Vineri, 23 Aprilie 2010 - 05:47 AM Aleg.RO: Aeroportul Sibiu s-a crapat. Primarul spune ca nu e grav
Publicat de: ---
Crapaturile au aparut imediat dupa inaugurare
Primarul a explicat ca expertii în verificarea calitatii
lucrarilor lipsesc aproape cu desavarsire pentru ca se duc în
strainatate, unde sunt platiti de patru-cinci ori mai
bine
Klaus Iohannis, primarul Sibiului, spune ca fisurile care au
aparut în terminalul aeroportului Sibiu nu sunt "probleme
semnificative"
. El a dorit sa precizeze însa ca nu se mira ca
proiectul nu a iesit cum trebuia pentru ca "s-a lucrat ca la
noi".
"Nu mi se par probleme semnificative. Este mai mult un interes
mediatic, pentru ca au aparut la un obiectiv nou, construit cu bani
publici, si pentru ca s-a lucrat ca la noi. Pana la urma, pe mine
nu ma surprinde ca s-a lucrat ca la noi. Indiferent ca facem un
aeroport sau o strada, pana la urma tot apare o fisura acolo unde
nu ar trebui sa apara", a declarat primarul Sibiului, citat de
Mediafax.
Aeroportul a fost inaugurat recent, investitia totala, de 70 de
milioane de euro, fiind cea mai mare facuta vreodata de
administratia locala sibiana. Primarul a precizat însa ca este
sigur ca se va gasi în cele din urma o solutie tehnica pentru a
remedia situatia, recunoscand în acelasi timp ca nu va fi chiar
atat de usor sa gaseasca expertii de care este nevoie pentru ca "la
noi se plateste foarte prost".
"Avem foarte putini specialisti în constructii de orice fel si
ceea ce ne lipseste aproape cu desavarsire sunt specialistii în
verificarea calitatii, iar constructorii profita. Nu avem oameni
care sa verifice cum trebuie fiecare lucrare, fiecare etapa si se
ajunge aici. Ne lipsesc tehnicienii si acestia nu o sa apara peste
noapte, pentru ca la noi se plateste foarte prost. Chiar daca apare
cate unul, primeste repede o oferta de afara si pleaca pentru un
salariu de cinci ori mai mare", a explicat Iohannis.
Oficialii sibieni nu au semnat receptia
finala
Finalizat la sfarsitul lui 2008, terminalul prezinta în acest
moment o serie întreaga de fisuri atat în pardoseala, cat si în
plafon. La nivel oficial lucrarea nu este însa terminata, din
moment ce receptia finala a lucrarii începuta în 2006 înca nu a
fost facuta. Refuzul de a semna receptia se datoreaza tocmai
problemelor sesizate nu numai în interiorul terminalului, ci si pe
pista, la turnul de control, dar si în parcare.
Se studiaza problema. Rezultatele, în cateva
zile
Comisia care trebuia sa ia în primire, oficial, lucrarea de la
constructor a cerut o expertiza de la Universitatea Tehnica de
Constructii Bucuresti pentru a afla cauzele aparitiei fisurilor si
pentru a propune o solutie de remediere a situatiei.
Rezultatele acestei expertize ar urma sa fie prezentate la
finele acestei luni, moment în care vor fi propuse si solutiile
pentru a scapa de fisuri.
Investitia de 70 de milioane de euro a avut ca scop nu doar
modernizarea infrastructurii existente, ci si prelungirea pistei cu
un kilometru, pentru a permite aterizarea si decolarea aeronavelor
de mari dimensiuni, precum si constructia unui nou turn de control
si a unui terminal.
(351 afișări)
|