Marți, 11 Aprilie 2017 - 05:06 AM Aleg.RO: Electromagnetica fabrica si statii de incarcare a autovehiculelor electrice

Publicat de: ---

Bursa      *  Eugen Scheusan: "Fenomenul automobilelor electrice va deveni un haos daca nu va fi creat, cat de curand, un cadru legislativ care sa legifereze modul de functionare a acestor autovehicule"
       Electromagnetica a introdus in nomenclatorul sau de fabricatie statia de incarcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice, dupa cum ne-a anuntat domnul Eugen Scheusan, directorul general al companiei . Conform domniei sale, societatea a trimis instiintari referitoare la acest aspect Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor, Ministerului Economiei, Ministerului Transporturilor, Minis¬terului Mediului, ANRE si Primariei Capitalei.
     Documentul oficial precizeaza: "Echipamentul asigura incarcarea completa a bateriilor de tractiune aflate in dotarea automobilelor electrice, in functie de capacitatea aces¬tora, in una pana la doua ore. Poate furniza o putere maxima de 22kW in curent alternativ, fiind compatibil cu majoritatea automobilelor electrice aflate in circulatie.
     Statia este rezultatul cercetarii proprii desfasurate in cadrul Departamentului de Cercetare-Proiectare al societatii si este realizata in conformitate atat cu standardele europene in vigoare, cat si cu Legea 34/2017 privind instalarea infras¬tructurii pentru combustibili alternativi. Produsul este livrabil in orice cantitate necesara Romaniei in acord cu planurile (...) de realizare de retele de incarcare automobile electrice".
     Electromagnetica a precizat ca, in scurt timp, va realiza si statia de 43 kW curent alternativ, care asigura o incarcare completa in jumatate din timpul de incarcare a statiei de 22kW, precum si statia pentru incarcare rapida de 50kW curent continuu, ce asigura incarcarea rapida, sub 30 de minute, a automobilelor electrice care permit acest tip de incarcare.
     Fenomenul automobilelor electrice va deveni un haos daca nu va fi creat, cat de curand, un cadru legislativ care sa legifereze modul de functionare a acestor autovehicule, ne-a spus, recent, domnul Eugen Scheusan, precizand: "In alte state, fenomenul este unul de masa. In Romania, insa, nu avem nicio prevedere pentru acest segment. Daca nu se traseaza niste directii inca de acum, cand incepe fenomenul, totul va deveni un haos. Trebuie stabilit de la inceput, de exemplu, cine are voie sa opereze aceste statii de incarcare ca furnizor de servicii. Se va cere o anumita calificare sau va fi nevoie de o licenta? Nu stie nimeni acest lucru. A doua intrebare ar fi cum se impoziteaza curentul pentru masina electrica. Este capabil cineva sa inlocuiasca actualele contributii incasate la bugetul de stat din sectorul combustibililor si lubrifiantilor? Nu! Eu, ca premier, nu as accepta aceasta situatie. Daca vom plati curentul cu care ne incarcam masina la valoarea la care il platim pe cel folosit la masina de spalat de acasa, atunci niciodata banii la buget nu vor fi suficienti pentru proiectele de infrastructura.
     La disparitia automobilului clasic, cu combustibil fosil, care este impozitat si foarte accizat, nimeni nu stie cu ce vor fi inlocuite la buget respectivele sume. Vom acciza electricitatea? Cum? Pentru ca benzina, de exemplu, daca este pentru agricultura, se pune o substanta in ea si se face rosie, ca sa stii cum o impozitezi, pentru avioane e verde etc. La curentul electric cum se va proceda?
     Nu se stie nici de unde vom consuma atata energie.
     In acelasi timp, investitiile care se fac pentru acest domeniu sunt imense - investim o multime de bani in cercetare, dar nu exista niciun program in acest sens. Nu stim unde vom pune statiile de incarcare, cine va avea voie sa vanda astfel de produse, cum?
     Totodata, se formeaza monopoluri. Companiile de distributie a electricitatii si cele de petrol isi dau mana si stranguleaza domeniul. Nu este niciun program national care sa implice companiile romanesti. Pentru ca cei care au statii pana acum, la noi, sunt din afara tarii".
     Electromagnetica investeste in dezvoltarea statiilor de incarcare pentru automobilele electrice
     In Parlament exista un proiect de lege pentru legiferarea modului in care vor functiona automobilele electrice, care are ca obiect de reglementare stabilirea cadrului normativ si masurile destinate instalarii infrastructurii pentru combustibili alternativi, cu scopul de a reduce la minim dependenta de petrol si de a atenua impactul transporturilor asupra mediului, ca urmare a necesitatii alinierii legis-latiei nationale de profil la normele si exigentele europene incidente in domeniu. Initiativa legislativa transpune prevederile Directivei 2014/94/UE privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi.
     Țara noastra are o infrastructura slaba pentru alimentarea masinilor electrice, cu doar cateva zeci de statii de incarcare, in toata tara.
     Prima companie care a dezvoltat o retea extinsa de statii electrice in Romania este retailerul Kaufland, in parteneriat cu producatorul de energie regenerabila Renovatio. De asemnea, furnizorul privat de energie Tinmar va realiza, in urmatorii ani, o retea nationala de statii de incarcare pentru masinile electrice, in conditiile in care considera ca aceasta este o tehnologie a viitorului, dupa cum a declarat, anul trecut, directorul general al Tinmar, Augustin Oancea.
     Pe piata ar mai putea intra si alti jucatori importanti. La finalul lunii noiembrie, un vicepresedinte al MOL, al patrulea jucator de pe piata romaneasca a benzinariilor, a anuntat ca grupul ungar ia in calcul sa deschida puncte de incarcare pentru masini electrice in Romania.   


(447 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Bursa

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Bursa:

Electromagnetica fabrica si statii de incarcare a autovehiculelor electrice | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.7333779335022 seconds.