Cine a lucrat la imaginea lui Oprescu?

Alexandru Zamfir, General Manager al firmei AdVenture, a pus umarul la victoria actualului primar al Capitalei, realizandu-i spoturile si afisele electorale Agentia de publicitate AdVenture a iesit din anonimat prin campania realizata pentru Sorin Oprescu

. AdVenture nu a intrat in campania electorala pentru Sorin Oprescu, actualul primar general al Bucurestiului, din intamplare si nici nu a obtinut contractul in urma unui pitch. Alexandru Zamfir, General Manager AdVenture, il cunostea din vremea copilariei pe fiul doctorului de la spitalul Elias, Mircea, si in momentul in care Oprescu a inceput sa stranga semnaturi pentru participarea in cursa pentru Capitala, acesta i-a propus sa se ocupe de „produsul" Oprescu. „Am copilarit impreuna de la sase ani. Ne-am cunoscut la o petrecere de ziua mea si colaborarea a venit destul de natural: «Tata vrea sa candideze independent. Poti sa-l ajuti?»", marturiseste Zamfir. Mircea Oprescu a fost manager pe divizia de sanatate la firma de asigurari Interamerican. Interesant este faptul ca acum compania este clientul AdVenture. Zamfir spune ca a castigat contul Interamerican la pitch. Incurcate mai sunt caile publicitatii romanesti! Mircea Oprescu are si experienta celor doua campanii pe care tatal sau le-a pierdut in cursa pentru Primaria Generala si „el a fost cel care il mai tempera pe Sorin si ii spunea unde trebuie sa mai lucreze. El a fost un aport mare in campanie. El a fost cel care si-a pastrat calmul in aceasta cursa", spune Zamfir. Campania lui Oprescu, facuta in graba Daca Vasile Blaga a avut parte de un alai de profesionisti in comunicare si de experienta in curse electorale a lui Felix Tataru, director general GMP, campania lui Sorin Oprescu a fost facuta parca pe coltul mesei. Campania nu a avut o strategie clara si integrata de media pentru ca AdVenture nu a lucrat foarte mult cu Intelligent Media Solutions, firma de PR a jurnalistei Mari-Jeanne Ion pe care Oprescu a contractat-o abia dupa doua saptamani. Nici spoturile nu sunt toate sub semnatura AdVenture, unul dintre ele fiind facut de Mile Carpenisan, fostul reporter special al trustului Intact. Fiecare entitate a lucrat separat. Insa Oprescu s-a lasat pe mana tanarului: „Oprescu a spus ca face ce vrem noi, ca merge si pe o bicicleta cu trei roti, dar asta pana la primul sondaj. Nu s-a intamplat sa scadem in audienta. A fost clientul ideal." Zamfir declara ca, la inceputul campaniei, au cumparat spatiu de reclama doar in publicatiile „Libertatea" si „7Plus", pentru ca sunt suporturile media cu cele mai mari vanzari, dar si pentru ca multe televiziuni nu l-au vrut pe Oprescu. Bugetul de publicitate a fost gestionat de Victor Dumitriu, seful de campanie. Zamfir spune ca Realitatea TV a fost cea mai vehementa si ca „a dat in el cu fiecare ocazie", chiar daca anul trecut AdVenture a lucrat pentru trustul lui Sorin Ovidiu Vintu. Zamfir, pe urmele lui Tataru? Facuta pe genunchi, chiar in luna alegerilor, campania pentru Oprescu a fost adesea stangace. Victoria i se datoreaza in mare parte statutului de candidat-surpriza, independentul care s-a rupt de PSD pentru a „scrie istorie". Zamfir marturiseste ca daca l-ar fi avut drept client pe Vasile Blaga nu ar fi castigat. Istoria pare sa se repete. In 2000, Felix Tataru era omul de campanie al unui personaj care a castigat prin charisma si prin apropierea de bucuresteni, Traian Basescu. Opt ani mai tarziu, Zamfir incearca sa faca imaginea unui razvratit impotriva intereselor politice, care s-a indreptat spre oameni si mai putin spre infrastructura. Asta daca nu luam in seama ideea autostrazii suspendate. Debutant de succes in comunicarea politica Asezat cuminte pe scaunul din masa de sedinte, cu un zambet larg pe chipul putin bronzat, Alexandru Zamfir, General Manager la agentia de publicitate AdVenture, vorbeste despre experienta campaniei pentru Sorin Oprescu ca despre o sansa unica de a lucra cu un om deosebit. Nu vorbeste despre strategii, pentru ca nu au avut, iar cele de pe hartie nu s-au potrivit cu mersul turului electoral. Nu vorbeste foarte mult despre bugete de publicitate si media planning pentru ca in prima faza Oprescu a aparut doar in „Libertatea" si in „7Plus". Nu vorbeste nici despre o concentrare a echipelor de comunicare (PR, publicitate, sefi de campanie) pentru ca nu a existat una: „fiecare si-a vazut de partea lui".

La doar 30 de ani, Zamfir a condus echipa de publicitari care a pus umarul la victoria lui Sorin Oprescu pentru Primaria Generala a Capitalei. Teoretic, a reusit sa faca acelasi lucru pe care Felix Tataru, director general GMP, l-a facut in 2000 pentru Traian Basescu. A avut un candidat cu personalitate, care a insemnat mai mult decat orice strategie de comunicare, si contextul prielnic: Oprescu se batea pentru a treia oara pentru fotoliul de primar general ca independent. Norocul lor a fost ca Zamfir il cunoaste pe Mircea Oprescu, nimeni altul decat fiul actualului primar general al Capitalei.

AdVenture este o agentie tanara pe piata. A aparut in 2002 si a fost fondata de Alex Zamfir, care detine 34% din firma, Liviu Redeleanu (33%) si Dan Victor Dumitrescu (33%). Zamfir a lucrat din 2000 pana in 2002 la Tempo, apoi, timp de aproape opt luni, a facut parte din echipa Leo Burnett. Nu a existat niciun brief. A existat doar Sorin Oprescu asa cum era el si pe asta trebuia sa construim noi, pe statutul nou dobandit. Era nevoie de o campanie neconventionala.
Alexandru Zamfir, General Manager AdVenture
Publicat de : ---
Data publicării: 11 Iul 2008 - 06:02
 

Link știre