Marți, 05 Septembrie 2006 - 05:34 AM Aleg.RO: Primaria mai are de cheltuit un mld. euro anul acesta

Publicat de: ---

ziarulfinanciar   Primaria Bucuresti mai are de cheltuit pana la sfarsitul anului pentru investitii in infrastructura 1 miliard de euro, adica doua treimi din bugetul alocat la inceputul anului . Situatia este similara cu cea de la nivel guvernamental, administratia publica centrala nereusind sa cheltuie decat jumatate din bugetul alocat pentru investitii pe primul semestru.

Primaria Capitalei are la dispozitie in acest an un buget de circa 1,5 mld. euro, strans in proportii aproape egale din taxe si impozite, o importanta emisiune de obligatiuni municipale si credite atrase de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare si Banca Europeana de Investitii.

"Din bugetul pe anul acesta s-a cheltuit aproximativ o treime, grosul lucrarilor fiind in lunile iulie, august si septembrie. Nu m-as pronunta sa declar ca banii nu vor fi cheltuiti pana la sfarsitul anului, deoarece Primaria urmeaza sa demareze si alte proiecte", declara Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi, Drumuri Sistematizarea Circulatiei din cadrul PMB.

Peste douazeci de firme de constructii, inclusiv firme straine, printre care Sorocam, Eurovia, Tehnologica Radion, Euroconstruct Trading 98, Han Group, Strabag sau Astaldi se lupta in acest an pentru atribuirea proiectelor de mari dimensiuni din Bucuresti.

"Din cauza faptului ca orasul nu suporta desfasurarea mai multor proiecte de mare amploare in acelasi timp, impresia generala este ca ne miscam greu. Cu toate acestea, Primaria are, in diferite stadii, numeroase proiecte de infrastructura, care se intind pe mai multi ani", afirma Udriste.

Acesta este si unul dintre motivele pentru care au fost cheltuiti doar o parte din banii de care dispune Primaria in acest an.

Pentru lucrarile de reabilitare a infrastructurii rutiere au fost cheltuiti in acest an 300 mil. euro pana la ora actuala, fiind reabilitate doua treimi din cele 360 de strazi care apartin de Primaria Generala. Cea mai mare investitie inceputa anul acesta in infrastructura este Pasajul Basarab, pentru construirea caruia Primaria va cheltui 178 mil. euro.

Contractul de achizitionare a 500 de autobuze Mercedes, semnat la sfarsitul anului trecut, reprezinta una dintre cele mai mari investitii facute pentru innoirea parcului de autobuze. Valoarea investitiei s-a ridicat la 94 mil. euro, iar, pentru anul viitor, Primaria va organiza o noua licitatie pentru achizitionarea unui alt set de 500 de autovehicule. Achizitia autobuzelor a fost insa criticata de calatori, care au reclamat faptul ca autobuzele nu au aer conditionat.

Actualul parc este alcatuit din peste 1.000 de unitati.

Parcul de troleibuze a fost schimbat aproape complet, la mijlocul acestui an fiind semnat un contract de achizitionare a 100 de unitati. Troleibuzele, cu o valoare de 25,9 mil. euro, sunt achizitionate de la Astra Bus Arad si urmeaza sa fie livrate pana in 2008.

Multe dintre cele aproximativ 350 de tramvaie aflate pe liniile din Bucuresti sunt intr-o stare proasta, insa inlocuirea lor ridica probleme mai mari din cauza pretului de circa 2 mil. euro pentru fiecare unitate, motiv pentru care flota ar urma sa fie inlocuita in circa cinci ani de zile.

Planurile municipalitatii mai vizeaza construirea a peste 20 de parcari subterane, pentru care studiile de fezabilitate au fost deja elaborate.

"In cel mai avansat stadiu se afla parcarea din zona Gara de Nord, pentru care au cumparat documentatia trei firme, din Italia, Franta si Spania", declara Udriste.

Parcarea va avea trei niveluri subterane si 1.700 de locuri, iar investitia, estimata la 30 mil. euro, ar urma sa fie acoperita printr-un credit de la BERD. Constructia ar trebui sa inceapa in toamna anului curent si are termen de executare de un an si jumatate.

Investitia totala in parcarile din zone strategice ale Bucurestiului, precum Universitate, Obor, Muncii sau Dorobanti, este estimata la 150 mil. euro si ar urma sa furnizeze 15.000 de noi locuri de parcare.

"In aceste parcari, la primul nivel de sub sol, dorim sa construim galerii comerciale, pentru a umple spatiul si timpul soferilor, intre parcare si suprafata", declara Udriste.

Parcarile urmeaza a fi construite printr-un parteneriat public privat, in care Primaria pune la dispozitie terenul, in timp ce partea privata contribuie cu proiectul si investitia financiara.

Strategia oficialitatilor pentru realizarea unei legaturi cat mai eficiente intre mijloacele de transport in comun implica, pe langa implementarea unui sistem compatibil de taxare intre mijloacele de suprafata si metrou, crearea unei conexiuni mai eficiente.

"Prin intermediul Autoritatii Metropolitane de Transport, studiem alimentarea retelelor subterane de catre mijloacele de transport in comun de suprafata. Una dintre metehnele metroului bucurestean este distanta prea mare dintre statii, care sunt situate la circa 1,5 km departare, in timp ce metrourile din vest sunt sectionate la fiecare 500 - 600 m. Ne gandim chiar la o indesire a statiilor pe actualele trasee", a mai precizat Udriste.


(467 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Ziarul Financiar

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Ziarul Financiar:

Primaria mai are de cheltuit un mld. euro anul acesta | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.58772301673889 seconds.