Oamenii din spatele campaniei lui Oprescu  

Petrisor Obae
Vineri, 11 Iulie 2008 Campania de publicitate a lui Sorin Oprescu a fost derulata de o companie al carei actionar e Alex Zamfir, prieten din copilarie cu fiul actualului edil

. La cursa electorala a lui Oprescu au contribuit si Mile Carpenisan, Nadina Nedelea si Marie-Jeanne.

Agentia de publicitate care s-a ocupat de campania pentru primarie a lui Sorin Oprescu asi recunoaste oficial, printr-un comunicat, implicarea an cursa electorala a actualului primar al Capitalei. Alex Zamfir, actionar al agentiei AdVenture, povesteste cum a ajuns sa lucreze pentru Sorin Oprescu, tatal prietenului sau din copilarie, Mircea.

Sloganuri ca 'Independent politic, dependent de voi', 'Primul pentru Bucuresti' si 'Duminica scriem istoria' au iesit din 'laboratorul' AdVenture. In afara de agentie, la campanie au mai contribuit, printre altii, Mile Carpenisan, Nadina Nedelea si Marie-Jeanne Ion. AdVenture a fost anfiintata an 2002 si a lucrat, printre altii, pentru Interamerican, Motorola, Amigo si MediPlus. 

EVZ: De ce iese la iveala acum agentia care s-a ocupat de campanie?
Alex Zamfir: Pentru ca am asteptat un moment prielnic pentru noi. A trebuit sa asteptam pana lucrurile s-au calmat din punct de vedere al primariei si al castiga torului, astfel ancat sa nu mai fie toata ziua despre prima zi a lui Oprescu, a doua zi a lui Oprescu, s-au ales niste primari sau nu s-au ales etc. si lumea sa fie atenta si la astfel de stiri, mai ales cei din industrie, care ne intereseaza pe noi. Am zis noi ca acum ar fi un moment an care lucrurile s-au calmat, Oprescu si-a intrat an rol ca primar, a intrat an cotidian chestia asta, si e un moment prielnic pentru noi sa spunem ca ne-am ocupat de aceasta campanie.

Dar daca pierdea Oprescu, la fel ati fi spus, la fel de tarziu?
Imi place sa cred ca da, nu as putea sa fiu foarte sigur. Probabil ca era o decizie pe care ar fi trebuit sa o luam gandindu-ne putin, dar noi suntem foarte mandri de campania noastra si am fi fost, indiferent de rezultatul pe care l-ar fi avut Oprescu.

Nu s-ar putea interpreta ca dupa razboi multi viteji se arata?
Pot sa interpreteze cum vor ei, pana una-alta este campania castigatoare. Noi am facut campania de la anceput, de cand strangea semnaturi am anceput colaborarea cu el.

Si de ce nu ati spus de atunci ca voi colaborati cu el?
Pentru ca, din punctul nostru de vedere, nu acesta era un lucru important atunci. Oamenii care ne sunt noua foarte apropiati, clienti, parteneri, au stiut ca noi am facut chestia asta, dar obiectivul nostru atunci a fost sa-l scoatem pe Oprescu primar, deci a fost mult mai important decat orice altceva. Noi trebuia sa ne concentram sa-l promovam pe el si noi sa stam an spate, sa-i fim alaturi, era prea putin important sa ne dam noi mari ca al promova m pe Oprescu.

Cum a ajuns AdVenture sa lucreze pentru Sorin Oprescu?
Eu sunt prieten cu Mircea, baiatul lui, de foarte mult timp, de la 6 ani ne cunoastem. M-a sunat Mircea antr-o zi si mi-a zis ca trebuie sa venim cu o campanie, ca omul candideaza. Asa s-a antamplat sa apara campania, dintr-o relatie de prietenie.

Cati ani aveai cand l-ai cunoscut pe Sorin Oprescu?
Aveam 6 ani. Tocmai se mutase an casa an care stateam eu cu ai mei. Pentru ca Mircea, baiatul lui, era de-o varsta cu mine, l-am invitat la ziua mea si mi-a adus cadou un biliard bulgaresc, cu ciuperca.

Cum ti-l aduci aminte?
Foarte mistocar si foarte bascalios. Este neschimbat din acest punct de vedere. Doar ca a mai ambatranit, dar ca spirit, e la fel ca atunci. Am stat an aceeasi casa pana an 1990.

Ce a facut, practic, AdVenture an campanie?
Toate mesajele si toata campania de advertising.

Spotul cu buldogul a venit dinspre AdVenture?
Da. Sorin Oprescu a spus la anceputul campaniei ca el nu are stapan, singurii stapani sunt bucurestenii. Noi am venit cu ideea de a face un spot cu un buldog, an care Sorin sa spuna ceva si sa se plimbe un buldog pe langa el si sa al goneasca la stapan. Iar el a venit cu replica: 'Du-te la stapanul tau'. A fost un proiect care s-a desfasurat destul de rapid, trei zile de la idee pana la implementare.

Dar cum s-a nascut ideea efectiv?
Ne-au ridicat-o la fileu cei de la GMP si era pacat sa nu o exploatam. Mi s-a parut nu ca am facut noi ceva extraordinar, ci ca ar fi fost pacat sa nu profitam de ocazia asta. Trebuiau sa se astepte la o astfel de replica, desi sunt convins ca nu s-au asteptat.

CE A CONTAT
 
'Meritul major este al candidatului'

Cat credeti ca e meritul vostru si cat al candidatului?
Meritul major este al candidatului. Daca nu ar fi fost Sorin Oprescu, probabil ca ne-ar fi fost mai greu, daca nu chiar imposibil sa-l scoatem primar. Meritul nostru cel mai mare cred ca este ca am reusit sa-l aratam lumii asa cum este el, nu a trebuit sa nascocim nimic.

Daca l-am compara cu un produs comercial, ce i s-ar potrivi cel mai bine?
Trebuie sa fie un produs care sa fie foarte tenace, hai sa spunem o masina, una destul de puternica. Nu scumpa, puternica. Este o diferenta foarte mare.
 
La spotul cu buldogul, a avut cineva vreo retinere?
Nu. Si nu a stiut multa lume despre el. Am stiut noi, Mircea Oprescu si candidatul. Restul l-au vazut cand a aparut. Spotul a fost vazut de 25.000 de oameni, doar pe YouTube. Deci cu siguranta l-a vazut multa lume.

Pentru voi, ca agentie, nu era frustrant sa stati an umbra si sa spuneti 'noi l-am facut'?
Probabil ca a fost, dar nu se compara cu bucuria de a avea primarul castigator.

Asta a fost dupa...
Dar aveam un obiectiv trasat de la anceput: 'Asta vrem sa facem'. Noi n-am vrut sa deviem an niciun fel de la obiectiv, pentru ca, daca am fi anceput sa spunem ca noi am facut campania, se uita despre Sorin Oprescu si se vorbea de AdVenture si de spot. Din punct de vedere al clientului Sorin Oprescu, nu stiu daca i-ar fi convenit.

Cati bani a luat AdVenture de la Oprescu?
Asa cum arata si contractele semnate, 10.000 de euro. Vorbim de fee (partea agentiei - n.r.) aici.

Va asteptati la conturi care sa vina din directia primariei, ca o rasplata?
Nu si nici nu ne dorim. Pentru ca am facut campania deoarece am crezut an Sorin si l-am tratat ca pe oricare alt client. Ne asteptam, an schimb, da, sa fie clienti carora sa le fi placut campania noastra, sa fi descoperit acum ca noi am facut-o si sa-si doreasca sa lucreze cu noi. Dar nu ne dorim an niciun fel sa fim implicati an campanii cu primaria. Am avut tentative de a lucra cu statul, pe diferite proiecte, si e o tevatura mult prea mare si te legi la cap fara sa te doara. Mai mult decat atat, daca am lucra cu primaria, ar exista suspiciunea si daca am castiga un proiect pe merit sa se zica ca l-am luat datorita lui Oprescu.

Dupa ce au castigat alegerile, despre GMP se vorbea ca despre 'agentia lui Basescu'. V-ar deranja stampila 'agentia lui Oprescu'?
Nu, dimpotriva. Si an cazul GMP, stampila 'agentia lui Basescu' nu e negativa deloc, pentru ca l-au scos presedinte. La fel cum, pentru noi, faptul ca am scos primul primar independent este o realizare. Daca o sa fim cunoscuti an piata ca 'agentia lui Oprescu', pentru mine, este o lauda extraordinara.

ECHIPA

Toti oamenii primarului

> Victor Dumitriu - seful campaniei

> Agentia AdVenture - campania de publicitate

> Mircea Oprescu - coordonarea campaniei

> Adi Stanescu - consilier personal

> Adrian Thiess - relatia cu furnizorii, cumpararea de spatiu media

> Cornel Comsa - consilier pe discurs politic

> Aurel Vlaicu - implementare. S-a ocupat si de corturile de campanie

> Nadina Nedelea - PR

> Marie-Jeanne Ion - PR

> Mile Carpenisan - spotul video difuzat pe TV

> Laurentiu Dumitrescu - site-ul sorinoprescu.ro

Alex Zamfir, director AdVenture: 'M-a sunat Mircea (Oprescu - n.r.) antr-o zi si mi-a zis ca trebuie sa venim cu o campanie.'


10.000 de euro  a fost comisionul agentiei de publicitate AdVenture pentru campania facuta lui Sorin Oprescu
Publicat de : ---
Data publicării: 11 Iul 2008 - 06:02
 

Link știre