Marți, 30 Ianuarie 2007 - 05:12 AM Aleg.RO: Primarul de Roman iroseste banul public pe reclame

Publicat de: ---

romanialibera Primarul municipiului Roman, Dan Ioan Carpusor, vrea sa cheltuiasca anul acesta nu mai putin de 40 .000 de euro din bugetul local pentru a-si face reclama in mass-media locale.

Pentru ca totul sa intre in formalismul legalitatii, anuntul pentru „investirea“ acestei sume enorme pentru un buget sarac a fost facut pe internet la adresa www.publicitatepublica.ro si pe pagina primariei, urmand sa fie organizata o licitatie in toata regula, care va fi castigata fara drept de apel de o asa-zisa agentie.
Desi concurente, mijloacele media locale vor forma o cooperativa pentru consumarea acestei reclame, care nu poate fi decat o pregatire pentru campania electorala, mai ales cand PSD controleaza anumite ziare sau posturi de radio si televiziune prin cablu, pe fata, prin senatorul Ioan Chelaru sau fostul deputat Culita Tarata ori prin subterane. Logica conform careia trebuie platita aceasta reclama face parte din limbajul de lemn, PSD-istul Carpusor parand a fi constient ca mass-media locale nu vor fi interesate sa publice gratuit informatii despre activitatea dumnealui la Primaria Roman.

Limbajul de lemn ca oportunitate

Iata o mostra din acest limbaj, pe care Dan Ioan Carpusor il foloseste in referatul de oportunitate: „pentru o informare rapida si cat mai corecta a cetatenilor cu privire la activitatile desfasurate in domeniul dezvoltarii pe plan local, social si cultural“, pentru „cresterea participarii active a cetatenilor in procesul de elaborare a actelor autoritatilor administratiei publice constituite la nivel local; cresterea gradului de informare a cetatenilor privind organizarea, functionarea, precum si activitatile desfasurate in cadrul municipiului Roman; transparenta in organizarea procedurilor de achizitii publice, concesiuni; cresterea gradului de responsabilitate a administratiei publice fata de cetatean, beneficiar al deciziei administrative“. Anuntul de cheltuire a banului public pentru reclama este total nepotrivit cu tonul primarului Dan Ioan Carpusor cu care isi anunta nemultumirea fata de sumele primite prin Consiliul Judetean din cotele defalcate ale bugetul centralizat.

Deficit la bugetul primariei

„Anul acesta am primit doar 11 miliarde de lei din cotele defalcate de la bugetul centralizat, in conditiile in care avem si un deficit de 10 miliarde de lei din colectarea taxelor si impozitelor de la populatie. Activitatea primariei va fi grav afectata! (...) Ori se vor matura mai putine strazi, acestea vor fi iluminate mai putin, iar salariatii vor primi lefuri mai rar“, s-a plans Dan Ioan Carpusor. Daca facem un calcul, cele 40.000 de euro inseamna 136.428 de lei noi, adica 1.364.280.000 de lei vechi, reprezentand aproape a noua parte din suma primita de la bugetul centralizat. De asemenea, la un salariu minim pe economie de 390 de lei, din banii aruncati pentru reclama Dan Ioan Carpusor ar putea angaja 29 de salariati, pe care sa-i plateasca in toate cele 12 luni ale anului 2007.


(851 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
România Liberă

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa România Liberă:

Primarul de Roman iroseste banul public pe reclame | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.49676203727722 seconds.