Supermarketurile ar putea fi obligate sa comunice Consiliului Concurentei preturile produselor [1]

Supermarketurile ar putea fi obligate sa comunice Consiliului Concurentei preturile produselorMarile magazine risca amenzi cuprinse între 20

.000 si 50.000 de leiMarile magazine, precum supermarketurile si hipermarketurile, vor fi obligate sa comunice Consiliului Concurentei, la cererea acestuia, preturile de vânzare ale produselor pe care le comercializeaza, noteaza avocatnet.ro, precizând ca noile dispozitii fac parte dintr-un proiect de act normativ adoptat recent de Senat si care urmeaza sa ajunga, pentru votul final, la deputati.Plenul Senatului a adoptat marti, cu 82 de voturi "pentru" si o singura abtinere, Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, document care va ajunge acum, pentru votul final, la Camera Deputatilor. Prin urmare, daca va fi aprobat si de deputati, proiectul va mai avea nevoie doar de semnatura presedintelui tarii, Klaus Iohannis, pentru a se aplica.Potrivit proiectului de act normativ, entitatile care desfasoara o activitate economica prin care comercializeaza produse alimentare si nealimentare vor fi obligate sa comunice Consiliului Concurentei, la cererea acestuia, preturile de vânzare ale produselor puse la vânzare."Întreprinderile care fac parte din comertul modern cu produse alimentare si nealimentare, de tip supermarket, hipermarket, discounter si cash&carry, vor notifica la Consiliul Concurentei, la cererea acestuia, preturile de vânzare ale produselor comercializate de acestea, în vederea realizarii de analize, studii de piata sau comparatii de pret", scrie în documentul adoptat de senatori. De altfel, în forma initiala a proiectului, înregistrata la Senat, era stipulat ca marile magazine vor notifica lunar Consiliul Concurentei cu privire la nivelul preturilor produselor. Totusi, reprezentantii Comisiei economice a Senatului, cei care au adus amendamente documentului citat, au stabilit ca notificarea sa aiba loc doar la cererea autoritatii de concurenta, cea care va obtine astfel informatii complete de la toate întreprinderile active în comertul modern: super/hipermarket, discounter si cash&carry. "Transmiterea lunara a datelor ar putea sa nu surprinda informatia sub toate aspectele relevante, având în vedere ca preturile practicate în cadrul comertului modern se pot modifica chiar si în aceeasi zi", au explicat senatorii din Comisia economica, industrii si servicii.Prin adoptarea unor astfel de masuri, autoritatile doresc sa vina în sprijinul consumatorilor, astfel încât acestia sa se poata bucura de o oferta variata, produse de calitate si preturi competitive. Potrivit proiectului de act normativ adoptat de senatori, marile magazine care nu vor comunica preturile pe care le practica, atunci când acest lucru le va fi solicitat de catre Consiliul Concurentei, vor fi sanctionate cu amenzi cuprinse între 20.000 si 50.000 de lei.Din iunie 2015, odata cu reducerea TVA la 9% la toate produsele alimentare, bauturile nealcoolice si serviciile de alimentatie publica, Consiliul Concurentei desfasoara o actiune de monitorizare a preturilor a 18 produse din aproximativ 600 de magazine. Între aceste magazine se regasesc si urmatorii noua retaileri: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny si Profi.
Publicat de : ---
Data publicării: 24 Mar 2016 - 04:43
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=53604&titlu=Supermarketurile_ar_putea_fi_obligate_sa_comunice_Consiliului_Concurentei_preturile_produselor