Aviz favorabil pe proiectul de modificare a Codului penal. Notiunea de conflict de interese, DESFIINTATA [1]

Comisia juridica a Camerei Deputatilor a dat, marti, aviz favorabil proiectului de modificare a Codului penal: Notiunea de conflict de interese, desfiintata

.

Criteo.DisplayAcceptableAdIfAdblocked({ "zoneid": 526153, "containerid": "crt-526153" });

Presedintele Comisiei juridice, Eugen Nicolicea, a anuntat, marti, ca forul pe care il conduce a dat raport favorabil proiectului de lege pentru modificarea articolelor 301 si 308 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal prin care se desfiinteaza notiunea de conflict de interese pentru functionarii publici, aceasta fiind inlocuita cu sintagma "folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane".

Potrivit expunerii de motive, "se impune amendarea dispozitiilor art. 301 si 308 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza: modificarea titlului art. 301 prin inlocuirea sintamei «conflictul de interese» cu sintagma «folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane»".

Deputatii juristi au adoptat un amendament al lui Marton Arpad care are urmatorul cuprins: "Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, a indeplinit un act prin care s-a obtinut un folos patrimonial pentru sine, pentru sotul sau, pentru o ruda ori un afin pana la gradul II inclusiv pricinuind prin asta un prejudiciu de interes public, se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica pe o perioada de 3 ani".

Presedintele Comisiei juridice a Camerei Deputatilor, Eugen Nicolicea, a explicat ca, in momentul de fata, exista mai multe confuzii la articolul 301 privind conflictul de interese.

"Exista in momentul de fata mai multe confuzii la art. 301 privind conflictul de interese. Spre exemplu, definitia la conflictul de interese este ca participarea sau luarea unei decizii in favoarea unei persoane cu care ai o anumita relatie de serviciu, de munca, de rudenie prin care s-a realizat un folos pentru persoana respectiva. Asta inseamna ca judecatorii Curtii Constitutionale cand isi voteaza presedintele sunt infractori, deputatii cand isi voteaza presedintele, avand relatii de munca cu presedintele, sunt infractori, presedintele Romaniei cand si-a angajat consilieri cu care a lucrat, sa zicem la primarie, a comis o infractiune", a precizat deputatul PSD.

Social-democratul a invocat articolul 18 din Codul penal. "Articolul 18 din Codul penal spune ca nu constituie infractiune daca este una din cauzele justificative, respectiv daca se exercita un drept recunoscut de lege. Spre exemplu, este dreptul de a-ti alege presedintele la CCR sau indeplinirea unei obligatii impuse de legi cu respectarea conditiilor prevazute de aceasta", a completat el.

Deputatul a mai spus ca membrii Comisiei juridice au copiat textul articolului 21 din Codul penal si l-au introdus la articolul 301.

"Pentru ca am constat ca exista cazuri in care nu sunt in stare anumite persoane sa citeasca doua articole coroborate, a trebuit sa copiem textul din art. 21 si sa il introducem in art. 301", a subliniat presedintele Comisiei juridice.

Intrebat daca functionarii publici isi pot angaja rudele, Eugen Nicolicea a sustinut ca nu exista nicio restrictie in acest sens.

"Puteam si pana acum pentru ca asa scrie la articolul 21: exista o cauza justificativa exercitarea unui drept recunoscut de lege. Deci, daca ai voie sa angajezi si nu ai niciun fel de restrictie, vei angaja fara niciun fel de restrictie si aceasta nu constituie infractiune", a conchis Eugen Nicolicea.


Publicat de : ---
Data publicãrii: 05 Apr 2017 - 05:34
 

Link ºtire   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=60395&titlu=Aviz_favorabil_pe_proiectul_de_modificare_a_Codului_penal__Notiunea_de_conflict_de_interese__DESFIINTATA