Sâmbătă, 10 Decembrie 2005 - 06:40 AM Aleg.RO: Administratorii au nevoie de atestat
Publicat de: ---
Oana Botezatu
oana
.botezatu@evz.roSambata, 10 Decembrie 2005
Tot mai multe persoane sunt interesate
sa devina administratori de bloc, unele din lipsa de ocupatie, altele pentru
ca vor sa mai castige un ban in plus. Cu toate acestea, sunt destul de
putini cei care stiu exact care sunt normele legale de functionare a asociatiilor
de proprietari si indatoririle unui administrator. Numai saptamana trecuta,
inspectorii Serviciului Relatii cu Asociatiile de Proprietari din cadrul
Primariei Sectorului 4 au efectuat 16 verificari de documente ale asociatiilor
de proprietari, ocazie cu care mai multi administratori au cerut detalii
privind statutul lor si prevederile ce trebuie respectate.
Normele metodologice care privesc organizarea si functionarea asociatiilor
de proprietari sunt reunite de Hotararea de Guvern nr. 400/2003. Potrivit
acesteia, condominiile pot fi administrate de doua sau mai multe persoane
atestate de compartimente specializate pentru problemele locatarilor, organizate
de consiliile locale. Acestea sunt angajate pe baza unui contract de munca
sau a unei conventii civile de prestari civile. Si persoanele juridice
specializate pot administra cladiri pe baza unui contract de administrare.
Administratorul trebuie sa prezinte garantii morale, materiale si profesionale
acceptate de proprietarul cladirii pe care urmeaza sa o administreze si
poate fi angajat dintre membrii asociatiei de proprietari, dar aceasta
nu este o conditie sine qua non. Nerespectarea obligatiilor prevazute de
HG nr. 400/2003 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa
intre 50 si 1.000 de lei noi, suma ce trebuie platita de comitetul executiv
si/sau administratorul fara atestat.
(446 afișări)
| |
|