Vineri, 29 Aprilie 2016 - 05:10 AM Aleg.RO: Portbagajul, mai important decat RCA-ul

Publicat de: ---

jurnalulnational CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO (adsbygoogle = window .adsbygoogle || []).push({});

Dupa aproape jumatate de an de negocieri intre reprezentantii ASF si transportatori, pe tema scumpirii politei de asigurari obligatorii RCA, se astepta o ordonanta de urgenta care sa rezolve problema. În locul acesteia, Guvernul a considerat ca este mai urgent sa dea o ordonanta pentru a reglementa marimea portbagajului la taxiurile de la Aeroportul Otopeni.

Transportatorii considera o ofensa din partea Executivului adoptarea ordonantei de urgenta pentru reglementarea marimii portbagajului taxiurilor care ajung la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, inaintea celei pentru scaderea valorii politelor RCA. Caracterul de urgenta al ordonantei adoptate ieri de Guvern a fost motivat prin faptul ca „nerezolvarea acestor probleme poate conduce la escaladarea nemultumirii pasagerilor”. Potrivit acestei noi ordonante, articolul care prevedea cerintele privind volumul portbagajului taxiurilor care ajung la aeroport s-a abrogat, la solicitarea Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), insa nu aceasta era prioritatea, spun transportatorii.

„Noi asteptam din decembrie sa se rezolve problema politelor RCA, iar de trei saptamani, proiectul de modificare a legii RCA a plecat de la ASF catre Ministerul Finantelor, pentru ca Executivul sa emita ordonanta de urgenta cu acest proiect agreat de catre toti partenerii: transportatori, reprezentanti ai ASF si ai Ministerului Finantelor Publice. Am cerut public acest lucru si am crezut ca se va rezolva, pentru ca fiecare zi care trece inseamna bani multi pe care noi ii platim in plus firmelor de asigurari. Nici articolul solicitat de Ministerul de Interne si de patronatele din Transporturi, care ar trebui sa reglementeze mai bine interventia Politiei in activitatea neautorizata nu a fost o urgenta pentru ei. Pur si simplu se joaca de-a ordonantele, in loc sa rezolve problemele cu adevarat importante”, spune Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

Aeroportul Otopeni nu a aplicat modificarea legislativa din 2010 la Legea taximetriei 38/2003, privind capacitatea portbagajului, sustin transportatorii, iar primele discutii legate de aceasta modificare au avut loc in iunie 2015, cand niste functionari ai aeroportului au incercat sa aplice legea.

Legislatia taximetriei, cu privire la volumul portbagajului, a fost modificata la initiativa unor parlamentari, in favoarea unor firme care au pierdut licitatiile cu Aeroportul International Henri Coanda in 2010.

Interese ascunse

Transportatorii s-au intalnit marti cu reprezentantii ministerului de resort si au negociat noi reglementari privind legea care reglementeaza taximetria, insa nu s-a tinut cont de propunerile lor. „Noi am solicitat scoaterea articolului referitor la volumul portbagajului – fapt care s-a intamplat -, deoarece a fost introdus in lege in anul 2010, cand un consilier al comisiei de industrii si servicii si cativa deputati au avut interese personale pentru a face abuziv aceasta schimbare, dupa ce anumite firme pierdusera licitatia de acces pe aeroport. În acelasi timp, i-am explicat marti secretarului de stat Marius Humelnicu faptul ca trebuie sa se mai introduca in aceeasi ordonanta de urgenta un articol prin care sa se usureze activitatea de control a Politiei impotriva transportatului neautorizat, articol pe care-l solicita si MAI”, spune Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.


(550 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Jurnalul Național

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Jurnalul Național:

Portbagajul, mai important decat RCA-ul | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.66914892196655 seconds.