În 2004, piața auto a ajuns la 180.000 de unități [1]

Piața auto a înregistrat în 2004 o creștere de 33,7%, atingând cifra de 180.000 de unități, a declarat astăzi, într-o conferință de presă, Brent Valmar, președintele Asociației Importatorilor și Producătorilor de Automobile.


Creșterea survine după alți ani de evoluții pozitive în privința vânzărilor de autoturisme: 2001 - 8,7%, 2002 - 22,4%, 2003 - 20,8%. În 2004, piața auto din România a fost de 2,15 ori mai mare decât cea din 2000, care a fost cel mai slab an după 1990.

Anul 2004 a înregistrat o serie de recorduri la vânzările de autovehicule noi: cea mai mare creștere anuală, de 33,7%, cele mai mari vânzări de autovehicule - 180.927 unități, cele mai mari vânzări de autoturisme - 145.120 unități, cea mai mare creștere a vânzărilor de autoturisme de producție autohtonă.

Vânzări sporite s-au înregistrat și la producția națională de autoturisme, de peste 30%, iar la autoturismele comerciale ușoare de aproape 19%. În fruntea clasamentului la mașini produse în România conduc detașat Dacia și Daewoo, aceasta din urmă totalizând 26.000 de unități produse în 2004, majoritatea modelul Matiz.

Exportul de autovehicule a înregistrat un progres, cu 84% mai mult față de anul trecut. Reprezentanții APIA sunt încrezători în puterea de export a producătorilor autohtoni unde se așteaptă mult de la modelul Logan aflat la început de drum. Raportul dintre autoturismele naționale și cele de import a rămas la aceeași valoare ca și în 2003.

Totuși piața auto din România este dominată de producătorii autohtoni la categoria autoturisme și comerciale ușoare. La autoturisme, 60% din piață este acoperită de producători naționali (41,2% Dacia și 18,6% Daewoo), iar la comerciale ușoare 71%.

O simplă privire pe statisticile privind importul de mașini, furnizate de APIA, arată simpatia românilor pentru Renault, urmat de Skoda. Pe locurile următoare se înscriu Peugeot, Volkswagen, Ford și Opel. Alte autoturisme au înregistrat creșteri spectaculoase chiar dacă nu au atins cifre de unități vândute care să la permită accederea în top 10: BMW, Hyundai, Mitsubishi, Smart sau Ssangyong.

Raportul APIA despre piața auto din 2004 arată că, în această perioadă, au fost preferate autoturismele mici și medii, atât la cele de import cât și la cele din producția națională. Majorări semnificative au înregistrat clasele A (mini), B (supermini) și C (compactă).

Ponderea motorizărilor Diesel s-a păstrat practic constantă față de anul 2003, un sfer din piața totală.

Previziunile pentru 2005 sunt optimiste și se axează, în primul rând pe sporirea pieței auto de la noi, de peste 50%, alimentată de producția masivă a Daciei Logan. Tot pe cerința mare de modele Logan se bazează și estimările privind exporturile din acest an. Per total piață auto în România se așteaptă o creștere a vânzărilor cu 10%, până la 200.000 de unități.

Top 10 vânzări mărci automobile - 2004
Dacia - 80.013 unități
Daewoo - 27.343 unități
Renault - 12.556 unități
Peugeot - 8.317 unități
Skoda - 7.570 unități
VW - 7.548 unități
Ford - 4.710 unități
Fiat - 3.846 unități
Opel - 3.324 unități
Mercedes - 3.166 unități

Top vânzări autoturisme import - mărci
Renault - 10.803 unități
Skoda - 7.570 unități
Peugeot - 7.013 unități
VW - 6.422 unități
Ford - 3.355 unități
Opel - 3.122 unități
Fiat - 2.275 unități
Toyota - 2.176 unități
Chevrolet - 2.052 unități
Hyundai - 1.993 unități

Top vânzări autoturisme import - modele
Renault Megane - 4.943 unități
Renault Clio - 4.719 unități
Skoda Octavia - 4.407 unități
Skoda Fabia - 2.797 unități
Peugeot 206 - 2.788 unități
Peugeot 307 - 2574 unități
VW Golf - 1.913 unități
Chevrolet Kalos - 1.837 unități
VW Passat - 1.394 unități
Opel Astra - 1.313 unități

Vânzări autoturisme pe clase - 2004
Clasa A - 20.995 unități
Clasa B - 18.941 unități
Clasa C - 87.093 unități
Clasa D - 10.145 unități
Clasa E - 942 unități
Clasa F - 187 unități
Sport - 281 unități
Monovolum - 1.708 unități
SUV - 4.828 unități


<A class=pn-title href="http://www.informatia.ro/Article87119.phtml"><FONT color=#990000 size=2>Piața auto din România în 2004 a atins valoare de 2 miliarde euro
Publicat de : Florin MARIN
Data publicării: 24 Ian 2005 - 12:10
 

Link știre   [1] https://fundatia-aleg.ro/index.php?name=News&file=article&sid=521&titlu=In_2004__piata_auto_a_ajuns_la_180_000_de_unitati