Marți, 03 August 2010 - 05:47 AM Aleg.RO: Lui Basescu nu-i place frunza. Elena Udrea spune ca poate plati consortiului THR-TNS doar pentru partea de cercetare, nu si pentru cea de creatie
Publicat de: ---
Presedintelui Basescu nu-i place logoul turistic
. Udrea recunoaste asemanarea ?evidenta? dintre frunze
SEDINȚĂ l Basescu e nemultumit de logo si vrea sa fie
îmbunatatit. Elena Udrea recunoaste ca asemanarea cu alt logo este
evidenta. Creatorul logoului da vina pe alte frunze a caror forma
s-ar fi întiparit în subconstientul designerilor
Presedintelui Traian Basescu nu-i place logoul de promovare a
turismului si spune ca acesta ar trebui sa fie îmbunatatit. Mesajul
presedintelui a fost transmis de purtatorul de cuvant al
Administratiei Prezidentiale, Valeriu Turcan, Consiliului de Brand
reunit ieri sa discute despre similitudinile dintre frunza care
apare pe logoul nostru si cea care apare pe logoul unei firme de
transport din Marea Britanie. Ministrul Turismului, Elena Udrea, a
participat doar la începutul sedintei, apucand sa spuna ca
asemanarea dintre cele doua elemente este evidenta.
"Singura controversa referitor la brandul Romaniei este cea
legata de izotip. Exista similitudini evidente, în opinia mea,
între acesta si logoul unei firme de transport din Marea Britanie",
a spus Udrea, adaugand ca scandalul izbucnit în urma asemanarii a
facut bine brandului turistic.
"Toata aceasta controversa a avut si
efecte pozitive. S-a facut o promovare a brandului pe care nu ne-am
fi permis-o, daca ar fi fost sa o platim", a spus Udrea.
Elena Udrea: "Putem plati numai partea de
cercetare"
Ministrul Turismului spune ca logoul este în continuare apreciat
de Consiliul de Brand, însa pana se va lamuri daca frunza este sau
nu copiata dupa alt logo, echipa care s-a ocupat de crearea
acestuia nu va primi decat banii folositi pentru cercetarea de
piata.
"Etapa de creatie a vizualului brandului national de turism este
doar o mica parte din întregul pachet de servicii contractate, cele
mai importante fiind rezultatele cercetarii, determinarea
avantajelor competitive si pozitionarea Romaniei ca destinatie
turistica. N-as vrea sa ma întelegeti gresit: vizualul este un
element important al proiectului, mai ales pentru campaniile de
promovare care urmeaza. Este un vizual care, în ansamblul lui
(îmbinarea dintre desen si text), a fost apreciat de membrii
consiliului, ca reprezentativ si coerent pentru promovarea
turismului romanesc (...). Asa cum stau lucrurile acum, putem plati
numai partea de cercetare. Pentru creatie asteptam varianta finala
a elementului vizual, înregistrata cu toate drepturile si atunci
vom reanaliza situatia", a declarat Elena Udrea într-un interviu
pentru Mediafax.
Bordas: "Frunza e diferita, are alta culoare, alt
volum"
Eulogio Bordas, presedintele com-paniei care s-a ocupat de
crearea bran-dului turistic, a recunoscut ca frunza noastra seamana
cu frunza altora, însa spune ca astfel de "accidente" se întampla
frecvent. "A-cest lucru se întampla destul de des. Designerii sunt
supusi la milioane de imagini cu milioane de modele. Unele le raman
în subconstient.
Insa nu este adevarat ca cele doua izotipuri sunt identice. E o
diferenta de culoare, este alt volum, raul de dedesubtul frunzei nu
a fost adaugat, ci a facut parte din proiectul original", a
declarat Bordas la Realitatea TV. Spaniolul a adaugat ca modelul
pentru frunza din logo a fost o frunza creata tot de echipa sa,
pentru o campanie precedenta care nu a fost însa acceptata de
client. "In compania mea, cumpararea de alte logouri este
interzisa. Tot ce cream este original", a spus Bordas, adaugand ca
întelege reticenta Ministerului Turismului de a plati, dar ca îsi
asteapta, totusi, onorariul.
(425 afișări)
| |
|