Sâmbătă, 10 Martie 2007 - 06:33 AM Aleg.RO: Videanu a venit cu bicicleta de la Paris

Publicat de: ---

evenimentulzilei Primarul Capitalei vrea sa facem schimb de experienta cu francezii: noi cu tramvaiele si spatiile verzi, ei cu bicicletele si urbanismul .

Vizita de doua zile la Paris a primarului general Adriean Videanu a lasat impresii puternice in mintea edilului nostru. El s-a intors foarte incantat de promisiunile de colaborare pe care i le-a facut omologul sau Bertrand Delanoe si a inceput sa dezvolte proiecte menite sa aduca mai aproape Micul Paris de original.

Printre domeniile de interes promovate in acordul de colaborare, ce va fi semnat intre cele doua capitale, se numara conservarea arhitecturii interbelice de inspiratie franceza, care se mai regaseste, conform primarului Videanu, pe strazile noastre, precum si actualizarea Planului Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului, cu ajutorul unei echipe de specialisti care a facut acelasi lucru timp de cinci ani la Paris.

Punctele noastre tari, in opinia lui Videanu, ar fi: tramvaiele si spatiile verzi, „de cateva ori mai multe pe cap de locuitor la noi decat la ei”.20.000 de biciclete la Paris

Cea mai practica idee copiata de la Paris, insa, se va dovedi mersul pe bicicleta. Videanu a constatat ca o solutie pe care francezii au gasit-o la blocajele din trafic este incurajarea mersului pe doua roti. „In urma vizitei la Paris am preluat o idee si incercam sa amplasam acele parcuri de biciclete in oras. Parisul, in mobilierul urban, are acele parcuri de biciclete pe care le inchiriaza celor care doresc sa utilizeze aceasta varianta de transport. Eu cred ca centrele universitare din Bucuresti ar putea sa creeze premisa utilizarii acestor biciclete”, a explicat Videanu.

El le-a trasat sarcina specialistilor din primarie sa gaseasca locurile din oras in care ar putea fi amplasate parcurile pentru biciclete, in functie de traseele speciale ce vor fi amenajate incepand din aceasta primavara.

Primarul nu s-a decis inca daca va inchiria bicicletele (cum face primaria pariziana cu cele 20.000 de biciclete pe care le detine) sau le va pune gratuit la dispozitia studentilor si a pensionarilor, cum se intampla la Viena.

Pentru inceput, Videanu vede in biciclete un proiect-pilot, experimen-tat in centrele universitare si in Centrul istoric al Capitalei, insa cu timpul l-ar vedea extins, incurajand bucurestenii sa fie nonconformisti precum francezii: „La Paris nimeni nu se formalizeaza. Ca e director de companie sau adjunctul primarului capitalei, nu le este rusine sa mearga cu bicicleta”, a exemplificat Videanu, care n-a promis insa ca-si va schimba Volkswagenul Touareg cu o bicicleta.

Fara Gluma

Gara Basarab se inchide la 1 aprilie pentru lucrari la Pasaj

Chiar daca nu se vede cu ochiul liber, primarul Adriean Videanu sustine ca lucrarile la celebrul Pasaj Basarab au inceput de luni intregi. Cea mai buna dovada a faptului ca santierul este in toi este interzicerea, de la 1 aprilie, a circulatiei prin zona Garii Basarab si pe Bulevardul Orhideelor. „Vom inchide acea zona deoarece acolo va fi montata o macara turn care va ajuta la ridicarea primului pilon al viitorului Pod Basarab, cel care va sustine hobanele”, a explicat primarul general Adriean Videanu.

Edilul a spus ca mai are de negociat cu cinci proprietari de terenuri din zona unde se va intinde Pasajul Basarab (patru persoane fizice si o societate), insa acest lucru nu afecteaza lucrarile din zona Orhideelor-Basarab care se desfasoara acum. Videanu a fost asigurat de constructori ca nici circulatia trenurilor nu va fi afectata, chiar daca accesul in zona Garii Basarab va fi practic interzis.

Pasajul Basarab va inchide inelul principal al orasului peste doi ani, cand se presupune ca va fi gata, si va reduce aglomeratia din centrul Capitalei. Constructia lui va fi, probabil, una dintre cele mai mari realizari din ultimii 16 ani din Bucuresti, solutia arhitectonica aleasa de primarie in urma licitatiei fiind una spectaculoasa, cu mai multi piloni cu hobane (cabluri uriase de sustinere).

Atuu nostru

Francezii merg cu tramvaiul

Videanu a fost felicitat de francezi pentru numeroasele linii de tramvai pe care le avem: „Parizienii au renuntat, dintr-o eroare, acum 50 de ani la tramvaie si azi, cand se confrunta si ei cu probleme de trafic, au reintrodus prima linie de tramvai. De altfel, am constatat ca una din solutiile gasite pentru descongestionarea traficului este, si la Paris, incurajarea transportului in comun, in detrimentul celui privat.”

Daca francezii sunt invidiosi pe tramvaiele noastre, Videanu s-a aratat interesat de urbanismul parizian, mai ales cand a aflat ca Planul Urbanistic General al Parisului tocmai a fost actualizat de o echipa multidisciplinara de care am avea si noi nevoie. „Am stabilit cu domnul Delanoe sa ne imprumute echipa lor timp de cateva saptamani, ca sa putem face si noi o echipa similara la Bucuresti, pentru upgradarea PUG-ului nostru. Asta se va face, probabil, in doi-trei ani”, s-a aratat optimist Videanu.


(302 afișări)

 

Link-uri înrudite

· Alte știri din sursa
Evenimentul Zilei

· Alte știri de la ---


Azi: Cea mai citită știre din sursa Evenimentul Zilei:

Videanu a venit cu bicicleta de la Paris | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.48892903327942 seconds.