Luni, 16 Septembrie 2013 - 06:22 AM Aleg.RO: Traseul autostrazii Comarnic-Brasov a fost modificat. AU APARUT 10 KILOMETRI DE TUNEL PRIN MUNTITraseul autostrazii Comarnic-Brasov a fost modificat cu aproximativ o luna inainte de a fi anuntat castigatorul contractului de concesiune . Astfel, tronsonul nu va mai trece "aproape de mijlocul orasului Busteni", adoptandu-se varianta construirii a aproximativ 10 km de tunel pe cei 58 de km de autostrada, dupa cum a explicat pentru gandul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga. âDupa saptamani de negociere in cadrul perioadei de dialog competitiv am convenit modificarea traseului autostrazii Comarnic-Brasov. Studiul de fezabilitate era facut in 2002, iar la acea data Busteniul nu avea dezvoltarea de acum. Daca am fi respectat traseul din studiul de fezabilitate, autostrada ar fi trecut practic prin mijlocul localitatii Busteniâ, a declarat pentru gandul directorul general al CNADNR, Narcis Neaga. âConcret, vor fi executate trei tuneluri, unul la Sinaia, unul la Busteni si unul la Predeal, in total avand 10 kmâ, a spus Neaga. Viteza de proiectare- 120 km pe ora Atat noul traseu pe unde va trece autostrada, cat si plafonul maxim de pret de la care se va incepe negocierea in jos a pretului final nu vor fi facute publice cat timp au loc negocierile. âPe 15 octombrie vor fi deschise ofertele, urmeaza evaluarea si apoi semnarea contractului. Estimez ca lucrarile vor fi finalizate in anul 2016â, este optimist Neaga. Seful CNADNR a mai aratat ca tot in cursul procedurii de dialog competitiv s-a stabilit majorarea vitezei de proiectare de la 80 km pe ora, cat era prevazut pe mare parte din traseul autostrazii Comarnic-Brasov, conform studiului de fezabilitate, pana la 100-120 km pe ora. âDucea mai mult cu gandul la un drum national, dar noi am stabilit ca facem autostradaâ, a spus seful CNADNR. Seful CJ Prahova, Mircea Cosma, spune, la randul sau, ca noul traseu al autostrazii va fi âmult mai pitorescâ fata de traseul prevazut in studiul de fezabilitate.
âTraseul trecea aproape de mijlocul orasului Busteni. Trecea pe langa calea ferata, era inghesuiala, erau zone unde trebuiau montate panouri fonice. Acum traseul va trece printr-o zona mult mai pitoreasca. In discutie erau 1.100 hectare de teren ce trebuiau retrocedate in zona Sinaia, pana la iesirea la Fabrica de hartie Letea. S-a renuntat la varianta astaâ, a declarat pentru gandul Mircea Cosma, presedintele CJ Prahova. Studiul de fezabilitate pentru proiectul autostrazii Comarnic-Brasov, reactualizat in 2005, indica traseul pe unde trebuie sa treaca autostrada, dar proiectul de executie poate veni cu usoare modificari fata de studiu, spune Cosma. Cand ar putea fi gata noua autostrada Cosma spune ca se asteapta ca pana la finele lunii octombrie sa fie semnat contractul de concesiune, dupa ce trece si perioada de 15 zile in care pot fi depuse contestatii. In luna mai, autoritatile prahovene preconizau aparitia unor probleme in privinta exproprierilor care vor fi facute pentru construirea autostrazii Comarnic - Brasov, printre cei care vor fi expropriati numarandu-se urmasi ai familiei regale, ai familiilor Cantacuzino si Bibescu, unii dintre acestia traind in strainatate, potrivit Mediafax. "Urmare a experientei pe care o avem in constructia autostrazii Bucuresti - Ploiesti, unde au fost probleme cu exproprierile, inclusiv cu primaria unei comune care a trebuit demolata, ma astept sa avem probleme, mai ales ca o parte dintre proprietarii padurilor sunt de asa-zisa vita nobila care vine din istorie si care nu traiesc in Romania. Retrocedarile de paduri mai ales sunt facute catre urmasii familiei Cantacuzino, catre urmasii familiei regale, catre urmasii familiei Bibescu, toti cei care au avut paduri si domenii de vanatoare in zona respectiva", a afirmat in luna mai Mircea Cosma. Seful Consiliului Judetean Prahova a precizat atunci ca tarlalele sunt identificate, iar cele mai multe dintre cadastrele terenurilor care urmeaza a fi expropriate sunt facute. Cosma a mai spus ca proprietarii terenurilor pe care va fi construita autostrada Comarnic - Brasov vor fi expropriati conform legii si daca acestia nu vor fi de acord cu sumele pe care le vor primi pentru terenuri pot cere in instanta de judecata sume mai mari.
Presedintele CJ Prahova a adaugat ca pe traseul actual al autostrazii Comarnic - Brasov nu sunt identificate constructii care trebuie demolate. Conform sefului Consiliului Judetean Prahova, autostrada Comarnic - Brasov este o lucrare care se afla pe plansele proiectantilor de drumuri din Romania inca din anul 1984, iar solutia initiala s-a schimbat foarte putin. Cine se bate pentru constructia autostrazii Patru companii si asocieri de firme concureaza pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov. Printre acestea figureaza si consortiul franco-elen Vinci-Aktor, care a abandonat in 2010 proiectul cu trei zile inainte de termenul pana la care era obligat sa vina cu banii. De aceasta data, intra intr-o asociere formata din sapte firme: VINCI SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS, VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT, STRABAG AG, STRABAG SE, AKTOR SA si AKTOR CONCESSION SA. Oferta a depus si CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, companie care a fost implicata in vara anului 2011 intr-un scandal privind practici frauduloase in cadrul unui proiect de infrastructura rutiera in Filipine. De altfel, CCCC LTD a blocat si procedura de atribuire a contractului pentru Comarnic-Brasov, in urma unei contestatii depuse la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Un alt ofertant este asocierea formata din SC SPEDITION UMB SRL si SC TEHNOSTRADE SRL, fime controlate de "regele asfaltului" Dorinel Umbrarescu. Asocierea formata din firmele italiene IMPREGILO SpA si SALINI SpA a depus o oferta pentru Comarnic-Brasov. Italienii au mai lucrat in Romania, castigand o licitatie pentru construirea a 22 de kilometri de autostrada intre Orastie si Sibiu, pentru care au primit 144 de milioane de euro. Taxa pe autostrada Premierul Victor Ponta a anuntat, in februarie, ca sectorul de autostrada concesionat va fi taxat. "Cei care fac aceasta concesiune vor pune bariera si vor pune taxa", a spus Victor Ponta. Narcis Neaga, actualul director general al CNADNR, l-a inlocuit pe Mircea Pop. Neaga, director in cadrul acestei institutii, a fost demis temporar dupa ce gandul a scris anul trecut ca in documentatia de selectare a consultantului pentru autostrada Comarnic-Brasov au fost trecute printre cerinte un autoturism 25-30.000 euro si 30-40.000 euro pentru instruirea angajatilor CNADNR.
|
Link-uri înrudite |
Traseul autostrazii Comarnic-Brasov a fost modificat. AU APARUT 10 KILOMETRI DE TUNEL PRIN MUNTI | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii | |
| |
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora. |