Vineri, 07 Iulie 2006 - 06:11 AM Aleg.RO: Flota aeronavala prezidentiala se innoiestePresedintele ar putea avea un nou avion pana la sfarsitul anului

Publicat de: ---

cronicaromana Avionul prezidential, de tip Boeing 707, ar putea fi inlocuit pana la sfarsitul anului cu una dintre aeronavele Airbus A 310, care apartin companiei Tarom . Cum aceasta flota detine doua avioane Airbus, fiecare cu o capacitate de 212 locuri, care nu au putut fi vandute pana acum de companie si care ar urma sa treaca in administrarea Companiei Romane de Aviatie - Romavia RA, ce organizeaza zborurile oficiale. Se pare ca Romavia ar urma sa repare cele doua avioane, unul dintre acestea urmand sa devina avion prezidential, inlocuind actualul aparat de zbor, care nu mai corespunde standardelor privind emisia de zgomot. Celalalt avion Airbus ar putea fi utilizat pentru transportul soldatilor romani in strainatate sau pentru alte misiuni oficiale, potrivit surselor citate. Avionul prezidential “Carpati” a intrat in serviciu in urma cu 30 de ani, ca rezerva a aeronavei oficiale a lui Nicolae Ceausescu, avionul fiind modernizat de doua ori in Israel, in 2002 si 2005. Aeronava avea o capacitate initiala de circa 180 de locuri, dar a fost modificata, la ora actuala zburand cu circa 60 de pasageri la bord. Repararea celor doua avioane Airbus ar urma sa coste cateva milioane de euro, insa asta numai dupa ce se face verificarea acestora. Cele doua aeronave Airbus A 310 fabricate in 1991 au fost scoase pana acum de trei ori la licitatie, prin intermediul Bursei Romane de Marfuri, in cursul anului 2003, si apoi in 2004, pana acum neexistand nici un cumparator. Ele au fost evaluate de Institutul pentru Aviatie la circa 7,6 milioane de dolari fiecare, Institutul recomandand ca pretul de vanzare sa fie de circa 20 milioane de dolari, in care, alaturi de cele doua aparate de zbor, intra si piesele de schimb si motorul de rezerva. Cele doua Airbus-uri au fost folosite pana in 2003, pe curse spre Bangkok, Beijing, New York si Montreal, operand si pe destinatii de tip mediu curier, in Europa. Aparatele au fost cumparate in 1992, statul platind circa 195 milioane de dolari pentru cele doua avioane. Acestea nu mai pot fi folosite pentru curse de lung curier, unul dintre motivele pentru care au fost scoase din uz fiind pierderile mari provocate companiei. In urma unui program de redresare financiara, incheiat de TAROM cu Fondul Monetar International si Banca Mondiala, compania nu isi permite sa reintroduca cele doua avioane in operare, deoarece asta i-ar putea afecta echilibrul financiar precar.


(483 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Cronica Română

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Cronica Română:

Flota aeronavala prezidentiala se innoiestePresedintele ar putea avea un nou avion pana la sfarsitul anului | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.72453904151917 seconds.