Luni, 22 Februarie 2016 - 05:19 AM Aleg.RO: "Intreaga industrie de transport este in situatia de a opri activitatea"

Publicat de: ---

Bursa      * UNTRR solicita limitarea valorii RCA/carte verde, cel putin pe o perioada de un an
     * ASF spune ca societatile de asigurari au raportat o crestere medie a primelor de pana la 50%, in timp ce transportatorii vorbesc de cresteri de 100-300%
       Transportatorii vor ca Parlamentul sa ceara ca Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) sa ia masuri ferme in ceea ce priveste reducerea tarifelor RCA pentru a nu se repeta protestul din decembrie 2015, dar la o amploare mai mare, se arata intr-un comunicat de presa al Asociatiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 .
     Si in ianuarie, reprezentantii transportatorilor au transmis ca oficialii ASF nu au respectat protocolul semnat pe data de 22 decembrie 2015, care prevedea limitarea cresterii RCA la maximum 50% fata de iunie 2015. Transportatorii au amenintat ca vor da in judecata ASF, potrivit unui anunt al Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania, din ianuarie.
     Ieri, reprezentantii transportatorilor au anuntat retragerea de la discutiile privind reducerea tarifelor RCA, dupa nerespectarea punctului 1 din Protocolul semnat in decembrie 2015.
     "Desi au fost initiate discutii din luna noiembrie 2015 la nivelul ASF, Guvern precum si in Comisia de Buget-Finante a Parlamentului pentru reducerea tarifelor RCA, care in ultimul an au crescut exploziv intre 100-300%, nejustificat, pana in acest moment, dupa ce au trecut doua luni de la semnarea Protocolului, constatam ca tarifele nu au inregistrat nici o scadere", se arata in comunicatul de ieri, unde se mai adauga: "Intreaga industrie de transport este in situatia de a opri activitatea, acest lucru putand conduce la blocarea activitatii a zeci de mii de autovehicule".
     Totodata, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a transmis ca disctile de vineri dintre transportatori si ASF au esuat: "ASF sustine ca nu au existat majorari ale tarifelor RCA in 2015, contrar dovezilor transmise de UNTRR.
     UNTRR solicita interventia Parlamentului, comisiilor de specialitate - Comisia de Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor si Comisiei de Buget Finante din Senatul Romaniei, care au organizat intalniri pe tema RCA, avand in vedere ca marti, 23 februarie 2016, noua lege RCA urmeaza sa fie trimisa in Parlament".
     UNTRR solicita Parlamentului, Guvernului, Consiliului Concurentei si ASF limitarea valorii RCA/carte verde, cel putin pe o perioada de un an, la valori normale de maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere internationale si nationale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme.
     "Daca in anul 2012, costul mediu cu o asigurare RCA pentru un autovehicul de transport marfuri pe 12 luni, care efectua transporturi rutiere internationale era de 1.200 lei, in 2014 a ajuns la 4.000 de lei, in 2015 la 15.000 de lei, anul viitor ne asteptam sa atinga nivelul minim de 60.000 de lei, iar in maximum 5 ani sa depaseasca valoarea celor mai scumpe autovehicule noi - peste 96.000 euro!", declara reprezentantii UNTRR.
     In schimb ASF a transmis ca la intalnirea cu asiguratorii si transportatorii de vineri, participantii au fost invitati ca in prealabil sa pregateasca date relevante, atat la nivel agregat, pe clase de asigurari, cat si cazuri individuale, care sa ofere evidente credibile privind evolutia primelor de asigurare RCA in ultimele 6-9 luni.
     "Cele doua parti nu au cazut de acord asupra interpretarii si incadrarii in limita de majorare de 50% convenita prin Protocol", arata ASF, adaugand: " In timp ce societatile de asigurari au raportat, din situatia contractelor incheiate, o crestere medie a primelor de pana la 50%, transportatorii au argumentat pe polite individuale situatii care au depasit acest nivel".
     ASF apreciaza ca, in continuarea demersurilor de pina acum, care vizeaza reechilibrarea si stabilitatea financiara a pietei de asigurari, este important partile implicate sa isi pastreze deschiderea necesara pentru un dialog direct, concret si constructiv.
     In perioada imediat urmatoare ASF a anuntat ca isi va orienta toate eforturile pentru rescrierea cadrului normativ pentru RCA, inclusiv prin intermediul discutiilor comune din cadrul grupurilor de lucru.
     Potrivit COTAR, conform protocolului pe care reprezentantii autoritatilor si l-au asumat, pana la sfarsitul anului trecut trebuia sa se faca modificarile pentru normele RCA, in sensul celor discutate, lucru care nu s-a intamplat, iar firmele de asigurare au crescut valoarea politelor RCA mai mult decat s-a negociat. Protocolul de intelegere prevedea si excluderea Cartii Verzi de la calculul daunalitatii, pentru transportul local de persoane.
     Majorarea pretului la politele RCA a starnit anul trecut nemultumirea transportatorilor, care au protestat cu miile in fata Guvernului. Negocierile din luna decembrie dintre reprezentantii ASF, cei ai transportatorilor si companiile de asigurari au condus la semnarea unui protocol care prevede limitarea cresterii RCA la maximum 50%, luandu-se ca termen de referinta tarifele practicate in iunie 2015, aceasta fiind una dintre masurile asupra careia s-a convenit ca trebuie sa fie implementata imediat pe piata de asigurari.
     Cristian Muntean, directorul general al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), ne-a explicat atunci ca, in mod real, tarifele RCA pot sa ramana la acelasi nivel doar daca vor firmele de asigurari.
     Domnia sa vrea ca bugetul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) sa fie administrat de catre Ministerul Finantelor Publice, astfel incat sa dispara conflictul de interese dintre asiguratori si supraveghetor, urmand ca propunerea sa fie transmisa Parlamentului in data de 25 ianuarie. Solutia propusa de reprezentantul ASSAI este ca firmele de asigurari sa fie obligate sa contribuie catre Ministerul de Finante, iar bugetul ASF sa fie gestionat de catre acest minister.   


(237 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Bursa

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Bursa:

"Intreaga industrie de transport este in situatia de a opri activitatea" | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.70837092399597 seconds.