Luni, 12 Decembrie 2005 - 05:52 AM Aleg.RO: Cine da mai mult sa îsi pastreze fabrica din oras?

Publicat de: Mark Constantinescu

AMOS News În urma pierderilor uriase înregistrate în SUA, producatorii de automobile Ford si General Motors, precum si furnizorii de componente Visteon si Delphi trebuie sa îsi restructureze activitatile . Decizia implica închiderea unui numar important de fabrici, fapt care a stîrnit reactia oficialitatilor.

Un val de concedieri
În urma cu doua saptamîni, General Motors anunta ca planul de reorganizare a operatiunilor din SUA, menit sa reduca pierderile companiei, cuprinde disponibilizarea a aproximativ 30.000 de salariati si închiderea a 12 fabrici. The Detroit News informa ca al doilea mare producator de automobile din SUA, Ford, intentioneaza sa anunte, în luna ianuarie a anului viitor, închiderea a 10 fabrici din State, ceea ce ar trimite în somaj circa 30.000 de angajati. Pusi în fata cresterii somajului si a tuturor consecintelor acestuia, primarii, guvernatorii, organizatiile civice si liderii de sindicat au început o adevarata competitie, prin care încearca, cu diferite mijloace, sa îi convinga pe producatorii de automobile sa nu închida tocmai fabrica din orasul lor.

Coada cu rugaminti
Reusita comunitatii în schimbarea deciziilor marilor companii este un lucru care se petrece destul de rar. Cel mai cunoscut caz de supravietuire este cel din urma cu 14 ani cînd General Motors, în cadrul planului de închidere a 21 de fabrici, a anuntat ca va mentie fie uzina din Texas, fie pe cea din Michigan. Lupta dintre cele doua fabrici a fost cîstigata de Texas, argumentul decisiv venind de la guvernatorul statului, care a oferit General Motors mai multe scutiri de taxe si alte ajutoare oficiale.
În prezent, pentru evitarea desfiintarii fabricilor din zonele lor, oficialii apeleaza la o gama întreaga de argumente. Astfel, reprezentantii statului Michigan considera ca Ford nu trebuie sa îsi închida fabricile din acest stat deoarece acesta este locul de origine al companiei. Oficialii statului Minnesota ofera "argumente" financiare pentru continuarea productiei de masini la ei: transformarea uzinei Ford într-o zona scutita total de taxe si, în plus, îsi ofera ajutorul producatorului de automobile sa realizeze vehicule cu un consum redus de carburant. În St. Louis, posibilitatea închiderii uzinei din Hazelwood a readus dorinta de salvare a facilitatii, dorinta care a functionat în 2003 cînd, în urma unui lobby facut de doi senatori americani, Ford a crutat unitatea si a închis în locul sau fabrica din Lorain, Ohio. Georgia a pierdut deja o uzina General Motors si acum risca disparitia fabricii Ford.
Pentru pastrarea acesteia, oficialii statului au oferit scutiri de taxe, îmbunatatirea infrastructurii de transport si o serie de terenuri aflate în proprietate publica.


(289 afișări)

 

Link-uri înrudite

· AMOS News
· Alte știri din sursa
AMOS News

· Alte știri de la Mark Constantinescu


Azi: Cea mai citită știre din sursa AMOS News:

Cine da mai mult sa îsi pastreze fabrica din oras? | Autentificare/Creare cont | 0 comentarii
Comentariile aparțin autorilor. Nu suntem responsabili pentru conținutul acestora.
Page created in 0.30359697341919 seconds.