Joi, 07 Aprilie 2011 - 05:48 AM Aleg.RO: Exclusiv. Silviu Prigoana a mai castigat sase luni de afaceri cu gunoaie in Ploiesti
Publicat de: ---
Societatea deputatului Silviu Prigoana, Rosal Grup SA, a mai incheiat un
contract, in valoare de 2,2 milioane de euro, cu Primaria Ploiesti, care i-a
delegat provizoriu gestiunea serviciului de salubritate din oras
. Afacerea a
fost una atribuita prin negociere directa, ca urmare a invocarii unei situatii
de urgenta, avand o valabilitate de sase luni. Asta, deoarece la sfarsitul
acestei perioade, Primaria Ploiesti a anuntat ca va organiza o licitatie pentru
concesionarea serviciului de salubritate. Silviu Prigoana a omis sa modifice insa
in declaratia de interese si sa includa acest nou contract, atribuit la sfarsitul anului trecut, in ciuda faptului ca
parlamentarul a publicat o lista de zeci de pagini de contracte incheiate de
Rosal Grup cu institutiile publice, in ultimii ani.
Municipalitatea Ploiesti
a selectat, la sfarsitul anului trecut, trei oferte depuse pentru delegarea
temporara a serviciului de salubritate in oras. Primaria a decis sa aplice
procedura negocierii directe, fara publicarea in prealabil a unui anunt de
participare, invocand o situatie existenta de extrema urgenta survenita in urma
unor evenimente care nu puteau fi prevazute. Din cele trei oferte depuse, municipiul
Ploiesti a ales-o pe cea depusa de catre societatea bucuresteana de profil SC
Rosal Grup SA, apartinand parlamentarului democrat-liberal Silviu Prigoana.
Potrivit site-ului SEAP, privind sistemul electronic al achizitiilor publice,
contractul a fost atribuit la data de 29 decembrie 2012, la o valoare de 7,5
milioane de lei vechi fara TVA (adica 2,26 milioane de euro cu TVA inclusa). In
schimbul acestor bani, firma parlamentarului democrat-liberal trebuie sa
asigure, in Ploiesti, servicii de colectare a gunoaielor menajere, servicii de
colectare a deseurilor urbane solide, servicii de curatare si maturare a strazilor
si servicii de deszapezire.
Contractul lui
Prigoana expirase, ceea ce a insemnat urgenta
Rosal Grup SA a mai primit un contract similar in primavara anului trecut
cand, tot prin negociere directa, fara publicarea in prealabil a unui anunt de
participare, Primaria Ploiesti a mai incheiat cu firma deputatului democrat-liberal
un contract in valoare de 10 milioane de lei fara TVA. Potrivit reprezentantilor
Consiliului Local Ploiesti, care au avizat delegarea serviciului de salubritate
catre firma lui Silviu Prigoana, incepand cu data intrarii in vigoare a noului
contract, avand numarul 23529, semnat la data de 29 decembrie 2010, privind
delegarea de gestiune prin concesiune a serviciului de salubritate in Ploiesti,
isi inceteaza aplicabilitatea actul aditional cu numarul 2 de prelungire a
contractului nr. 5813 din data de 29 martie 2010. Potrivit raportului
procedurii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii de concesiune a
serviciului de salubritate in municipiul Ploiesti cu numarul 2021 din data de
29 decembrie 2010, comisia de negociere a declarat castigatoare oferta
prezentata de catre Rosal Grup SA. La data de 31 decembrie 2010, contractul
semnat in martie 2010 a ajuns la termen, el fiind prelungit prin act aditional
pana la data de 15 ianuarie 2011, ca urmare a Hotararii Consiliului Local Ploiesti
nr. 453/2010.
Acelasi Consiliu
Local a aprobat, prin emiterea unei alte hotarari, cu numarul 428 din 2010,
documentatia privind concesionarea serviciului public de salubrizare si a
organizat procedura negocierii directe, fara publicarea prealabila a unui anunt
de participare. Asta, spun oficiali ai primariei, pentru ca s-a avut in vedere
atribuirea contractului pe o perioada determinata pana la crearea conditiilor
legale de reluare a procedurii de licitatie publica. ?Situatia creata a impus
luarea unor masuri de urgenta pentru asigurarea salubrizarii in municipiul
Ploiesti, pe o perioda de sase luni, cu posibilitatea incetarii de drept a
acestuia, in cazul rezolvarii in aceasta perioda a situatiei care a determinat
aplicarea acestei proceduri. In cazul nerezolvarii in aceasta perioda a situatiei,
durata contractului se poate prelungi, prin act aditional, pe o perioda de
maxim trei luni de zile?, au precizat sursele citate.
Deputatul nu a putut
fi contactat
Deputatul Silviu
Prigoana nu a putut fi contactat pentru a comenta aceste informatii. Poate
dumnealui ar fi putut lamuri ce anume a generat situatia de extrema urgenta
care a impiedicat municipalitatea Ploiesti
sa organizeze, chiar de la sfarsitul anului trecut, o licitatie prin care sa
delege, prin concesiune, serviciul de salubritate din oras. Pana la inchiderea
editiei, parlamentarul nu a raspuns la
telefon si nici la SMS-ul pe care i l-am expediat.
Un alt aspect pe care
Silviu Prigoana l-ar fi putut lamuri se refera la faptul ca ultima declaratie
de interse depusa de site-ul Camerei Deputatilor dateaza din 1 noiembrie 2010. In
cuprinsul documentului, parlamentarul a stipulat toate contractele de achizitie
publica atribuite de institutiile publice firmei Rosal Grup pana la acel
moment. Printre aceste contracte se numara si cel incheiat la 1 aprilie 2010 cu
municipiul Ploiesti, care, asa cum rezulta din declaratia de interese, a avut
un termen de derulare de noua luni. Cum insa la data de 29 decembrie 2010, municipiul
Ploiesti a atribuit societatii Rosal Grup, pentru inca sase luni, un contract
de 7,5 milioane de lei fara TVA, ar fi necesitat publicarea unei noi declaratii
de interse in care sa se regaseasca si acest fapt.
Potrivit declaratiei
de avere depuse pe site-ul Camerei Deputatilor, anul trecut, sotia
parlamentarului, Adriana Bahmuteanu-Prigoana, a incasat, in calitate de
director media al Rosal Grup, venituri de 66.828 lei, in timp ce fiul
parlamentarului, Silvius Prigoana, a incasat in calitate de referent la Rosal
Grup, venituri de 21.585 lei. Insusi deputatul Silviu Prigoana a incasat,
potrivit declaratiei de avere, venituri de 3.028.998 lei din drepturi de
proprietate intelectuala de la Rosal Grup, care se adauga la suma de
3.325.578,56 lei provenita din dividende incasate de parlamentar in calitate de
actionar al societatii.
Dupa ce a atribuit
contractul, municipalitatea a schimbat tarifele la serviciile de salubritate
In prima saptamana de
lucru dupa ce municipiul Ploiesti a semnat contractul de delegare a gestiunii
prin concesionare a serviciului de salubritate cu firma Rosal Grup SA,
Consiliul Local s-a intrunit in sedinta si a modificat tarifele percepute
pentru serviciile exercitate in ceea ce priveste aceasta activitate. Astfel, la
data de 7 ianuarie 2010, Consiliul Local a adoptat Hotararea cu numarul 2
privind aprobarea tarifelor ce vor fi practicate pentru desfasurarea activitatii
de salubrizare in municipiul Ploiesti. Hotararea a primit aviz favorabil din
partea Comisiei pentru utilitati publice, calitatea vietii si protectia mediului,
dar a primit aviz negativ din partea Comisiei de buget, finante, administrarea
domeniului public si privat, studii, strategii si prognoze. Potrivit raportului
acestei comisii, din data de 6 ianuarie 2011, la sedinta au participat trei
membri, respectiv Iancu Ion, Constantin Popa si Gheorghe Popa. Au fost emise
doua voturi impotriva si doar unul pentru.
Cu toate acestea, hotararea
a fost adoptata. Astfel, costurile fara TVA pentru serviciile de salubritate in
municipiul Ploiesti au fost modificate. Incarcarea deseurilor de la persoanele
fizice costa 2,67 de lei de persoana pe luna, iar incarcarea deseurilor
provenite de la agentii economici sau institutiile publice costa 23,76 lei
pentru un metru cub. Incarcarea deseurilor voluminoase costa 10,94 lei tona,
iar incarcarea si transportul deseurilor rezultate din constructii si demolari
costa 15,72 lei tona.
Incarcarea si
transportul deseurilor stradale costa 61,46 lei tona, iar incarcarea si
transportarea mecanizata a deseurilor de pe domeniul public sau de langa
platformele gospodaresti costa 77,01 lei tona. Maturarea manuala a carosabilului
si trotuarelor costa 11,46 lei mia de metri patrati, intretinerea strazilor
costa 4,48 lei mia de metri patrati, iar maturarea mecanizata a carosabilului si
a trotuarelor costa 11,76 lei mia de metri patrati. Spalarea carosabilului costa
9,84 lei mia de metri patrati, in timp ce stropirea carosabilului pe timp de
canicula costa 1,93 lei pentru mia de metri patrati.
Curatarea manuala a
rigolelor costa 37,91 lei mia de metri patrati, iar curatarea mecanizata a rigolelor
costa 30,63 mia de metri patrati. Indepartarea poleiului si a zapezii cu
saramura are un tarif de 23,52 lei mia de metri patrati, in timp ce indepartarea
poleiului si a zapezii cu material antiderapant costa 16,84 lei mia de metri patrati.
Curatarea zapezii cu
utilaje cu lama costa 6,13 lei mia de metri patrati, curatarea zapezii de pe trotuare costa 3,87
lei mia de metri patrati, in timp ce curatarea zapezii cu lama si imprastierea
concomitenta de material antiderapant costa 19,45 lei mia de metri patrati. Curatarea
manuala a zapezii costa 46,31 lei mia de metri patrati. In ceea ce priveste incarcarea
si transportarea zapezii, acest serviciu costa 5,85 lei pe tona, iar spargerea
manuala a ghetii costa 27,79 lei mia de metri patrati. Si incarcarea si
transportarea ghetii costa 4,88 lei pe tona, iar colectarea deseurilor
ecologice 2,42 lei ora.
(811 afișări)
| |
|