Deputatul Daniel Oajdea: "Mi-as dori ca legea sa treaca, dar sunt multe interese la mijloc"

     Propunerea legislativa a deputatului independent Daniel Oajdea ca firmele de asigurari sa ii despagubeasca in mod direct pe soferii cu care incheie polite, in urma accidentelor auto, daca acestia sunt nevinovati, a fost inaintata Senatului la inceputul lunii februarie, dupa ce a fost prezentata in Biroul Permanent al Camerei Deputatilor, insa demnitarul nu este foarte increzator ca actul normativ va intra prea repede in dezbaterea comisiilor

.
     "Asa cum ne-am obisnuit in ultima vreme, asistam la un limbaj dublu din partea autoritatilor de supraveghere, care procedeaza astfel incat sa ii protejeze pe asiguratori in detrimentul clientilor", ne-a declarat deputatul, precizand: "Mi-as dori ca propunerea mea sa treaca, dar nu ma astept ca proiectul de lege sa intre foarte repede la comisii, pentru ca sunt multe interese si multi bani la mijloc".
     Daniel Oajdea ne-a mai spus ca a purtat discutii cu mai multi colegi parlamentari, precizand ca are sustinere pentru aceasta lege, dar ca "votul este unul politic pana la urma", urmand ca decizia sa fie luata de conducerile partidelor care domina prezenta in Parlament.
     "Imi doresc ca aceasta lege sa treaca pentru ca lucrurile in asigurari sa intre pe un fagas normal", a adaugat deputatul, initiatorul unui proiect de lege care propune modificarea Legii 136/1995 a asigurarilor si reasigurarilor.
     "De cele mai multe ori, persoana pagubita trebuie sa se lupte cu diverse firme de asigurari pentru a putea beneficia de reparatia autovehiculului. Multe dintre aceste firme de asigurari intarzie procesul de despagubire, subevalueaza paguba sau apeleaza la service-uri care fac o reparatie ieftina si de proasta calitate", se arata in expunerea de motive a proiectului de lege, care mai arata ca, prin urmare, nici firmele de asigurari nu sunt motivate sa-si imbunatateasca serviciile in cazul asigurarilor obligatorii, deoarece atunci cand posesorii de autovehicule cumpara RCA-ul cel mai ieftin de pe piata, nu sunt interesati ca aceste servicii sa fie de calitate. "Acest sistem de despagubire nu ofera o competitie onesta intre asiguratori si a facilitat ramanerea pe piata a unor firme de asigurari care ofera servicii de proasta calitate si insala pagubitul", sustine deputatul, subliniind ca "asiguratul nu este motivat sa incheie RCA-ul la o firma cu o reputatie buna care sa despagubeasca repede si fara probleme in caz de accident, pentru simplul fapt ca nu el este cel care va beneficia de polita de asigurare in vederea despagubirii, ci persoana pagubita".
     Potrivit sursei citate, modificarea legii in sensul dorit de deputatul Oajdea inlatura situatiile dificile prin care, in caz de avarie, sunt responsabile autovehicule neasigurate, inmatriculate in alte tari sau asigurate la societati rau platnice.
     "Aceasta propunere legislativa ne asigura ca posesorii de autovehicule vor selecta firmele care dau dovada de seriozitate si bonitate financiara si deconteaza corespunzator repararea autovehiculelor", sustine parlamentarul, care a adaugat: "De asemenea, creeaza un cadru prielnic pentru ca Autoritatea de Supraveghere Financiara impreuna cu firmele de asigurari sa poata elimina de pe piata acei asiguratori care nu au capacitatea de a despagubi corect si in timp util. Pe asigurat nu il ajuta cu nimic daca alege o firma cu o reputatie buna, dar si cu un pret mai mare, daca atunci cand se afla in postura de pagubit va fi nevoit sa-si repare masina in conditiile impuse de asiguratorul persoanei responsabile de producerea prejudiciului si va ajunge intr-un service auto care ofera servicii de proasta calitate. Acest lucru ii determina pe cei mai multi posesori de autovehicule sa incheie polita RCA la firma care are cel mai mic pret de pe piata. Nu putine sunt cazurile in care cel vinovat de producerea unui accident nu are asigurare RCA, iar procesul de despagubire este mult mai complicat. Astfel, desi nevinovat de producerea accidentului, proprietarul autovehiculului este nevoit sa isi plateasca reparatia masinii, dupa care sa incerce recuperarea prejudiciului".
     Prin modificarea legii 136/1995, deputatul sustine ca asiguratii vor beneficia de "protectia reala" si ca vor fi motivati sa incheie polita RCA la firme responsabile.   
Publicat de : ---
Data publicării: 16 Feb 2016 - 05:18
 

Link știre