Vineri, 23 Octombrie 2015 - 05:41 AM Aleg.RO: De ce Romania nu are autostrazi, dar policiticienii au coloane oficiale si bilete de avion cu discount?

Publicat de: ---

ziarulfinanciar Autor: Bogdan Alecu 22 .10.2015

Parlamentarii ?obisnuiti? primesc din partea statului patru calatorii cu avionul, iar cei si mai norocosi au la dispozitie coloane oficiale pentru a strabate fara probleme traficul urban sau pe cel de pe rute aglomerate precum Valea Prahovei in plin sezon turistic. Astfel de privilegii ii  scutesc pe mai-marii statului de ?micile neplaceri? cu care se confrunta oamenii obisnuiti in fiecare zi, fie ca vorbim de traficul din Capitala, din marile orase ale tarii sau de pe drumurile nationale cu o banda pe sens care traverseaza muntii.

De ce au acces politicienii la bilete gratuite de avion pentru zboruri interne daca CNADNR construieste autostrazi in cel mai incet ritm cu putinta? Chiar Narcis Neaga, directorul companiei de drumuri dadea vina pe legi gresite ce incetinesc procesul de constructie, legi facute tocmai de cei ce prefera avionul in detrimentul infrastructurii rutiere.

In ultima luna am vazut cum un tronson de 300 de metri din autostrada Sibiu-Orastie a trebuit demolat complet pentru a fi reconstruit, in conditiile in care fundatia nu a fost executata corect, iar saptamana aceasta CNADNR a oprit constructia a doua tronsoane din autostrada Lugoj-Deva din cauza lipsei autorizatiei de constructie. In primul caz autostrada respectiva a fost inaugurata, printr-o ?coincidenta absoluta? fix cu doua zile inaintea turului doi al alegerilor prezidentiale de anul trecut.

In timp ce romanii obisnuiti petrec ore in sir blocati in traficul din Capitala, in cel de pe centura din jurul acesteia sau blocati pe Valea Oltului sau pe Valea Prahovei, deputatii si senatorii romani calatoresc cu Tarom pe rute interne cu 82 de euro (cursa dus, pretul fiind acelasi indiferent de destinatie).  Acestia au la dispozitie patru calatorii lunare decontate de Parlament, platite astfel direct din buzunarul contribuabilului obligat sa-si riste viata pe o infrastructura deficitara. Spre comparatie, pretul platit de un pasager normal, care isi face rezervare cu o saptamana inainte, este uneori chiar dublu pe anumite rute. Daca un roman obisnuit este obligat sa parcurga drumul Bucuresti-Timisoara si retur cu masina in 15-16 ore si consumand benzina sau motorina in valoare de peste 500 de lei, un parlamentar merge gratuit si are nevoie doar de o ora la dus si una la intors pentru drum. Dincolo de faptul ca avionul este mult mai rapid, este si mult mai sigur decat autoturismul pe aceeasi ruta, in conditiile in care drumurile din Romania sunt cele mai nesigure din Europa, cu cei mai multi morti in accidente rutiere. Spre exemplu, in lipsa unei autostrazi sau chiar a unui tren care sa circule pe aceesi ruta cu 160 km/h, Tarom a utilizat intre Bucuresti si Timisoara chiar si cea mai mare aeronava a sa, Airbus A310 care dispune de 240 de locuri, fata de ATR-urile cu elice utilizate in zborurile interne, care au fie 40 fie 70 de locuri, in functie de versiune. Desigur, nu toti cei 240 de pasageri din A310 erau politicieni, insa acest lucru arata cat este de mare cererea pentru o legatura rapida cu marile orase ale tarii.

In Bucuresti noul primar interimar al Capitalei a ridicat in urma cu cateva saptamani problema sistemului de management al traficului care a costat bugetul local 21 de milioane de euro, dar care nu functioneaza. In teorie trebuia sa avem semafoare sincronizate, intersectii libere si trafic relaxat datorita unuia dintre cele mai performante sisteme de trafic din lume, insa Primaria Capitalei nu a mai reinnoit contractele de mentenanta pentru acesta, iar cei sapte angajati responsabili cu acesta vin la munca doar pentru a se uita la monitoare timp de opt ore pe zi. Din aceasta cauza consumul de carburant a crescut cu 40% in Capitala, anual un bucurestean a ajuns sa piarda inutil 103 de ore. Cu toate acestea, cu cateva zile in urma, un politist si-a pierdut viata in timp ce se afla in fruntea coloanei oficiale in care se afla vicepremierul Gabriel Oprea. De ce are nevoie un vicepremier de coloana oficiala? De ce atat de multi politisti sunt implicati in astfel de coloane oficiale in loc sa-si faca meseria in slujba cetateanului? Daca ar functiona un sistem de management al traficului poate nu ar mai trebui sa vedem astfel de coloane, sau nu ar trebui sa vedem astfel de coloane oficiale tocmai pentru ca tocmai politicienii din acestea nu sustin dezvoltarea sistemului public, asa cum ar trebui, iar politisti isi pierd viata in misiuni in slujba politicienilor.

 

 

 

 


(292 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Ziarul Financiar

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Ziarul Financiar:

De ce Romania nu are autostrazi, dar policiticienii au coloane oficiale si bilete de avion cu discount? | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.56665897369385 seconds.