrare a creditului, banca obtine profit sub foma dobanzii. Comisionul de administrare nu reprezinta altceva decat o dobanda mascata, acesta depasind dobanda!"
     Cristian Dan apreciaza, in documentul transmis Bancpost, ca eroarea in care consumatorii s-au aflat la semnarea contractului de credit este provocata de inducerea ideii false a unei dobanzi reduse, avantajoase.
     * Clientul: "Banca a facut o marsavie prin cresterea marjei de dobanda"
     Clientul este de parere ca Banca a facut o marsavie prin cresterea marjei de dobanda, in anul 2009, cand a intocmit un act aditional la contractul de credit.
     Domnul Cristian Dan precizeaza: "Vine clientul si solicita ajutorul bancii pentru ca era in imposibilitatea achitarii ratelor din cauza diminuarii veniturilor, iar banca ii intinde o mana de ajutor un an de zile, dar ii adauga un act aditional, marindu-i semnificativ dobanda, pe langa faptul ca ratele si-asa se umflau luna de luna ca urmare a deprecierii leului in raport cu CHF, iar valoarea soldului creditului, desi achitat la timp si fara intarzieri, in loc sa scada, pare sa creasca in continuu. Baanuiesc ca sunteti destul de in tema cu procesele castigate de clienti impotriva Bancpost, astfel ca nu are sens sa va conving eu ca instantele au sanctionat astfel de practici si au dat castig de cauza debitorilor, reducand ratele lunare la aproape jumatate, prin eliminarea clauzelor abuzive din contracte.
     Imi transmiteti ca ati prevazut in contract variabilitatea dobanzii. Corect, insa dobanda nu poate varia in functie de «cum vrea muschiul» bancii".
     * Bancpost s-a adresat lui Cristian Dan cu "doamna Moisei" si "doamna Morar"
     In cadrul unora dintre documentele transmise lui Cristian Dan, Bancpost se adreseaza clientului sau cu "doamna Moisei" si "doamna Morar"...
     Debitorul reactioneaza dupa cum urmeaza: "Va transmit feedbackul meu dupa opt ani de relatie contractuala cu Bancpost: (...) prestati servicii neprofesioniste (nici macar nu sunteti atenti sa-mi scrieti numele corect in adrese - aveti un personal angajat penibil (eu, odata sunt Moisei, alta data sunt Morar? - hotarati-va!!!) (...); imi provocati in continuu prejudicii prin faptul ca mi-ati vandut un produs defect, periculos si toxic (sunt cazuri cand debitorii s-au sinucis din cauza stresului provocat de situatia financiara); ati vandut creditele in CHF folosindu-va de niste practici comerciale abuzive si incorecte, nu ati informat corect consumatorii cu privire la riscurile pe care si le asuma contractand in CHF, apoi ati retras aceste produse de pe piata (de ce???); in momentul de fata nu informati corect clientii in faza precontractuala - v-ati facut de ras cu oferta de conversie comunicata prost, lucru sesizat in presa si sanctionat de insusi Guvernatorul BNR".
     Imprumutatul in CHF subliniaza ca, de cand a contractat creditul de la Bancpost, a fost obligat sa caute surse suplimentare de venit.
     Debitorul mai subliniaza: "Copiii mei sunt frustrati pentru ca veniturile parintilor lor merg la banca, familia aflandu-se in pragul saraciei si la limita subzistentei. Eu sunt tot timpul sub presiunea temerii de a nu-mi pierde locuinta si a ajunge in strada cu cei trei copii, in cazul intarzierii platii ratelor, in loc sa ma ocup de familie, imi pierd timpul dand consultanta gratuita persoanelor aflate in situatii similare cu a mea sau facand petitii catre parlamentari, guvern, ANPC, APC, presedintie - in final voi ajunge la Comisia Europeana - ori administrand grupuri de clienti pagubiti si organizand actiuni de boicot impotriva bancilor".
     Cristian Dan mai reproseaza bancii ca nu a dat curs incercarilor de negociere colectiva, organizata prin intermendiul Asociatiei Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare din Romania.
     Domnia sa promite sa lupte impotriva bancilor din tara noastra pana cand situatia tuturor persoanelor cu credite in franci elvetieni va fi rezolvata, precizand: "Ati reusit sa faceti din mine un om determinat sa-si foloseasca toate cunostintele (de acum si juridice) de marketing in lupta debitorilor romani impotriva sistemului bancar din Romania. Va asigur ca voi lupta pana voi vedea rezolvata situatia tuturor romanilor imprumutati in CHF, indiferent de banca, prin toate mijloacele legale posibile".
     Printre modalitatile "de lupta" mentionate de debitor se numara monitorizarea sesizarilor altor debitori Bancpost si acordarea de consultanta gratuita cu privire la clauze constatate ca fiind abuzive de catre instante; organizarea de actiuni de trimitere a petitiilor catre organizatii sau asociatii de protectie a consumatorilor din Romania si catre institutii de stat de la noi sau europene; sesizarea Comisiei Europene pentru inceperea procedurii de infringement impotriva tarii noastre pentru netranspunerea corecta in legislatia nationala a unor directive referitoare la protectia consumatorilor; organizarea de actiuni de responsabilizare a judecatorilor sau instantelor care judeca procese colective intentate de ANPC impotriva bancilor; schimbul de informatii cu si intre debitorii care au castigat procese in instanta impotriva bancilor etc.
     "Lupta noastra e de-abia la inceput si nu va inceta pana cand statul roman nu va pune punct jafului organizat si terorismului financiar practicat de institutii financiar-bancare din Romania, impotriva debitorilor romani sufocati de datorii! Daca acest lucru nu se va intampla de buna voie si in viitorul apropiat, vom organiza campanii de sesizare a institutiilor europene, cu privirea la lipsa de protectie a consumatorilor de servicii financiare. Nu ne vom lasa pana nu veti plati toate daunele de ordin material sau moral pe care ni le-ati provocat in tot acest timp de cand noi, in calitate de clienti, am dorit sa avem un parteneriat corect, echitabil, moral si la nivel de egalitate cu Bancpost, iar voi ne-ati transformat in sclavi si va permiteti sa ne sfidati in continuare".
     Cristian Dan a transmis scrisoarea sa atat bancii, cat si Presedintiei, deputatilor si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
     Ieri, la inchiderea editiei, reprezentantii Bancpost ne-au transmis ca banca "analizeaza si raspunde tuturor solicitarilor venite din partea clientilor".   


(241 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Bursa

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Bursa:

"Detest situatia in care am ajuns din cauza Bancpost" | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.5960488319397 seconds.